لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب یکی از انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی بر پایه اسمز معکوس است که با راندمان بالا، بسیاری از آلاینده ها، فلزات سنگین، یون و املاح آب را حذف می کند. این دستگاه با یک ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا، فیلتر شنی، فیلتر کربنی و پمپ های سانترفیوژ طبقاتی در بازه زمانی کوتاه تصفیه را انجام داده و پارامترهای کیفی را بهبود می دهد.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

صدرامهاب یکی از ارائه دهندگان آب شیرین کن صنعتی 5 متر معکب با قیمت مناسب و ارزان است. دلیل ارزان بودن قیمت این محصولات، تولید مستقیم توسط این مجموعه و حذف واسطه ها است.

قیمت آب شیرین کن صنعتی 5 متر مکعب: 150،000،000 تا 170،000،000 تومان

در حالت کلی قیمت آب شیرین کن صنعتی تحت تاثیر فاکتورهای متعددی قرار دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و تعداد ممبران ها
  • نوع پمپ و جنس پمپ اصلی
  • تعداد فیلتر شنی و کربنی
  • جنس مخزن پیش تصفیه دستگاه
  • جنس لوله کشی و شاسی
  • برند قطعات داخلی دستگاه
  • نوع اتوماسیون دستگاه
  • تعداد واسطه های میان سازنده و خریدار

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

آب شیرین کن 5 متر مکعب صدرامهاب به صورت سفارشی طراحی و تولید شده و محصول پیش ساخته و آماده برای خرید وجود ندارد. بعد از طی جلسات مشاوره رایگان و ثبت سفارش، کارشناسان این مجموعه آنالیز آب و طراحی دستگاه را انجام داده و در نهایت محصول بعد از نصب و راه اندازی در اختیار مشتری قرار میگیرد. بعد از خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی 5000 لیتر، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده و نصب و راه اندازی آن نیز توسط کارشناسان ما انجام می شود.

مشخصات فنی آب شیرین کن 5 متر معکب

نوع تجهیزات و اجزای داخلی به کار رفته در آب شیرین کن 5000 لیتر، تاثیر مستقیم بر راندمان دستگاه دارد. به همین دلیل بعد از آنالیز آب و اندازه گیری پارامترها، طراحی انجام شده و بر همین اساس اجزای داخلی انتخاب میشوند. علاوه بر نوع و تعداد هر یک از قطعات داخلی، برند تولیدکننده آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این دستگاه دارای مشخصات فنی زیر است:

ظرفیت تولید 5 متر مکعب در روز
روش تصفیه اسمز معکوس (RO)
نوع ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا
تعداد اعضا 1 عدد
جنس شاسی استنلس استیل
تعداد ستون پیش تصفیه (شنی) 1 عدد
تعداد ستون پیش تصفیه (کربنی) 1 عدد
جنس مخزن پیش تصفیه FRP
نوع فیلتر پیش تصفیه میکرونی جنس فیلتر pp با هوزینگ استیل
جنس پمپ اصلی استنلس استیل
نوع پمپ اصلی سانتریفوژ طبقاتی
نوع پمپ مخزن آب ورودی افقی
جنس لوله کشی استنلس استیل و UPVC

علاوه بر موارد فوق در دستگاه های ساخت این شرکت از پکیج تزریق آنتی اسکالانت، ابزارهای کنترل کننده فشار، الکتروکنداکتیویتی متر، فلومتر برای اندازه گیری دبی آب، مانومتر، تابلوی برق، مدار فرمان، سنسورهای اندازه گیری TDS متعلق به بهترین برندهای دنیا استفاده میشود.

ویژگی های دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر صدرامهاب

  • طراحی و تولید 100 درصد سفارشی و اختصاصی
  • تصفیه آب با مصرف انرژی پایین
  • تصفیه آب صد درصد خودکار بدون دخالت اپراتور انسانی
  • راندمان بالا در حذف فلزات سنگین، یون ها، املاح و بهبود شاخص های کیفی
  • قابلیت ارتقاء محصول در صورت نیاز بعد از تولید
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان باتجربه
  • رعایت تمام استانداردهای روز دنیا در طراحی و ساخت دستگاه
  • دارای قابلیت جا به جایی و نصب در مکان های جدید
  • دارای واحدهای شستشوی CIP و بک واش خودکار
  • امکان تغییر تعداد و نوع ممبران ها متناسب با پارامترهای آب
  • دارای بدنه کاملا مقاوم در برابر ضربه، فشار، نوسانات دمایی و مواد خورنده
  • نگهداری و تعمیر آسان با هزینه کم

اجزای داخلی دستگاه آب شیرین کن صنعتی 5 متر مکعب

در ساختار این دستگاه برای جداسازی املاح و غیره و بهبود آب بعد از تصفیه از قطعات و اجزای متعددی استفاده میشود که عبارتند از:

اعضا

اصلی ترین قطعه داخل دستگاه RO با ظرفیت 5 متر مکعب، ممبران و غشای نیمه تراوا است. این ممبران ها دارای منافذ بسیار ریز بوده و تا 99.6 درصد امکان حذف املاح و مواد جامد محلول در آب را دارا هستند. در محصولات صدرامهاب یک عدد ممبران 4 اینچ برند فیلمتک آمریکا استفاده میشود که کارایی بسیار بالایی دارد.

مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن 5 متر معکبفیلتر شنی

در مرحله پیش تصفیه و قبل از RO ذرات بسیار ریز و معلق در آب توسط فیلتر شنی حذف می شوند. درون این فیلترها بستر سیلیس و دانه های شن و ماسه قرار گرفته و از عبور ذرات معلق در آب جلوگیری می کنند.

فیلتر کربنی

برخی از یون ها و آلاینده های موجود در آب با عبور از فیلتر کربنی با سرعت بالا حذف میشوند. درون این فیلتر از کربن فعال استفاده میشود که قدرت جذب سطحی بالایی دارند.

فیلتر کارتریج

ذرات باقی مانده در آب که اندازه کوچک تر از 5 میکرون داشته باشند توسط فیلتر کارتریج حذف می شوند. فیلتر کارتریج بعد از فیلتر شنی و کربنی قرار میگیرد و تا حد امکان ذرات موجود در آب را جداسازی می کند.

پرشروسل (Pressure Vessel)

برای جلوگیری از آسیب به ممبران ها و از هم پاشیدن آنها، محفظه های بسیار مقاوم به نام پرشروسل اطراف آن قرار میگیرد. در صورت عمدم استفاده از این قطعه، فشار زیادی که پمپ به ممبران ها وارد می کند می تواند باعث آسیب به آنها شود.

پرشروسل

پمپ RO

در حالت طبیعی آب شیرین به سمت آب شور حرکت می کند و عکس آن تنها با فشار جانبی امکان پذیر است. در آب شیرین کن 5 متر مکعب یا عدد پمپ سانترفیوژ طبقاتی استیل استنلس استفاده میشود تا آب با فشار بالا به سمت ممبران ها هدایت کند.

شاسی

شاسی در واقع همان نگهدارنده دستگاه است که از جنس فلزات بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی دارد. مخازن و سایر قطعات روی این پایه ها قرار گرفته و از نظر ابعاد بر اساس شرایط محیط نصب تفاوت هایی در آنها وجود دارد. شاسی در محصولا صدرامهاب از جنس استیل استنلس است و به همین دلیل شرایط محیط باعث خوردگی و زنگ زدگی آنها نخواهد شد.

سیستم لوله کشی

با توجه به محل نصب لوله ها و نوع آبی که از آن عبور می کند از لوله کشی فشار بالا و پایین استفاده میشود. مهم ترین ویژگی در این نوع لوله کشی، جنس لوله های به کار رفته در آن است. در لوله کشی فشار بالا لوله ها باید مقاومت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل از استیل استنلس در آنها استفاده میشود. برای لوله کشی فشار پایین علاوه بر استیل از یو پی وی سی نیز می توان استفاده کرد.

شیر برقی

در دستگاه آب تصفیه کن 5 متر مکعب شیربرقی ها دو وظیفه مهم را برعهده دارند. فطع و وصل جریان آب به داخل دستگاه بر حسب شرایط قطعات داخلی؛ به عنوان مثال در صورت خرابی قطعات داخلی از جمله پمپ جریان آب ورودی قطع می شود. علاوه براین، در مرحله بک واش فیلترشنی و فیلتر کربنی شیر برقی جریان آب را قطع می کند تا آب در خلاف جهت جریان پیدا کند.

سیستم تزریق آنتی اسکالانت (Anti Scalant Injection System)

برای تزریق مقدار دقیق آنتی اسکالانت در زمان مناسب به صورت خودکار در دستگاه یک عدد سیستم تزریق آنتی اسکالانت قرار دارد. این سیستم بر اساس مقدار فلزات و نمک های موجود در آب آنتی اسکالانت را در اندازه استاندارد به آب تزریق می کند.

گیج فشار

با کاهش کارایی هر یک از فیلترها و ممبران های موجود در دستگاه فشار آب خروجی آنها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بعد از فیلتر شنی، قبل و بعد از فیلتر کارتریج و قبل و بعد ممبران ها گیچ های فشار نصب میشود. با کاهش فشار در هر قطعه نیاز به تعویض یا شستشو و احیای آنها وجود دارد.

گیج فشار

TDS متر

یکی از راه های سنجش کیفیت مطلوب آب تصفیه شده، اندازه گیری TDS است. برای این منظور در دستگاه ابزار TDS متر قرار میگیرد. در صورت بالا بودن مقدار این پارامتر از حد استاندارد لازم است ممبران ها و فیلتر شنی و کارتریج شستشو داده شده و در صورت نیاز تعویض گردند.

فلومتر (Flow Meter)

فلومتر دبی آب ورودی و خروجی را در بخش های مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر اندازه گیری می کند. با کاهش دبی آب خروجی ممبران ها و افزایش آب برگشتی به سیستم می توان پی به کاهش کارایی ممبران ها برد. در این شرایط با فعال سازی شستشوی CIP و تعویض ممبران ها می توان مجدد کارایی دستگاه را بهبود داد.

واحدهای آب شیرین کن 5 متر مکعب

به دلیل تنوع بالا در نوع آلاینده های موجود در آب، در این دستگاه طی چند مرحله تصفیه انجام میشود. بر همین اساس دستگاه اسمز معکوس صنعتی 5 متر مکعب از چند واحد تشکیل شده است که عبارتند از:

واحد پیش تصفیه فیزیکی

در واحد پیش تصفیه فیزیکی به کمک فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر کارتریج ذرات بسیار ریز و معلق در آب حذف میشوند. ذرات ریز به کمک دانه های سیلیس در فیلتر شنی حذف شده و مواد آلی جذب کربن اکتیو موجود در فیلتر کربنی میشوند. در نهایت ذرات بسیار ریز باقی مانده توسط فیلتر کارتریج حذف شده و از تجمع آنها روی ممبران ها در گام های بعد جلوگیری می کند.

واحد پیش تصفیه شیمیایی آب شیرین کن 5000 لیتر

در این واحد پکیج تزریق آنتی اسکالانت و سیستم تزریق متا بی سولفید برای جلوگیری از تشکیل لایه های رسوب روی ممبران ها استفاده میشود. بر اساس اندازه گیری های انجام شده توسط ابزارهای درون دستگاه، مقدار دقیقی از آنتی اسکالانت به آب تزریق میشود تا از ایجاد رسوب نمک ها روی ممبران جلوگیری شود. سپس کلر مازاد با تزریق متا بی سولفید حذف می گردد.

واحد اسمز معکوس RO

اصلی ترین بخش در این دستگاه، اسمر معکوس است که املاح، فلزات و یون ها را توسط غشای نیمه تراوا و یک عدد ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا حذف می کند. آب با فشار پمپ های قوی به سمت ممبران های درون پرشروسل هدایت میشود. پرشروسل نوعی محفظه است که ممبران درون آن قرار میگیرد. سپس آب با فشار از ممبران عبور داده میشود. از غشای نیمه تراوا تنها مولکول های آب امکان عبور دارند و سایر ترکیبات موجود در آن در این مرحله حذف شده و تصفیه انجام میشود.

واحد شستشوی CIP

به دلیل تجمع مقدار زیاد املاح و آلاینده ها روی ممبران، منافذ آن مسدود شده و کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند. در آب شیرین کن 5 متر مکعب صدرامهاب یک واحد شستشوی CIP (Cleaning in Place) یا شستشو در محل تعبیه شده است. در این واحد بدون باز کردن قطعات داخلی و به صورت کاملا خودکار تمام اجزای دستگاه اعم از ممبران، لوله ها و فیلتر کربنی و غیره شستشو داده میشوند.

واحدهای آب شیرین کن 5 متر مکعب

کاربرد دستگاه آب تصفیه کن 5 متر مکعب

طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر معکب

هیچ یک از محصولات صدرامهاب به صورت پیش ساخته ارائه نشده و همگی دارای طراحی و تولید اختصاصی و سفارشی هستند. چون در طراحی این محصولات فاکتورهای متعددی باید مد نظر قرار گیرند. دما و دبی آب، TDS، کیفیت خروجی مورد نظر، مقدار گل و لای موجود در آب از جمله موارد مهم در این زمینه هستند. روند طراحی دستگاه آب شیرین کن صنعتی 5000 لیتر صدرامهاب به دلیل تولید سفارشی آنها شامل مراحل زیر است:

  • آنالیز آب و بررسی دقیق تمام پارامترهای کیفی و شیمیایی
  • طراحی دستگاه بر اساس اطلاعات بدست آمده در مرحله قبل
  • ارائه پروپوزال فنی به کارفرما و دریافت تاییدیه
  • ارائه پیش فاکتور به کارفرما
  • ساخت دستگاه و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان حرفه ای
  • ارائه نقشه جانمایی، مشخصات فنی و لیست تجهیزات داخلی دستگاه
  • ارائه برگه گارانتی و خدمات پس از فروش

ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر معکب

علاوه بر مرحله طراحی، در ساخت آب شیرین کن 5 متر مکعب صدرامهاب تمام استانداردها رعایت شده و از بهترین متریال استفاده میشود. جنس لوله، شاسی و غیره به گونه ای انتخاب میشود که در برابر شرایط محیطی، مواد خورنده و نوسانات دمایی استقامت کافی را داشته باشند. بعد از طراحی سفارشی، دستگاه وارد فاز ساخت و تولید شده و در تمام مراحل ناظران حرفه ای حضور داشته و تست های متعدد را انجام می دهند.

سوالات متداول شما

به طور کلی دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس RO تجهیزاتی برای جداسازی املاح و نمک ها و همچنین فلزات سنگین در آب می باشند که سوار بر یک شاسی در کنار هم جمع آوری شده است. این دستگاه ها طی مراحل پیش تصفیه، اسمز معکوس (Reverse osmosis) و پس تصفیه با استفاده از فیلتراسیون، آب شور را به شیرین تبدیل نموده و خروجی آن در کشاورزی، رنگرزی، مرغداری و سایر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. اساس کار دستگاه تصفیه آب شیرن کن صنعتی بر پایه اسمز معکوس طراحی شده و ممبران های لایه میانی دستگاه نقش سد و مانع برای جلوگیری از عبور املاح و یون ها را ایفا می کند. ظرفیت این دستگاه 5000 لیتر در شبانه روز می باشد.

این دستگاه قادر به حذف آلاینده‌های آلی مانند رنگ، بو، روغن، مواد آلی معلق و مواد آلی محلول، آلاینده‌های شیمیایی مانند مواد نیتروزئول، فلوراید، کلرید، سولفات و سایر مواد معدنی، میکروارگانیسم‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها و ارگانیسم‌های دیگر است.

تأثیر کارایی و عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعبی ممکن است توسط عوامل زیادی تحت تأثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، کیفیت و ویژگی‌های آب خام ورودی، دما و فشار آب، نوع و تعداد ممبران ها و نحوه شستشوی ممبران و قطعات داخلی کارایی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند.

  • طراحی و تولید اختصاصی
  • فروش دستگاه آب تصفیه کن صنعتی 5 متر مکعب با قیمت مناسب
  • تصفیه آب با مصرف انرژی پایین
  • تصفیه آب صد درصد خودکار
  • راندمان بالا در حذف آلاینده ها و بهبود شاخص های کیفی
  • قابلیت ارتقاء محصول در صورت نیاز بعد از تولید
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان باتجربه
  • رعایت تمام استانداردهای روز دنیا در طراحی و ساخت دستگاه
  • دارای واحدهای شستشوی CIP و بک واش خودکار
  • دارای بدنه کاملا مقاوم در برابر ضربه، فشار، نوسانات دمایی و مواد خورنده
  • نگهداری و تعمیر آسان با هزینه کم

بعد از طراحی و ساخت سفارشی، نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان صدرامهاب انجام میشود. بعد از راه اندازی تست های متعدد انجام شده و در نهایت گارانتی ارائه می گردد. جهت ارتقاء محصول در صورت نیاز تغییراتی در طراحی دستگاه و نوع قطعات داخلی آن توسط این مجموعه انجام میشود. علاوه براین، تعمیر و تعویض قطعات و جایگزینی آنها با قطعات اصلی جزو خدمات پس از فروش است.

بله، رعایت استانداردها در مرحله نصب دستگاه تاثیر مستقیم بر میزان کارایی و راندمان آن دارد. تمام دستگاه های آب تصفیه کن صدرا مهاب بعد از طراحی و ساخت توسط تکنسین های باتجربه و حرفه ای در محل نصب و راه اندازی میشوند. لازم به ذکر است، پس از راه اندازی و تست دستگاه توسط تکنسین مجرب و اطمینان از عملکرد صحیح و تایید کارفرما، برگه گارانتی ارائه می گردد.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

سایر ظرفیت ها

دستگاه تصفیه آب صنعتی 1000 متر مکعب
3,300,000,000 تا 3,500,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 900 متر مکعب
3,000,000,000 تا 3,200,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 800 متر مکعب
2,700,000,000 تا 2,900,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 700 متر مکعب
2,400,000,000 تا 2,600,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 600 متر مکعب
2,100,000,000 تا 2,300,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب
1,800,000,000 تا 2,000,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 450 متر مکعب
1,650,000,000 تا 1,800,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 400 متر مکعب
1,500,000,000 تا 1,650,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 350 متر مکعب
1,250,000,000 تا 1,350,000,000 تومان

6 پاسخ

  1. سلام این دستگاه برای کارگاه کوچک تولید نبات که آب لوله کشی شور است و املاح زیاد دارد مناسب است؟

  2. سلام مهندس. قابل ارتقا بودن این دستگاه یعنی چی داخل متن بهش اشاره کردین.

  3. سلام و عرض ادب. چنین دستگاهی رو میشه با تغییر نوع ممبران ها ارتقا داد و اصلا چنین امکانی وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *