لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی یکی از مقاوم ترین و پرکاربردترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با کربن استیل تولید میشود. این پکیج ها به دلیل استحکام و مقاومت زیاد قابل تولید در ظرفیت های بالا بوده و در دو نوع دفنی و غیردفنی اجرا میشوند. صدرامهاب تولیدکننده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی صنعتی و بهداشتی در ظرفیت های مختلف با طراحی کاملا سفارشی است. به دلیل استفاده از متریال باکیفیت و رعایت استانداردها در طراحی و ساخت، این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

یکی از مهم ترین اصول در طراحی و ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب، متریال به کار رفته در بدنه آنها است. متریالی برای بدنه و مخزن اصلی این تجهیزات باید انتخاب شود که فشار، ضربه، نوسانات دمایی را به خوبی تحمل کند و مواد خورنده باعث خوردگی و پوسیدگی آنها نشود. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی تولید شده با کربن استیل st37 یکی از نمونه های پرکاربرد با طول عمر بالا در این زمینه است که در ظرفیت ها و مدل های مختلف قابل تولید است.
در دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی مجموعه ای از چند فرآیند پیاده سازی شده و تمام آنها به صورت خودکار اجرا میشوند. با توجه به میزان تناسب فرآیند تصفیه با نوع و مقدار آلاینده های موجود در فاضلاب، راندمان این دستگاه ها متفاوت است. به همین دلیل بهترین نوع تصفیه خانه فاضلاب فلزی مدل هایی هستند که طراحی کاملا سفارشی داشته و بر اساس شرایط محیط، دبی فاضلاب و نوع و مقدار آلاینده ها طراحی و تولید شوند.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

انواع دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی

تصفیه خانه فاضلاب فلزی دارای تنوع بالایی است و مهم ترین تفاوت در این تجهیزات، نحوه تصفیه است. در حالت کلی می توان این دستگاه ها را به دو گروه زیر دسته بندی کرد:

تصفیه خانه فاضلاب فلزی صنعتی

در فاضلاب های تولید شده در واحدهای صنعتی از قبیل کارخانه ها و پالایشگاه ها مقدار زیادی از مواد شیمیایی، فلزات و چربی و ذرات کلوئیدی وجود دارد. به همین دلیل در تصفیه آنها باید از روش های شیمیایی در کنار فیزیکی و بیولوژیکی استفاده شود. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یا شیمیایی به دلیل استفاده از مواد اپوکسی در جداره های داخلی و سندبلاست شدن آنها، در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند.
از زیرمجموعه های این پکیج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصفیه خانه فاضلاب فلزی بهداشتی

فاضلاب بهداشتی یا انسانی به فاضلاب های جمع آوری شده از محیط های مسکونی و شهری گفته میشود که مواد آلی در آنها زیاد است. برای تصفیه این نوع فاضلاب از روش های بیولوژیکی پیشرفته استفاده میشود. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مجموعه ای از چند فرآیند تصفیه را در کنار هم به صورت مرحله ای اجرا نموده و تمرکز زیادی بر تصفیه بیولوژیکی دارد.
در این پکیج ها روش های مختلفی اجرا میشود که بر اساس نوع آلاینده های موجود در فاضلاب فرآیند انتخاب و پیاده سازی می گردد. برخی از روش های قابل اجرا در این پکیج ها شامل موارد زیر هستند:

  • تصفیه با روش هوادهی گسترده
  • تصفیه به روش MBBR
  • تصفیه به روش ABR
  • تصفیه به روش UASB
  • تصفیه به روش USBF
  • تصفیه به روش لجن متعارف

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی صدرامهاب به صورت کاملا تخصصی و سفارشی انجام میشود. در روند طراحی ابتدا نوع فاضلاب آنالیز شده و مقدار آلاینده های موجود در آن اندازه گیری می شود. علاوه براین، برای محاسبه ظرفیت مقدار دبی فاضلاب تولیدی تخمین زده میشود. در نهایت متریال فلزی، ضخامت بدنه و ظرفیت دستگاه تعیین می گردد و روش های مورد نظر در آن پیاده سازی میشود.
تمام مراحل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی صدرامهاب بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام شده و به همین دلیل دستگاه دارای گارانتی است. علاوه براین، این تجهیزات راندمان بالایی داشته و با کمترین مصرف انرژی شاخص های کیفی فاضلاب را تا حد زیادی بهبود می دهند.

لیست قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

قیمت دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی به فاکتورهای متعددی وابسته است و به همین دلیل در طیف گسترده ای نرخ آنها تغییر می کند. ظرفیت دستگاه، آلیاژهای به کار رفته در فلز بدنه، نوع روش تصفیه، اجزای داخلی به کار رفته در پکیج و ضخامت بدنه از جمله مواردی هستند که می توانند قیمت را تحت تاثیر قرار دهند. در مرحله طراحی و ساخت قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی توسط کارشناسان صدرامهاب تخمین زده و به کارفرما اعلام می گردد.

لیست قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 5 متر مکعب در روز 3،900،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 7 متر مکعب در روز 4،800،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 10 متر مکعب در روز 4،200،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 15 متر مکعب در روز 5،600،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 20 متر مکعب در روز 6،500،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 25 متر مکعب در روز 7،400،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 30 متر مکعب در روز 8،700،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 40 متر مکعب در روز 10،400،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 50 متر مکعب در روز 11،400،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 75 متر مکعب در روز 14،450،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 100 متر مکعب در روز 16،640،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 120 متر مکعب در روز 18،460،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 150 متر مکعب در روز 22،360،000،000 ريال
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی 200 متر مکعب در روز 26،600،000،000 ريال

خرید پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

مانند سایر محصولات برند صدرامهاب، این پکیج ها محصول آماده نمی باشند و بعد از ثبت سفارش کارفرما، طراحی و ساخت آن انجام می شود. برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب فلزی ابتدا سفارش خود را ثبت کرده و بعد از طی مراحل زیر محصول به شما ارائه می شود:

  • آنالیز فاضلاب و بررسی دقیق تمام پارامترهای کیفی و شیمیایی
  • طراحی دستگاه بر اساس اطلاعات بدست آمده در مرحله قبل
  • ارائه پروپوزال فنی به کارفرما و دریافت تاییدیه
  • ارائه پیش فاکتور به کارفرما
  • ساخت دستگاه و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان حرفه ای
  • ارائه نقشه جانمایی، مشخصات فنی و لیست تجهیزات داخلی دستگاه
  • ارائه برگه گارانتی و خدمات پس از فروش

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

با توجه به مقاومت بالای این دستگاه ها، کاربردهای متعددی برای آنها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تصفیه فاضلاب کارخانه ها و کارگاه های صنعتی
  • تصفیه فاضلاب پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی
  • تصفیه فاضلاب صنایع فولاد و فلزی
  • تصفیه فاضلاب مراکز درمانی و بیمارستان ها
  • تصفیه فاضلاب محتمع های مسکونی در شهرک های نوپا و روستاها
  • تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی
  • تصفیه فاضلاب کارواش
  • تصفیه فاضلاب قالیشویی
  • تصفیه فاضلاب صنایع لبنی
  • تصفیه فاضلاب صنایع دارویی و مواد غذایی
  • تصفیه فاضلاب کمپ های آموزشی و نظامی
  • تصفیه فاضلاب معادن

مزایای دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی صدرامهاب

  • مقاومت بالا در برابر مواد خورنده
  • استحکام بالا در برابر ضربه و فشار داخلی و خارجی
  • قابلیت حمل و جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • نصب آسان و سریع به دلیل پیش ساخته بودن پکیج
  • مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و نوسانات دمایی
  • قابل تولید در ظرفیت های بالا
  • امکان نصب به صورت دفنی و غیردفنی
  • مصرف انرژی پایین
  • عدم نیاز به تخصص بالا در استفاده از پکیج و نگهداری آن

ساختار پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

با توجه به اینکه دستگاه تصفیه خانه فلزی فاضلاب از نوع صنعتی است یا بهداشتی ساختار داخلی آنها کمی متفاوت خواهد بود. بدون در نظر گرفتن جزئیات، ساختار داخلی این پکیج ها به چند بخش تقسیم بندی میشود که عبارتند از:

  • تصفیه فیزیکی برای جمع آوری فاضلاب های جامد معلق در اندازه های بزرگ به کمک آشغالگیرها
  • مخزن متعادل سازی برای جلوگیری از ایجاد شوک در دستگاه
  • مخزن تصفیه بیولوژیکی برای هوادهی و فراهم کردن شرایط تجزیه مواد آلی به کمک باکتری ها
  • مخزن ته نشینی برای انباشته شدن ذرات معلق موجود در فاضلاب
  • مخزن گندزدایی و تصفیه شیمیایی

به منظور پیاده سازی هر یک از این بخش ها اجزای مختلفی از جمله آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ، سیستم های هوادهی و تجهیزات تزریق مواد شیمیایی، موتور و پمپ و تابلو برق استفاده میشود.

ساختار پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

اجزای داخلی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

با توجه به نوع فرآیند پیاده سازی در این پکیج ها قطعات داخلی آنها تعیین می گردد. اصلی ترین اجزای داخلی دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی عبارتند از:

آشغالگیر و دانه گیر

در ابتدای کانال ورود فاضلاب به دستگاه از تجهیزاتی از قبیل آشغالگیرهای مکانیکی و دانه گیر برای تصفیه فیزیکی استفاده می شود. این تجهیزات ذرات جامد بزرگ که در فاضلاب معلق هستند را جمع آوری می کنند. علاوه بر آشغالگیر در برخی از این دستگاه ها از کلاسیفایر یا دانه گیر استفاده می شود که بیشتر در پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی و کارخانه های نوشیدنی کاربرد دارند.

مخزن انعقاد و لخته سازی

برای جداسازی ذرات معلق کلوئیدی که دارای بار الکتریکی هم نام بوده و یکدیگر را دفع می کنند از مواد منعقدکننده استفاده می شود. برای تزریق این مواد فاضلاب وارد مخزن انعقاد شده و روش لخته سازی در آن پیاده سازی می شود.

مخزن متعادل ساز

در این مخازن همزن های صنعتی برای متعادل سازی فاضلاب از نظر پارامترهای کیفی و شیمیایی نصب میشود. این مخازن با جمع آوری فاضلاب و متعادل سازی آن، از ایجاد شوک در فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی جلوگیری می کند و باعث بهبود روند تصفیه می شود. فاضلاب تجمع یافته در این مخزن با استفاده از شیرهای مخصوص وارد مخزن تصفیه بیولوژیکی می شود.

تجهیزات هوادهی

برای پیاده سازی فرآیندهای بیولوژیکی سیستم هوادهی در دستگاه استفاده می شود. این سیستم ها شامل انواع تجهیزات هوادهی عمقی، سطحی، شناور و بلوئرها هستند و از نظر قدرت با هم تفاوت دارند.

مخزن ته نشینی

واحد ته نشینی بقایای مواد آلی تجزیه شده در فرآیندهای بیولوژیکی کاربرد دارد. لجن در این مخزن ته نشین شده و بخشی از آن به عنوان لجن برگشتی در تصفیه بیولوژیکی استفاده می شود. در پکیج های بزرگ صنعتی از کلاریفایر در این بخش استفاده می شود.

هاضم لجن

برای تخلیه لجن تجمع یافته در مخزن ته نشینی از این تجهیزات استفاده می شود.

ایستگاه پمپاژ فاضلاب

ایستگاه پمپاژ در انتقال و جا به جایی فاضلاب در مخازنی که با هم اختلاف سطح دارند استفاده میشود. پمپ های سانترفیوژ، روتور، لجن کش و دیافراگمی از رایج ترین انواع این تجهیزات در دستگاه تصفیه هستند.

سیستم های فیلتراسیون

سیستم های فیلتراسیون برای جداسازی ذرات بسیار ریز و معلق موجود در فاضلاب بعد از فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی و شیمیایی کاربرد دارند. این سیستم ها نقش مهمی در زلال سازی فاضلاب دارند و از نظر اندازه منافذ متفاوت هستند.

پکیج تزریق کلر

نگهداری و تزریق کلر به مقدار استاندارد به کمک پکیج های کلرزنی انجام می شود. این تجهیزات در فاز گندزدایی فاضلاب کاربرد دارد و در برخی از پکیج ها ممکن است با پکیج ازن زنی و لامپ UV جایگزین شود.

تابلو برق

به منظور مدیریت و کنترل قطعات داخلی دستگاه و اتوماتیک سازی روند تصفیه در تمام این پکیچ ها از تابلوی برق استفاده می شود. این تجهیزات متعلق به برندهای اشنایدر فرانسه، هیوندای کره جنوبی و زیمنس آلمان هستند.

ابزارهای اندازه گیری

برای اندازه گیری میزان فشار، دما، مقدار آلاینده ها و پارامترهای فاضلاب در پکیج انواع ابزارها نصب می شود. این ابزارها تاثیر زیادی بر بهبود روند تصفیه و بالا بردن راندمان دستگاه دارند.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

دستگاه تصفیه خانه فاضلاب فلزی با فلزات مختلفی تولید میشود، اما تعداد محدودی از متریال های فلزی استاندارد لازم برای استفاده در این تجهیزات را دارا هستند. فولاد کربن یا کربن استیل از بهترین متریال های تایید شده برای ساخت این دستگاه ها است که از آلیاژهای مختلفی تشکیل میشود. علاوه بر متریال به کار رفته در بدنه، در این پکیج ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که در زمان خرید باید به آن توجه داشت. برخی از ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب فلزی عبارتند از:

پکیج تصفیه فاضلاب با بدنه کربن استیل ST 37

منگنز، مس، سیلیکون در کنار کربن و آهن در این متریال به کار رفته و با توجه به مقدار هر یک، میزان استحکام فلز متفاوت است.
به دلیل تماس مستقیم جداره های داخلی پکیج با مواد خورنده موجود در فاضلاب، آلیاژهای به کار رفته در کربن استیل باید برخی از استانداردها را دارا باشند. به عنوان مثال، حداقل و حداکثر مقدار مس موجود در این فلزات به ترتیب 0.4 و 0و6 درصد باید باشد. حداکثر منگنز 1.65 درصد و حداکثر سیلیکون نباید از 0و6 درصد بیشتر باشد.

مقاومت بالا در تماس با مواد خورنده

متریال به کار رفته در این پکیج ها تاثیر زیادی بر میزان مقاومت آنها در برابر تماس با مواد خورنده دارد. با توجه به اینکه در فاضلاب های صنعتی مواد خورنده به مقدار زیاد وجود دارد، لذا بدنه آنها نباید به مرور دچار پوسیدگی و واکنش با این مواد شود. کربن استیل ST37 به شدت مقاومت این پکیج ها را افزایش داده است. علاوه براین، در جداره های داخلی دستگاه نیز از مواد اپوکسی استفاده شده است که مقاومت را افزایش می دهد.

قابل نصب به صورت دفنی و غیردفنی

تمام دستگاه های تصفیه فاضلاب فلزی گروه صدرامهاب بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده و تست های متعدد برای سنجش میزان مقاومت آنها انجام شده است. به همین دلیل بر اساس شرایط محیط می توان آنها را به صورت دفنی و غیردفنی نصب کرد. بعد از نصب به صورت دفنی فشار داخلی و خارجی هیچگونه اثر منفی بر میزان مقاومت پکیج نداشته و باعث ترک و شکستگی آن نخواهد شد.

تنوع بالا از نظر ظرفیت

با توجه به مقاومت بسیار بالای متریال به کار رفته در این دستگاه، در ظرفیت های مختلفی قابل تولید هستند و محدودیتی در این زمینه ندارند. لذا می توان از این دستگاه برای محیط های صنعتی با دبی فاضلاب بالا استفاده کرد. قبل از شروع مرحله طراحی کارشناسان صدرامهاب ظرفیت را بر اساس استانداردهای بین المللی محاسبه می کنند تا دستگاه با راندمان بالا تولید شود.

صدرامهاب؛ سازنده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

صدرامهاب سازنده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی در ظرفیت های متنوع بر اساس استانداردهای روز دنیا است. این مجموعه به دلیل رعایت تمام استانداردها و طراحی سفارشی محصولات خود، برای آنها گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش و خرید می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب

جهت دانلود فایل PDF کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب از لینک زیر استفاده نمایید

دانلود فایل PDF
این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

10 پاسخ

  1. سلام محصولات شما خدمات پس از فروش و گارانتی دارند؟ چون تنوع در فلزات به کار رفته در این پکیج ها زیاد است و متاسفانه برخی از آنها خورده میشن و تحمل فشار داخلی رو هم ندارند.

  2. سلام برای تصفیه فاضلاب با خاصیت قلیاییت بسیار بالا آیا این دستگاه رو پیشنهاد میدین؟ فاضلاب خوردنگی بالایی دارد

    1. سلام متریال به کار رفته در این دستگاه ضد زنگ است و دچار خوردگی نمیشه. اما در این شرایط پیشنهاد میکنیم مدل های پلی اتیلن رو خریداری کنید

  3. سلام بعد از نصب و استفاده از دستگاه، آیا شما تعمیر و سرویس برای محصولاتتان ارائه می دهید؟

  4. سلام جناب. برای مرحله گندزدایی در این پکیجا از چه ماده ای استفاده میشه؟ آیا محدودیتی وجود داره و خودمون میتونیم روش گندزدایی رو تغییر بدیم؟

  5. سلام آیا از فرآیند خاصی در این نوع پکیج استفاده میشه یا فقط از نظر جنس بدنه با بقیه دستگاه ها تفاوت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *