لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی (پکیج تصفیه پساب صنعتی و شیمیایی) یکی از متداول‌ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب در جهت تصفیه پساب کارخانجات و صنایع مختلف است. در واقع، پکیج تصفیه پساب صنعتی با اجرای چند فرآیند فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی به صورت خودکار فاضلاب را تسویه و امکان استفاده مجدد از آن را فراهم می کند. این پکیج  ها در انواع مختلف فلزی، پلی اتیلنی و بتنی در مجموعه صدرامهاب به صورت کاملا اختصاصی طراحی و تولید میشود. با توجه به مزایای متعدد این تجهیزات، قیمت دستگاه تصفیه صنعتی کاملا منصفانه بوده و بازگشت سرمایه با کاهش مصرف انرژی و آب برای صنایع مختلف در بازه کوتاه وجود خواهد داشت.

ویدئو معرفی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی


 

 

 

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی با توجه به تنوع بسیار بالا در مدل ها، اجزای داخلی و غیره در بازه گسترده ای تغییر می کند. در محاسبه قیمت این سیستم ها چند عامل مهم تاثیرگذار است که عبارتند از:

1) ظرفیت پکیج

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در تعیین قیمت پکیج تصفیه پساب صنعتی، ظرفیت آن است. این دستگاه ها با توجه به مقدار فاضلاب ورودی به آنها در شبانه روز در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید میشوند. هر اندازه ظرفیت بیشتر باشد، اندازه مخزن بیشتر بوده و به همین دلیل متریال بیشتری نیز در آن به کار می رود و قیمت را افزایش می دهد.

2) جنس بدنه

این دستگاه ها در مدل های مختلف فلزی، پلی اتیلن، بتنی و کامپوزیت ارائه میشوند. قیمت هر یک از این متریال ها با هم تفاوت چشمگیری دارد و به همین دلیل محصول نهایی تولید شده با آنها نیز نرخ متفاوتی خواهند داشت. در حالت کلی، قیمت مدل های فلزی بیشتر از پلی اتیلن بوده و بعد از آن فایبرگلاس و بتنی قرار دارند.

3) اجزای داخلی دستگاه

در پیاده سازی هر یک از روش های تصفیه اجزا و قطعات خاصی در دستگاه به کار می رود. این اجزا نه تنها از نظر مدل و کاربرد تفاوت دارند، بلکه توسط برندهای مختلفی تولید شده و به همین دلیل قیمت های آنها متفاوت خواهد بود. به همین دلیل قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به نوع اجزای داخلی به کار رفته در آنها و برند تولیدکنندشان وابسته است.

4) روش تصفیه پساب

با توجه به نوع فاضلاب ورودی به دستگاه، مقدار آلاینده ها، شرایط اقلیم، کیفیت خروجی مورد نظر روش های تصفیه تفاوت دارند. با تغییر روش های تصفیه، نوع اجزا نیز متعاقبا تفاوت خواهد داشت. در نتیجه می توان گفت، روش و نوع فرآیندهای پیاده سازی شده در دستگاه می تواند قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

5) تعداد واسطه های فروش

هر یک از واسطه ها میان تولیدکننده اصلی و خریدار نهایی سودی را دریافت می کند و به قیمت محصول افزوده میشود. به همین دلیل قیمت سیستم تصفیه پساب صنعتی در کارخانه با نرخ های ارائه شده در سایر مراکز تفاوت دارد. صدرامهاب تولیدکننده و سازنده تصفیه خانه فاضلاب کوچک صنعتی است که محصولات را بدون واسطه ارائه می دهد. به همین دلیل نرخ های ارائه شده توسط این مجموعه ارزان تر از سایر مراکز است. بعد از آنالیز فاضلاب و انتخاب فرآیندهای تصفیه، قیمت توسط کارشناسان صدرامهاب محاسبه و اعلام می گردد.

اهمیت تصفیه پساب های صنعتی

این صنعت به طور کلی می تواند آلاینده و بهره بردار منابعی مانند آب باشد. به دلیل استفاده بیش از حد از آب و تولید پسماند از جمله فاضلاب می تواند اثرات طولانی مدتی بر محیط زیست داشته باشد. این دو جنبه از بهره برداری از آب و تولید زباله باعث ایجاد چندین موضوع زیست محیطی مانند آلودگی هوا و آب های زیرزمینی می شود. همچنین، در بیشتر موارد، فعالیت های صنعتی باعث کاهش میزان مواد معدنی موجود در آب های زیرزمینی و افزایش سطح CO2 در جو ما می شود. بدتر از همه، تغییرات شیمیایی ناشی از فاضلاب صنعتی بر زندگی دریایی تأثیر می گذارد و به عملکرد محصول آسیب می زند.

بنابراین، اشتباه نیست اگر بگوییم که تصفیه فاضلاب صنعتی اختیاری نیست، بلکه نیاز روز است. برای دستیابی به نتیجه با کیفیت، ترکیب شیمیایی تایید شده توسط EPA، دی اکسید کلر، باید در مکان‌هایی مانند برج‌های خنک‌کننده، غلظت فاضلاب و موارد دیگر استفاده شود. بنابراین، اگر شما یک صنعتگر هستید و می خواهید تصفیه فاضلاب برای صنعت خود انجام دهید، به یک پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی  نیازمند هستید.

لزوم وجود پکیج تصفیه فاضلاب در کارخانجات

پکیج تصفیه پساب صنعتی چیست؟

در صنایع مختلف آب مصرفی با انواع مواد آلی و غیرآلی آلوده شده و امکان ورود مستقیم به طبیعت را ندارند. راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی شرایطی را فراهم می کند تا به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به اپراتور، آلاینده را به روش های فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی کاهش یافته و حذف شوند. این پکیج ها نوعی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کوچک هستند که در کارخانه ها، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و موارد مشابه به صورت پیش ساخته نصب میشوند.

روش کار پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

در فاضلاب های صنعتی تنوع زیادی در آلاینده ها وجود دارد و شامل مواد آلی، غیر آلی، فلزات سنگین، ذرات معلق و کلوئیدی و غیره است. برای حذف هر نوع آلاینده روش و فرآیندهای متفاوتی مناسب است. با توجه به ویژگی پساب های صنعتی، در تصفیه خانه فاضلاب کوچک صنعتی چند بخش مهم پیاده سازی شده است که عبارتند از:

روش فیزیکی – شیمیایی (تصفیه اولیه)

در تصفیه اولیه، فاضلاب در حوضه ای ذخیره می شود که در آن مواد جامد (لجن) می توانند به پایین ته نشین شوند و روغن و مواد سبک تر می توانند به بالا بروند. سپس این لایه ها برداشته شده و سپس مایع باقی مانده را می توان به تصفیه ثانویه فرستاد. لجن فاضلاب در یک فرآیند جداگانه به نام هضم لجن تصفیه می شود.

روش بیولوژیکی (تصفیه ثانویه)

تصفیه ثانویه مواد بیولوژیکی محلول و معلق را حذف می کند و اغلب از میکروارگانیسم ها در یک محیط کنترل شده استفاده می کند. اکثر سیستم های تصفیه ثانویه از باکتری های هوازی استفاده می کنند که اجزای آلی فاضلاب (قند، چربی و غیره) را مصرف می کنند. برخی از سیستم ها از سیستم های فیلم ثابت استفاده می کنند و باکتری ها روی فیلترها رشد می کنند و آب از آنها عبور می کند. در سیستم‌های رشد معلق از لجن فعال استفاده می‌کنند و باکتری‌های در حال تجزیه مستقیماً در فاضلاب مخلوط می‌شوند. از آنجا که اکسیژن برای رشد باکتری ها حیاتی است، فاضلاب اغلب با هوا مخلوط می شود تا تجزیه را تسهیل کند.

فرایند های مورد استفاده در تصفیه ثانویه دستگاه تصفیه پساب صنعتی

  • فرایند لجن فعال با استفاده از هوادهی گسترده (EAAS)
  • فرایند لجن فعال با استفاده از پکینگ مدیا معلق (MBBR)
  • فرایند لجن فعال با استفاده از پکینگ مدیا ثابت (IFAS)
  • فرایند تصفیه با استفاده از سیستم های هوازی و بی هوازی و آنوکسیک (A2O)
  • فرایند راکتورهای متوالی  SBR
  • فرایند تصفیه لجن با استفاده از سیستم ممبران MBR

تصفیه پیشرفته (روش هوازی و بی هوازی و انوکسیک)

از مهم ترین بخش های سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، تصفیه پیشرفته است. این بخش برای تمیز کردن بیشتر فاضلاب زمانی که در یک اکوسیستم حساس تخلیه می شود، کاربرد دارد. چندین روش را می توان برای ضد عفونی بیشتر فاضلاب فراتر از تصفیه اولیه و ثانویه استفاده کرد. فاضلاب ممکن است همچنان دارای سطوح بالایی از مواد مغذی مانند نیتروژن و فسفر باشد. اینها می توانند تعادل مواد مغذی اکوسیستم های آبی را مختل کنند و باعث شکوفایی جلبک ها و رشد بیش از حد علف های هرز شوند.

فسفر را می توان به صورت بیولوژیکی در فرآیندی به نام حذف فسفر بیولوژیکی افزایش یافته حذف کرد. در این فرآیند، باکتری های خاصی به نام پلی فسفات، ارگانیسم هایی را جمع می کنند که فسفات را در بافت خود ذخیره می کنند. هنگامی که زیست توده انباشته شده در این باکتری ها از آب تصفیه شده جدا می شود، این جامدات زیستی ارزش کودی بالایی دارند. همچنین می توان نیتروژن را با استفاده از باکتری های نیتریف کننده حذف کرد. لاگون یکی دیگر از روش های حذف مواد مغذی از فاضلاب است.

انواع روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

اجزای تشکیل دهنده سیستم تصفیه پساب های صنعتی

برای پیاده سازی فرآیندهای مختلف و افزایش کیفیت پساب ها، در این دستگاه ها اجزا و سیستم های گوناگونی استفاده میشود که عبارتند از:

  • سیستم تصفیه فیزیکی: شامل آشغالگیر، حوضچه ته نشینی، فیلتراسیون (شنی و کربنی)، پکیج تزریق مواد منعقد کننده و غیره می باشد.
  • سیستم تصفیه بیولوژیکی: شامل مخازن هوادهی، آنوکسیک یا بی هوازی می باشند. در صورت استفاده از فرایند هوازیف نیاز به استفاده از دیفیوزر به صورت لوله ای یا دیسکی به صورت حباب ریز در کف می باشد. هوای این دیفیوزرها با استفاده از بلوئرهای ساید چنل یا روتس تامین می شود.
  • سیستم گندزدایی و تصفیه شیمیایی: با استفاده از لامپ UV (اشعه فرابنفش)، کلریناتور (کلرزن) و دیگر سیستم های ضدعفونی و تزریق مواد شیمیایی، عملیات گندزدایی در این بخش انجام می شود.

کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

اهمیت تصفیه پساب های صنعتی کاملا به اثبات رسیده و به همین دلیل در صنایع گوناگونی این تجهیزات استفاده میشوند. برخی از موارد کاربرد این پکیج ها عبارتند از:

تصفیه فاضلاب صنایع تولید آلیاژ و تکمیل فلز

ضایعات تولید شده از عملیات تکمیل فلز معمولاً یک دوغاب (لجن) حاوی فلزات حل شده در مایع است. عملیات تولید آبکاری فلز، تکمیل فلز و برد مدار چاپی (PCB) لجن زیادی حاوی هیدروکسیدهای فلزی مانند هیدروکسید آهن، هیدروکسید منیزیم، هیدروکسید نیکل، هیدروکسید روی، هیدروکسید مس و هیدروکسید آلومینیوم تولید می کند. فاضلاب تکمیل فلز باید به گونه ای تصفیه شود که با تمام مقررات قابل اجرا مطابقت داشته باشد زیرا این زباله ها برای محیط زیست و افراد/حیوانات وارد می شوند.

خشکشویی های صنعتی و صنعت نساجی

صنعت خدمات نساجی تجاری سالانه حدود 15 میلیارد پوند لباس‌شویی را پردازش می‌کند و فاضلاب تولید شده از لباس‌ها، حوله‌ها، کف‌پوش‌ها و موارد مشابه با روغن و گریس، پرز، ماسه، شن، فلزات سنگین و VOC‌ها پر می‌شود. قبل از رهاسازی تصفیه شود. پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی مجموعه ای از فرآیندها را برای بهبود کیفیت پساب خروجی کارخانه به صورت خودکار اجرا می کند.

تصفیه فاضلاب کارواش

در طی شستشوی خودروها مقدار زیادی ذرات کلوئیدی و روغنی، مواد شوینده، گل و لای و غیره وارد فاضلاب می شود. با تصفیه این نوع فاضلاب نه تنها از ورود آلاینده های خطرناک به محیط زیست جلوگیری می شود، بلکه امکان استفاده مجدد از آن برای شستشوی خودروها فراهم خواهد شد. با نصب پکیج تصفیه فاضلاب کارواش که زیرمجموعه سیستم های تصفیه پساب صنعتی به شمار می رود می توان به این هدف دست پیدا کرد.

تصفیه فاضلاب قالیشویی

در قالیشویی دترجنت ها، پرز، گل و لای زیادی وارد فاضلاب میشود. دترجنت ها خطرات زیادی در طبیعت بوجود می آورند و به همین دلیل باید با روش های مختلف از بین بروند. پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی از جمله تجهیزات کاربردی هستند که در ظرفیت های مختلف تولید شده و به شدت در کاهش هزینه های مصرف انرژی و آب این صنایع تاثیر دارد.

صنایع تولید مواد شیمیایی

صنایع شیمیایی در تصفیه پساب های فاضلاب خود با چالش های نظارتی زیست محیطی بزرگی روبرو هستند. آلاینده های تخلیه شده در پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی شامل آلاینده های معمولی مانند روغن و گریس و جامدات معلق و آمونیاک، کروم، فنل ها و سولفیدها هستند. با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب کوچک صنعتی در این صنایع می توان حجم بالایی از آلاینده ها قابل حذف هستند.

تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

یکی از خطرناک ترین انواع فاضلاب صنعتی، پساب های تولید شده در کارخانه های داروسازی است. در این نوع فاضلاب مقدار زیادی مواد شیمیایی وجود دارد که ورود آنها به طبیعت خطرات بسیار زیادی را ایجاد می کند. پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به اپراتور انسانی طی چند مرحله کیفیت فاضلاب را به سطح استاندارد افزایش می دهد. از خروجی این دستگاه می توان برای شستشوی سالن ها و دستگاه ها، آبیاری باغچه و فضای سبز استفاده کرد.

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

فاضلاب تولید شده در بخش های مختلف مراکز درمانی و بیمارستانی حاوی مقدار زیاد مواد آلی، شیمیایی، دترجنت ها، مواد رادیواکتیو و مواد شیمیایی خطرناک و ذرات کلوئیدی است. به همین دلیل این نوع فاضلاب امکان ورود مستقیم به فاضلاب شهری را ندارند و نصب پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان ضروری است. در این نوع سیستم تصفیه پساب های صنعتی تمام آلاینده ها به صورت خودکار، بدون انتشار صدا و بو از فاضلاب جدا شده و پساب امکان ورود به طبیعت را پیدا می کند.

تصفیه فاضلاب معادن

پساب معدن مخلوطی از آب و سنگ ریز آسیاب شده است که پس از حذف کنسانتره معدنی – مانند طلا یا نقره – از عملیات استخراج باقی می ماند. برخورد موثر با پساب های معدن یک چالش کلیدی پیش روی شرکت های معدنی است. پساب ها نشان دهنده یک مسئولیت زیست محیطی و همچنین چالش و فرصت قابل توجه هزینه برای کاهش هزینه های حمل و نقل و دفع است. راه حل های تصفیه مناسب می تواند به طور کامل نیاز به پساب را برطرف کند.

تصفیه فاضلاب کشتارگاه

در طی مراحل ذبح دام، شستشوی گوشت، شستشوی سالن ها و دستگاه ها مقدار زیادی پشم، تکه های پوست، چربی، خون و غیره وارد فاضلاب کشتارگاه ها میشود. ورود این مواد به طبیعت باعث بروز بیماری های مختلفی شده و حاوی مقدار زیادی ویروس و باکتری ها هستند. برای حل این مشکل، نصب پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه بهترین راهکار است. این پکیج مجموعه فرآیندهای فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی را اجرا می کند.

تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی

در صنایع فرآورده های گوشتی چربی، خون و مواد آلی زیادی در طی شستشوی سالن، دستگاه و گوشت وارد فاضلاب می شود. به همین دلیل این نوع فاضلاب یکی از خطرناک ترین انواع فاضلاب صنعتی به شمار می رود. در این کارخانه ها پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی نصب شده و شاخص های کیفی فاضلاب را بهبود می دهد. از خروجی این پکیج ها برای آبیاری مزارع کشاورزی، شستشوی سالن ها می توان استفاده کرد.

تصفیه فاضلاب دامداری

اصلی ترین دلیل آلوده شدن فاضلاب دامداری ها، شستشوی سالن ها، ورود خون و مواد آلوده کننده از سالن های زایمان دامداری، شستشوی شیردوش و غیره است. به همین دلیل این نوع فاضلاب در نوع صنعتی قرار گرفته و نصب پکیج تصفیه فاضلاب دامداری می تواند کیفیت فاضلاب ها را بهبود دهد. این پکیج ها در انواع مختلف فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس تولید شده و به صورت روکار و توکار نصب میشوند.

تصقیه فاضلاب تولید فولاد و آهن

آب مصرفی در تولید آهن و فولاد برای خنک سازی و جداسازی محصولات جانبی می باشد. در تبدیل اولیه با محصولاتی مانند آمونیاک و سیانید آلوده می شود. جریان های زباله شامل بنزن، نفتالین، آنتراسن، فنل ها و کرزول ها هستند. تبدیل آهن و فولاد به ورق، سیم یا میله به آب به عنوان روان کننده پایه و خنک کننده، همراه با روغن های هیدرولیک، پیه و ذرات جامد نیاز دارد. آب مورد استفاده در فولاد گالوانیزه به اسید هیدروکلریک و اسید سولفوریک نیاز دارد. فاضلاب شامل آب شستشوی اسیدی همراه با اسید زائد است. بسیاری از پساب های صنعت فولاد توسط روغن هیدرولیک که به روغن محلول نیز معروف است، آلوده می شوند.

پکیج تصفیه پساب در فرکینگ نفت و گاز

فاضلاب حاصل از حفاری گاز،پسماند خطرناک محسوب می شود. این پساب بسیار شور است و 32300 میلی گرم در لیتر سدیم دارد. علاوه بر این، آب مخلوط شده با مواد شیمیایی صنعتی که برای تسهیل حفاری به چاه تزریق می شود، حاوی غلظت بالایی از سدیم، منیزیم، آهن، باریم، استرانسیوم، منگنز، متانول، کلرید، سولفات و سایر مواد است. مواد رادیواکتیو می توانند همراه با آب در حین حفاری به سطح برگردند (که در صنعت به آن “NORM” می گویند). آب مورد استفاده در فرکینگ همچنین می‌تواند حاوی هیدروکربن‌هایی از جمله مواد سمی مانند بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن باشد که ممکن است در حین حفاری آزاد شوند.

تصفیه فاضلاب نیروگاه ها

نیروگاه های سوخت فسیلی، به ویژه نیروگاه های زغال سنگ، منبع اصلی فاضلاب صنعتی هستند. بسیاری از این کارخانه ها فاضلاب را با سطوح قابل توجهی از فلزات مانند سرب، جیوه، کادمیوم و کروم و همچنین ترکیبات آرسنیک، سلنیوم و نیتروژن (نیترات ها و نیتریت ها) تخلیه می کنند. گیاهان دارای کنترل کننده آلودگی هوا مانند اسکرابرهای مرطوب معمولاً آلاینده های جذب شده را به جریان فاضلاب منتقل می کنند.

تصفیه خانه های آب و فاضلاب

در تصفیه خانه های فاضلاب، پساب هایی تولید می شوند که حاوی آلاینده های بالقوه زیادی است. حتی آب بازیافتی ضدعفونی شده با کلر ممکن است حاوی محصولات جانبی ضدعفونی کننده مانند تری هالومتان ها و اسیدهای هالواستیک باشد. بقایای جامد تصفیه خانه های فاضلاب، که به نام جامدات زیستی شناخته می شوند، حاوی کودهای معمولی هستند، اما همچنین ممکن است حاوی فلزات سنگین و ترکیبات آلی مصنوعی موجود در محصولات خانگی باشند.با دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی می توان این آلاینده ها و ترکیبات مضر را از بین برد.

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

فاضلاب مواد غذایی و کشاورزی دارای غلظت‌هایی از آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها، فضولات حیوانی و کود هستند که همگی باید مدیریت شوند. فرآوری مواد غذایی از مواد خام منجر به پر شدن آب های پر از ذرات معلق و رواناب آلی محلول یا مواد شیمیایی می شود. ضایعات آلی حاصل از کشتار و فرآوری حیوانات، مایعات بدن، مواد روده و خون، همه منابع آلاینده های آب هستند که نیاز به تصفیه دارند. این اقدامات همگی در پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی انجام میشود.

تصفیه فاضلاب صنایع لبنی

با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کوچک در کارخانه های تولید لبنیات می توان از پساب ها مجدد برای آبیاری باغ و مزارع اطراف، شستشوی سالن ها استفاده کرد. این فاضلاب ها حاوی مقدار زیادی مواد آلی و پاتوژن ها هستند که بعد از ورود به پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی حذف میشوند.

استانداردهای خروجی از پکیج تصفیه پساب صنعتی

بسیاری از کشورهای توسعه یافته استانداردهایی را برای اعمال در کشور خود مشخص می کنند. در اروپا، این شامل دستورالعمل آب آشامیدنی اروپا می شود و در ایالات متحده، (EPA) استانداردهایی را مطابق با قانون آب آشامیدنی ایمن ایجاد می کند. برای کشورهایی که چارچوب قانونی یا اداری برای چنین استانداردهایی ندارند، سازمان بهداشت جهانی (WHO) دستورالعمل هایی را در مورد استانداردهایی که باید به دست آیند منتشر می کند.

استاندارد آب شرب

از دیگر استانداردهایی که برای آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است، استاندارد آب آشامیدنی ۱۰۵۳ است . مطابق استاندارد آب آشامیدنی، آب شرب باید فاقد هرگونه بو و طعم باشد. ظاهر آب باید مناسب بوده و فاقد شن یا آلودگی های قابل مشاهده باشد. حداکثر کدورت مجاز آب، پنج خواهد بود. به علاوه بر اساس استاندارد آب آشامیدنی ۱۰۵۳، رنگ آب نیز بیشتر از بیست نباید باشد. مواد شیمیایی آلی سمی باید در اندازه های مجاز باشند و سموم دفع آفت ها در آب های آشامیدنی هر منطقه باید مطابق با سموم مجاز تعیین شده توسط سازمان حفظ نباتات بررسی شوند.

استاندارد تخلیه به آب های سطحی

به استناد ماده 5 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب استانداردهایی بیان شده است. در ادامه به برخی از تبصره آنها اشاره می کنیم:

  1. تخلیه با غلظت بیش از میزان مشخص شده در جدول در صورتی مجاز خواهد بود که پساب خروجی، غلظت کلراید، سولفات و مواد محلول منبع پذیرنده را در شعاع 200 متری بیش از ده درصد افزایش ندهد.
  2. تخلیه با غلظت بیش از میزان مشخص شده در جدول در صورتی مجاز خواهد بود که افزایش کلراید، سولفات و مواد محلول پساب خروجی نسبت به آب مصرفی بیش از ده درصد نباشد.
  3. صنایع موجود مجاز خواهند بود، BOD را به عدد 5 و COD را حداقل 90 درصد کاهش دهند.
  4. درجه حرارت باید به میزانی باشد که بیش از 3 درجه سانتیگراد در شعاع 200 متری محل ورود آن، درجه حرارت منبع پذیرنده را افزایش یا کاهش ندهد.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده

فاضلاب تصفیه شده به طور گسترده در کشاورزی و همچنین در نیروگاه های حرارتی استفاده می شود. همچنین از آنجایی که چنین آبی ایمن و مقرون به صرفه تلقی می شود، می توان از آن در نیروگاه های حرارتی استفاده کرد. به همین دلیل می توان گفت، قیمت دستگاه تصفیه پساب صنعتی بسیار منصفانه بوده و بازگشت سرمایه را از طریق کاهش هزینه های مصرف انرژی و استفاده مجدد از فاضلاب به همراه دارد.

صرفه جویی در مصرف آب

علاوه بر کاربرد آن در کشاورزی، پساب تصفیه شده در معادن برای تمیز کردن سنگ معدنی استفاده می شود. از آنجایی که فرآیند شستشوی سنگ معدن شامل مقادیر زیادی آب است، فاضلاب تصفیه شده بهترین جایگزین برای آب های زیرزمینی است. در واقع، می تواند نقش مهمی برای رسیدگی به مشکل کمبود آب در سراسر جهان ایفا کند.

جداسازی ترکیبات آلی و فلزات سنگین

فاضلاب از ترکیبات و فلزات طبیعی تشکیل شده است. قبل از استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده، برای استفاده در عملیات های مختلف صنعتی باید حذف شوند. به عنوان مثال، کارخانه های آهن و فولاد به عنوان بخشی از فعالیت صنعتی خود فاضلاب تولید می کنند. همچنین، صنایع معدنی از پساب تصفیه شده برای جداسازی ترکیباتی مانند زغال سنگ از سنگ، خاک و ماسه استفاده می کنند.

حفاظت از محیط زیست

همانطور که قبلاً ذکر شد، پساب صنعتی می تواند چندین خطر زیست محیطی مانند تأثیر بر حیات زیستی و تأثیر بر تولیدات کشاورزی ایجاد کند. همچنین پساب صنعتی متشکل از نفت و گازهای مضر نه تنها برای محیط زیست مضر است بلکه باعث بیماری های بسیاری می شود که سلامت انسان را تحت تأثیر قرار می دهد. نکته مهم این است که این یک میکروب کش اثبات شده برای استفاده در تصفیه آب آشامیدنی است. متأسفانه، بیشتر صنایع برای تصفیه فاضلاب و دفع آن در آب‌ها که بر سلامت انسان‌ها و همچنین حیات دریایی تأثیر می‌گذارد، توجهی نمی‌کنند. با این حال، فناوری های مدرن و استفاده از دی اکسید کلر می تواند پساب های صنعتی را تصفیه و قابل استفاده کند.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی 100 درصد سفارشی

محصولات ارائه شده در صدرامهاب به صورت 100 درصد سفارشی و بعد از آنالیزهای متعدد انجام میشود. کارشناسان این مجموعه بعد از آنالیز دقیق فاضلاب، نوع آلاینده های موجود در آن، مقدار دبی فاضلاب، شرایط محیط از نظر نوسانات دما و غیره در نهایت طراحی دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی را انجام می دهند. دلیل طراحی منحصر به فرد و سفارشی این دستگاه ها، انتخاب فرآیند و اجزای مناسب برای تصفیه با توجه به نوع و مقدار فاضلاب است. در هر یک از انواع فاضلاب صنعتی آلاینده های متفاوتی وجود دارد و بر همین اساس روش تصفیه باید انتخاب شود. علاوه براین، کیفیت خروجی مورد نظر از دستگاه بر طراحی آن تاثیر دارد.

در حالت کلی عوامل زیر بر طراحی دستگاه تصفیه پساب های صنعتی اثرگذار هستند:

  • میزان فاضلاب ورودی به پکیج
  • نوع فاضلاب
  • میزان آلاینده‌ها داخل فاضلاب مورد نظر
  • شرایط مکان راه اندازی پکیج
  • میزان ذرات جامد موجود در فاضلاب مورد نظر
  • انتظار کار فرما از میزان کیفیت آب خروجی پکیج

فرایند های مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

شرکت صدرامهاب به عنوان یک شرکت سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، محصولی با کیفیت تضمین شده و طراحی اختصاصی، مطابق با استانداردهای روز دنیا و شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران و خاورمیانه ساخته و ارائه می دهد که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. در انواع پکیج تصفیه فاضلاب با استفاده از اطلاعات اولیه (نوع فاضلاب و مقدار فاضلاب) متریال بدنه و اجزای داخلی پکیج تعریف می شوند. بر اساس طرح های دو بعدی و سه بعدی تیم طراحی، تیم نصب و اجرا شروع به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می کنند. با توجه به نوع فاضلاب، می توان فرایند تصفیه فاضلاب را نیز تعیین کرد. فرایند های متداول برای تصفیه فاضلاب صنعتی، EAAS، MBBR، IFAS ، A2O، MBR و SBR می باشند.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی فلزی

از مقاوم ترین مدل های این پکیج ها می توان به پکیج تصفیه فاضلاب فلزی اشاره کرد. فلزات به کار رفته در این دستگاه از جنس استیل استنلس بوده و در برابر نم، رطوبت، خوردگی، فشار و ضربه مقاوم هستند. این پکیج ها محدودیتی در ظرفیت نداشته و بیشتر برای کارخانه های بزرگ با فاضلاب تولیدی زیاد در شبانه روز کاربرد دارند.

ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی پلی اتیلن

مواد پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و نسبت به فلزات سبک تر هستند. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در ظرفیت های مختلفی قابل تولید بوده و به صورت دفنی و روکار نصب می شوند. از مزایای این پکیج ها می توان به قیمت مناسب، وزن سبک، طول عمر بالا، نصب آسان و سریع اشاره کرد.

ساخت سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی فایبرگلاس

مواد کامپوزیتی ترکیبی از مواد پلیمری و الیاف شیشه ای هستند که مواد خورنده تاثیر منفی بر کیفیت و استحکام آنها ندارند. از این مواد برای ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس استفاده شده و باعث کاهش وزن و افزایش استحکام و مقاومت دستگاه میشود. مدل های فایبرگلاس برای ظرفیت های پایین کاربرد بیشتری داشته و با رعایت استانداردها در صدرامهاب تولید میشوند.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

با توجه به اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی، انتخاب و خرید این پکیج ها ضروری است. به دلیل تنوع بسیار بالای این تجهیزات، انتخاب آنها ممکن است با چالش و ابهاماتی روبرو شود. برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی صدرامهاب تیمی از کارشناسان فروش آماده ارائه مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول هستند.

کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب

جهت دانلود فایل PDF کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب از لینک زیر استفاده نمایید

دانلود فایل PDF

 

پیشنهاد مطالعه:  7 تفاوت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی

سوالات متداول پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

ما تلاش کردیم به تمامی سوالات شما عزیزان در این بخش پاسخ دهیم و توصیه می کنیم حتما قبل از تصمیم گیری و ثبت سفارش این بخش را مطالعه فرمایید…

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یک سامانه‌ی کامل است که برای تصفیه فاضلاب تولید شده توسط صنایع و واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه به‌طور خاص طراحی شده است تا فرآیندهای تصفیه فاضلاب صنعتی را با کارایی بالا و به حداقل رساندن آلودگی‌ها انجام دهد.

عوامل مهم برای انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی شامل حجم فاضلاب تولیدی، نوع آلودگی‌ها، فضای موجود برای نصب، میزان هزینه‌ها هستند.

مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی شامل پیش‌تصفیه، تصفیه اصلی (فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی) و پس‌تصفیه است. این مراحل به ترتیب با هدف حذف ذرات بزرگ‌تر و کوچک‌تر، آلودگی‌های شیمیایی و زیستی را از فاضلاب حذف می‌کنند.

بله، برخی از پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی به‌طور قابل حمل طراحی شده‌اند و می‌توانند به سادگی جابه‌جا شوند.

عمر مفید پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی ممکن است به دلیل کیفیت تولید، نوع متریال ساخت، نحوه نگهداری و سایر عوامل مختلف متغیر باشد، اما به‌طور معمول در حدود 15 تا 30 سال است.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی برای اقلیم‌های مختلف مناسب هستند و می‌توانند در شرایط مختلف اقلیمی مانند مناطق گرم و خشک، سرد و معتدل به کار بروند. حتی می شود آنها را برای شرایط آب و هوایی خاص بهینه سازی کرد.

بله، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی معمولاً به طور گسترده‌ای در واحدهای کوچکتر نیز استفاده می‌شود. در صورتی که حجم تولید فاضلاب و نوع آلودگی‌ها به حدی بالا نباشد که نیاز به سامانه‌های تصفیه فاضلاب بزرگ و پیچیده داشته باشد، می‌توان از پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی کوچک‌تر استفاده کرد.

علاوه بر کیفیت پکیج به دلیل طراحی و ساخت و اجرای استاندارد، نحوه نگهداری از آن نیز می تواند بر طول عمر و کارایی آنها تاثیرگذار باشد. موارد مهم در نگهداری و بهره برداری از پکیج های تصفیه فاضلاب عبارتند از:

  • بررسی دقیق تمام بخش های بدنه و اطمینان از نبود هرگونه ترک، شکستگی در مخزن
  • اطمینان از عدم نشتی در لوله و اتصالات
  • تمیز کردن دوره ای پمپ های لجن کش
  • تخلیه لجن های مازاد به صورت دوره ای
  • اندازه گیری کیفیت و دبی فاضلاب خروجی
  • تمیز کردن فیلترها برای بهبود راندمان دستگاه

بله، بر اساس نوع پکیج، فرآیند مورد استفاده، جنس بدنه و شرایط محیط برای نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب از روش های دفنی و غیر دفنی استفاده میشود. هر یک از روش های نصب نیاز به دانش فنی و دقت بسیار بالایی دارد تا به دستگاه و اجزای داخلی و نحوه عملکرد آنها آسیب وارد نشود. به همین دلیل علاوه بر طراحی و تولید و ساخت، گروه صدرا مهاب نصب این تجهیزات را برای مشتری انجام داده و در نهایت سیستم را راه اندازی، آزمایش، در صورت لزوم اصلاح و در نهایت تحویل می دهد.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

20 پاسخ

  1. سلام این دستگاه را در چه ظرفیت هایی موجود دارین و قیمت چقدر است؟

    1. سلام این دستگاه به صورت سفارشی تولید شده و محدودیتی در زمینه ظرفیت ندارد. قیمت بر اساس ظرفیت و نوع قطعات داخلی متغیر است

  2. سلام و عرض ادب. در متن اشاره کردین که این پکیج ها قابل حمل هستند. یعنی امکانش هست در مکان جدید نصب کنیم؟ حتی اگر این دستگاه به صورت دفنی نصب شده باشه امکان جا به جایی داره؟

  3. سلام آیا این امکان وجود دارد که نوع فرآیند تصفیه و قطعات را در زمان سفارش انتخاب کنیم؟

  4. سلام و ارادت. کاتالوگ این محصول رو مطالعه کردم اما به جواب سوالاتی که در ذهنم هست پاسخ نداد. چطور میتونم اطلاعات بیشتری درباره پکیج تصفیه پساب صنعتی تولید شده در این مجموعه بدست بیارم؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز. لطفا با شماره 02188879479 تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند

  5. سلام مدل های فایبرگلاس این پکیج چه قیمتی دارند و در چه ظرفیت هایی قابل تولید هستند؟

    1. سلام قیمت بر اساس ظرفیت و نوع فرآیندهای داخلی و قطعات استفاده شده در دستگاه متفاوت است. محدودیتی در ظرفیت دستگاه وجود نداره و متناسب با دبی فاضلاب تولیدی در شبانه روز تعیین می گردد

  6. سلام و وقت بخیر. برای شهرستان روند تولید محصول به صورتی هست که داخل متن فرمودین و ابتدا کارشناس از محل بازدید میکنه یا فقط برای تولیدات تهران هست؟

    1. سلام وقت بخیر. بله در صورت نیاز کارشناس از محل بازدید کرده و بعد از آنالیز فاضلاب و شرایط محیطی و غیره در نهایت طراحی و ساخت محصول انجام خواهد شد

  7. سلام برای تصفیه فاضلاب واحد تولیدی که تعداد پرسنل 10 نفر هستند و مجموعه خارج از محدوده شهری است آیا این دستگاه کاربرد دارد؟

  8. سلام مهندس. ما دقیقا نمیدونیم کدوم مدل و جنس این دستگاه برای کارگاه مناسبه چون هیج اطلاعی درباره نحوه تصفیه و .. نداریم. امکان ارائه مشاوره وجود دارد؟

  9. سلام در بدنه این پکیج ها چه متریالی استفاده شده و آیا مقاومت کافی در برابر تماس با فاضلاب کارخانه را دارد؟

    1. سلام این دستگاه در مدل های فلزی، پلی مری و فایبرگلاس تولید می شود که همگی در برابر تماس با مواد خورنده مقاوم هستند

  10. درود در فاز تصفیه بیولوژیکی چه فرآیندی روی این دستگاه پیاده سازی شده و چه نوع آلاینده هایی از بین می روند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *