لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی (انسانی)

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یا بهداشتی دستگاهی بسیار کاربردی برای جمع آوری و از بین بردن آلاینده های فاضلاب است که نوعی تصفیه خانه کوچک به شمار می رود. فاضلاب بعد از ورود به پکیج تصفیه فاضلاب به صورت خودکار چند مرحله تصفیه را طی می کند و خروجی آن امکان استفاده مجدد برای شستشوی سطوح، آبیاری مزارع و غیره را دارد. گروه صنعتی و مهندسی صدرا مهاب سازنده پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در سه نوع پلی اتیلنی، فلزی و فایبرگلاس با طراحی کاملا اختصاصی و سفارشی است. طراحی این سیستم ها برای هر سایت به طور اختصاصی با توجه به کیفیت فاضلاب ورودی، میزان سرمایه گذاری اولیه و محدودیت های فضا توسط تیم مهندسی این شرکت انجام می شود. در ادامه به مشخصات فنی، کاربردها، نحوه کار و قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی، مراحل طراحی و ساخت آن اشاره خواهیم داشت.


 

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در سه جنس بدنه پلی اتیلن، فلزی و فایبر گلاس در ظرفیت ها و ابعاد گوناگون تولید میشود. به همین دلیل این محصولات نرخ های متعددی داشته و بر اساس فاکتورهای مختلف قیمت تغییر می کند. از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس پکیج:نوع متریالی که برای بدنه و سایر قطعات داخلی دستگاه به کار می رود بر قیمت تاثیر دارد. مدل های فلزی در اغلب مواقع گران تر از نوع پلی اتیلنی و فایبرگلاس است. علاوه بر جنس، میزان ضخامت بدنه نیز تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی دارد.
  • ابعاد و ظرفیت دستگاه: بر اساس میزان فاضلاب ورودی به دستگاه، ظرفیت مخزن محاسبه می شود. با افزایش ظرفیت دستگاه، ابعاد آن بیشتر شده و برای ساخت آن به متریال بیشتری نیاز است. به همین دلیل ابعاد و ظرفیت یکی از مهم ترین پارامترها در تعیین قیمت سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی است.
  • نوع اجزای داخلی: برای پیاده سازی فرآیندهای تصفیه در داخل پکیج اجزا و قطعات متعددی استفاده میشود. بر اساس برند و نوع هر یک از این اجزاء، قیمت نهایی دستگاه تغییر می گردد.
  • نوع فاضلاب: برای از بین بردن و جداسازی آلاینده های موجود در فاضلاب از روش های مختلفی استفاده میشود. هر یک از این روش ها به قطعات و اجزای خاصی نیاز داشته و به همین دلیل بر قیمت گذاری محصول می تواند تاثیر داشته باشد.

صدرامهاب سازنده اصلی این دستگاه است و بدون واسطه ارائه میشود. با توجه به حذف واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی، قیمت های ارائه شده در این مجموعه بسیار ارزان تر از سایر مراکز است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی می توانید با کارشناسان فروش ما در گروه صدرامهاب تماس بگیرید.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یا بهداشتی دستگاهی با مخزن کاملا بسته است که داخل آن چندین فرآیند تصفیه برای بهبود کیفیت فاضلاب هایی که منشاء انسانی دارند نصب می شود. این پکیج به صورت تکی با ابعاد کم و برای فاضلاب ورودی حداکثر تا 200 متر مکعب در شبانه روز و برای جوامع کوچک مانند ویلاها و کمپ های کارگری ساخته می شود. این پکیج می تواند از جنس بدنه پلی اتیلن، فلزی و یا فایبرگلاس باشد و به شکل دفنی در زیر زمین و یا غیر دفنی بر روی زمین اجرا شود. کیفیت پارامتر های خروجی از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مانند COD، BOD، TSS، pH و کدورت کاملا برابر با استانداردهای تعیین شده توسط سازمان محیط زیست بوده و برای استفاده مجدد به عنوان آبیاری یا تخلیه به منابع آبی کاملا مناسب است.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی فلزی

مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از یک بدنه اصلی تشکیل شده است که تمامی مخازن درون آن تعبیه می شوند. جنس این بدنه می تواند با توجه به نظر مهندسین طراح و سازنده و یا نظر کارفرما تغییر کند. اما درون بدنه اصلی از مخازن مختلفی استفاده شده است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

ایستگاه پمپاژ فاضلاب

بدون در نظر گرفتن محل استفاده از دستگاه تصفیه خانه فاضلاب انسانی، ایستگاه پمپاژ همیشه قبل از پکیج تصفیه نصب می شود؛ چرا که سیستم لوله کشی فاضلاب همیشه در زیر زمین و در سطوح منفی قرار دارد. ایستگاه پمپاژ فاضلاب وظیفه لیفت کردن یا پمپاژ فاضلاب جمع اوری شده در زیر زمین را به درون دستگاه تصفیه دارد.

متعادل ساز

به دلیل دائمی نبودن جریان فاضلاب در طول شبانه روز مخزن متعادل ساز به عنوان یکسان کننده جریان و کیفیت فاضلاب در سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی تعبیه می شود. ابعاد این مخزن با توجه به زمان ماند طراحی شده توسط مهندسین و بر اساس پارامتر هایی مانند دبی فاضلاب ورودی، جمعیت تحت پوشش و ابعاد مخازن بعدی تعیین می گردد.

مخزن هوادهی

مخزن هوادهی بخش اصلی تصفیه خانه کوچک فاضلاب بهداشتی می باشد که در آن فاضلاب توسط میکروارگانیسم ها تصفیه می شود. با توجه به هوادهی عمقی انجام شده در انواع پکیج، مخزن هوادهی شامل لوله های انتقال هوا و دیفیوزر هایی در کف مخزن می شود که وظیفه انتقال هوای تولید شده به درون فاضلاب را دارند.

مخزن زلال ساز

پس از تجزیه مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها فاضلاب تصفیه شده اما زیست توده هایی که درون فاضلاب معلق هستند تشکیل می شود که به زمان برای ته نشینی نیاز دارند. به همین دلیل مخزن ته نشینی زمان کافی را به این مواد می دهد تا در کف مخزن رسوب کنند. این مخزن به شکل مخروطی جهت ته نشینی هر چه بهتر این زیست توده ها طراحی می شود.

مخزن هاضم لجن

لجن های ته نشین شده در کف مخزن زلال ساز توسط پمپ هایی مخصوص به مخزن هاضم لجن منتقل می شوند. در این مخزن لجن ها بخشی از آب خود را از دست داده و تا حدی تصفیه می شوند. این مخزن باید در دوره های مختلف تخلیه شود و یا توسط فیلتر پرس آبگیری شده و در محل دفن زباله دفع شود.

کلر زنی

آخرین مرحله تصفیه، کلر زنی آن است. جهت ضدعفونی کردن و از بین بردن انواع ویروس ها و عوامل بیماری زا پساب تصفیه شده پیش از تخلیه تحت کلر زنی قرار می گیرد.

مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

هر یک از فرایندها و روش های بکار رفته در دستگاه تصفیه به تجهیزات خاصی نیاز دارند تا بتوانند فرایند تصفیه را تکمیل کنند.

آشغالگیر دستی

به دلیل حجم کم فاضلاب ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب انسانی از آشغالگیر دستی استفاده می شود. این آشغالگیر باید در طول دوره های زمانی تعیین شده تمیز شود تا موجب گرفتگی و اسیب به دستگاه تگردد. وظیفه آشغالگیر دستی حذف جامدات درشت مانند پارچه، استخوان، پوست تخم مرغ و غیره است.

پمپ فاضلابی

در ایستگاه پمپاژ فاضلاب جهت انتقال فاضلاب از پمپ های فاضلابی استفاده می شود. این پمپ ها به شکلی اختصاصی و با جنس بدنه و پره هایی مقاوم در برابر فاضلاب ساخته می شوند.

بلوئر

اصلی ترین مصرف کننده برق در دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی بلوئر است که کار تولید هوای مورد نیاز و انتقال آن به درون پکیج را بر عهده دارد. معمولا از دو بلوئر به صورت دوره ای در سیستم تصفیه استفاده می شود.

دیفیوزر

کار پخش هوای تولید شده توسط بلوئر درون فاضلاب بر عهده دیفیوزر است. دیفیوزر های حباب ریز به طور رایج جهت افزایش انحلال اکسیژن و راندمان تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند.

کلریناتور

کلریناتور یا دستگاه کلر زن کار تهیه محلول کلر با غلظت تعیین شده و تزریق آن به درون پساب تصفیه شده را بر عهده دارد.

فیلتر شنی

تصفیه تکمیلی پساب بهداشتی معمولا به وسیله فیلتر شنی صورت می گیرد. فیلتر شنی معمولا به در خواست کارفرما یا به دلیل قوانین سختگیرانه محیط زیست در سیستم تعبیه می شود.

تجهیزات برقی و مکانیکی بکار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

روش های تصفیه فاضلاب بهداشتی

همانطور که گفته شد هر فرایند تصفیه پساب بهداشتی شامل سه روش فیزیکی، زیستی و شیمیایی است که کار هم را تکمیل کرده و موجب تصفیه می شوند.

روش فیزیکی

روش فیزیکی مرتبط با تمامی مراحلی است که بدون استفاده از مواد شیمیایی و یا باکتری ها فاضلاب تصفیه می شود. روش فیزیکی شامل چهار مرحله آشغالگیری، متعادل سازی و زلال سازی و فیلتر شنی است. البته در برخی موارد در مرحله زلال ساز از مواد شیمیایی جهت تسریع در فرایند ته نشینی استفاده می شود.

روش بیولوژیکی

روش بیولوژیکی همان فرآیندی است که در طبیعت رخ می دهد با این تفاوت که در سیستم تصفیه پساب انسانی این روش با کمک هوادهی مصنوعی با سرعت بسیار بیشتری صورت می پذیرد. این روش بر مبنای فعالیت میکروارگانیسم ها می باشد.

روش شیمیایی

کلر زنی اصلی ترین روش شیمیایی بکار رفته در تصفیه است؛ اما در برخی مواقع در صورت ناقص بودن فرایند زلال سازی از برخی منعقد کننده ها مانند پلی آلومینیوم کلرید نیز در مخزن زلال ساز استفاده می شود.

فرآیند های بکار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از نظر نوع فرآیند:

برای تصفیه فاضلاب انسانی از فرایند های هوازی مختلف استفاده می شود. هر فرایند تصفیه شامل مجموعه ای از روش های فیزیکی، شیمیایی و زیستی می شود. با توجه به ثابت بودن فرایندهای فیزیکی و شیمیایی بکار رفته در دستگاه، تنوع فرایندها به دلیل تنوع در روش های تصفیه زیستی است. به منظور کاهش فضای اشغال شده و هم چنین کاهش هزینه ها از فرایندهایی که در عین داشتن بیشترین بازده کمترین حجم را اشغال می کنند استفاده می شود. چهار فرایند اصلی و رایج بکار رفته در پکیج تصفیه پساب انسانی عبارت است از فرایند هوا دهی گسترده، فرایند MBBR، فرایند IFAS و فرایند A2O.

فرایند هوادهی گسترده

فرایند هوا دهی گسترده به دلیل سادگی تجهیزات کم مورد نیاز رایج ترین فرایند بکار رفته برای تصفیه پساب بهداشتی است. در این فرایند مخزن ته نشینی اولیه حذف شده تا ابعاد پکیج کوچک تر شود و به جای آن میزان هوادهی بیش از 18 ساعت است.

فرایند IFAS

فرایند IFAS یکی از فرایند های بهبود یافته هوا دهی گسترده می باشد که در آن به منظور افزایش سطح تماس بین آلاینده ها و میکروارگانیسم ها از پکینگ مدیای ثابت استفاده می شود. این بستر مدیا با فراهم کردن سطحی مناسب برای چسبیدن میکروارگانیسم ها سبب کاهش ابعاد مخزن هوا دهی و در نهایت کاهش حجم کل دستگاه می شوند. مزیت استفاده از این فرایند حذف نیتروژن و فسفر و افزایش راندمان تصفیه است.

فرایند MBBR

در فرایند MBBR نیز همانند فرایند IFAS از پکینگ مدیا جهت کاهش ابعاد مخزن هوا دهی استفاده می شود. با این تفاوت که مدیای استفاده شده در این فرایند از نوع معلق می باشد. حفظ مدیا درون مخزن از چالش های مهم طراحی بر اساس فرایند MBBR است.

فرایند A2O

فرایند A2O در تصفیه فاضلاب بهداشتی کم تر مورد استفاده قرار میگیرد و برای زمانی است که استاندارد های محیط زیست میزان نیتروژن و فسفر در پساب خروجی را صفر اعلام کند. این فرایند شامل سه مخزن بی هوازی، بی اکسیژن و هوازی می شود که به ترتیب کار حذف نیتروژن و فسفر و سپس حذف سایر مواد آلی را بر عهده دارند.

فرآیند های بکار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی توسط تیم مهندسین محیط زیست و شیمی گروه صنعتی صدرا مهاب به شکلی اختصاصی صورت می گیرد. طراحی این پکیج ها و انتخاب فرایند مناسب بر مبنای دبی فاضلاب ورودی، میزان سرمایه گذاری اولیه، کیفیت پساب خروجی مورد نیاز صورت می گیرد. در اولین مرحله کارشناسان صدرامهاب نوع فاضلاب را به طور دقیق آنالیز کرده و آلاینده ها و نحوه حذف آنها را شناسایی می کنند. سپس بر اساس دبی فاضلاب ورودی به دستگاه ظرفیت آن تعیین می گردد. در نهایت طراحی دستگاه براساس استانداردهای روز دنیا به صورت 100 درصد سفارشی انجام میشود. به دلیل طراحی سفارشی، دستگاه دارای راندمان بالا بوده و کارایی آن تضمین شده است.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پس از انجام کلیه مراحل طراحی، نقشه دو بعدی، نقشه سه بعدی و نقشه جانمائی دستگاه در اختیار کار فرما قرار می گیرد و پس از تایید آن و جنس بدنه اصلی در کارگاه های تولیدی شرکت فنی مهندسی صدرا مهاب ساخته می شود. مجهز بودن این شرکت به کارگاه تولید مواد پلی اتیلنی و فلزی سبب شده که قیمت نهایی ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به دلیل حذف واسطه ها بسیار مناسب باشد.

ساخت پکیج تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی فلزی

در ساخت این دستگاه از فلزات بسیار مقاوم در برابر مواد خورنده، فشار و ضربه و نوسانات دمایی استفاده میشود. در اغلب مواقع استیل استنلس برای بدنه پکیج استفاده شده و به همین دلیل از استحکام کافی برخوردار است. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی در ظرفیت های بالا قابل تولید بوده و قیمت آن از سایر مدل ها بیشتر است.

ساخت پکیج تصفیه پساب بهداشتی پلی اتیلن

مواد پلی اتیلنی در ساخت این نوع پکیج کاربرد گسترده ای دارد. چون وزن کمی داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در ظرفیت های متوسط تولید شده و به صورت دفنی و روکار اجرا میشود.

ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی فایبرگلاس

پانل های فایبرگلاس در این نوع پکیج به صورت مسطح مستطیلی و مربعی تولید شده و بعد از انتقال به محل نصب مونتاژ میشوند. پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس مانند پلی اتیلن مقاومت مطلوبی در برابر مواد خورنده دارد و بیشتر برای ظرفیت های کم استفاده میشود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

کاربرد های پکیج تصفیه پساب بهداشتی

پکیج تصفیه پساب انسانی یکی از رایج ترین تجهیزات این حوزه است که می توان از آن در مکان ها و سایت ها مختلفی بهره برد. از جمله کاربردهای این پکیج عبارتند از

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی صدرامهاب

مهم ترین مزیت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، کاهش آلودگی محیط زیست و حفظ محیط اطراف از شیوع بیماری ها و آسیب های ناشی از فاضلاب تصفیه نشده است. اما علاوه بر آن محصولات صدرامهاب مزایای دیگری را نیز به همراه دارد که عبارتند از:

  1. کاهش هزینه های زیرساختی مربوط به احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب
  2. بهره بردای آسان و بدون نیاز به تخصص خاص
  3. کاهش ریسک بیماری های مشترک
  4. اشغال فضای کم
  5. قابلیت حمل و نقل آسان
  6. امکان ارتقا با توجه به افزایش دبی در سالیان دراز
  7. دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  8. عدم نیاز به فرایند های تصفیه اضافی
  9. امکان نصب مجدد در مکان های جدید
  10. مقاومت بالای بدنه در برابر ضربه، فشار و نوسانات دمایی
  11. مقاومت بالا در برابر مواد خورنده
  12. راندمان بالا به دلیل طراحی سفارشی و اختصاصی

خرید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی

برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی کارشناسان صدرامهاب ابتدا مشاوره رایگان ارائه داده و سپس هماهنگی جهت آنالیز فاضلاب و بررسی شرایط انجام میشود. سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده، طراحی ابتدایی انجام شده و بعد از اصلاحات در نهایت دستگاه ساخته میشود. با توجه به اینکه محصولات صدرامهاب پیش ساخته نمی باشند، لذا فرآیند خرید شامل طراحی، ساخت و نصب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.

کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب

جهت دانلود فایل PDF کاتالوگ پکیج تصفیه فاضلاب صدرا مهاب از لینک زیر استفاده نمایید

دانلود فایل PDF

 

پیشنهاد مطالعه:  7 تفاوت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی

سوالات متداول پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

ما تلاش کردیم به تمامی سوالات شما عزیزان در این بخش پاسخ دهیم و توصیه می کنیم حتما قبل از تصمیم گیری و ثبت سفارش این بخش را مطالعه فرمایید…

عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به صورت زیر است:

  1. جمع‌آوری فاضلاب: در ابتدا، فاضلاب از منبع خود به پکیج تصفیه فاضلاب وارد می‌شود. این فاضلاب شامل آب‌های استفاده شده از توالت، حمام، سینک و سایر منابع آشپزخانه و حمام است.

  2. پیش‌پردازش: در این مرحله، فاضلاب ابتدا از مواد جامد و بزرگتر مانند پارچه‌ها و مواد بیولوژیکی بزرگتر جدا می‌شود. این عملیات شامل استفاده از تجهیزاتی مانند تنظیم‌کننده‌های جریان و خروجی‌های نخستین تصفیه‌گرها می‌شود.

  3. تصفیه بیولوژیکی: در این مرحله، فاضلاب وارد یک مخزن خاص می‌شود که باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مخصوصی را به آن اضافه می‌کند. این باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها به شکل طبیعی فاضلاب را تصفیه می‌کنند و مواد آلی و آلودگی‌ها را تجزیه و تفکیک می‌کنند.

  4. تصفیه شیمیایی (اختیاری): در بعضی از پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی، مرحله تصفیه شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها انجام می‌شود.

  5. تخلیه آب تصفیه شده: پس از تصفیه کامل فاضلاب، آب تصفیه شده به محیط زیست تخلیه می‌شود. این آب معمولاً تمیز و بی‌ضرر به محیط زیست منتقل می‌شود و می‌تواند به جریان‌های آبی محلی یا خاک سپرده شود.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به عنوان یک سیستم کامل تصفیه فاضلاب برای مکان‌هایی با جمعیت کمتر و نیاز به تصفیه مخلفات فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تمیز کردن فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک می‌کند.

عوامل مهم برای انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل حجم فاضلاب تولیدی، نوع آلودگی‌ها، فضای موجود برای نصب و میزان هزینه‌ها هستند.

بله، پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی برای استفاده در منازل ویلایی یا محیط‌های کوچک بسیار مناسب می‌باشند. این نوع سیستم‌ها به خصوص در مکان‌هایی که به تصفیه فاضلاب مرکزی دسترسی محدود یا غیرممکن است، انتخاب عالیی می‌باشند. در زیر برخی از دلایل اصلی مناسب بودن پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی برای این نوع مکان‌ها آورده شده است:

  1. انعطاف پذیری در نصب
  2. نگهداری ساده
  3. کاهش هزینه ها
  4. حفاظت از محیط زیست
  5. عدم وابستگی به سیستمهای مرکزی

پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی به طور کلی قابلیت پردازش انواع مختلفی از فاضلاب‌ها را دارا هستند. این سیستم‌ها می‌توانند بیشتر انواع فاضلاب‌های خانگی و کوچک را تصفیه کرده و تصفیه‌گرهای مختلفی را از جمله بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می‌کنند. در زیر تعدادی از نوع‌های متداول فاضلاب‌ها که می‌توانند توسط پکیج‌های تصفیه بهداشتی پردازش شوند، ذکر شده است:

  1. فاضلاب خانگی معمولی

  2. فاضلاب‌های آشپزخانه

  3. فاضلاب‌های محیطی

  4. فاضلاب‌های حیوانی

  5. فاضلاب‌های تجاری و صنعتی خرده

بله، پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی نیاز به تعمیر و نگهداری دوره‌ای دارند تا عملکرد بهینه خود را حفظ کنند. تعمیر و نگهداری منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا کمک می‌کند از خرابی‌های ناگهانی جلوگیری کرده و عمر مفید سیستم را افزایش دهد. در زیر چند نکته مهم در مورد تعمیر و نگهداری پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی آورده شده است:

  1. تعمیرات دوره‌ای: بسته به نوع و تولیدکننده پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، ممکن است نیاز به تعمیرات دوره‌ای باشد. این تعمیرات شامل تعویض قطعات یا تجهیزات که به مرور زمان فرسوده شده‌اند می‌شود.

  2. پاکسازی و تخلیه گرها: گرها و تجهیزات داخل پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به مرور زمان ممکن است با رسوبات و مواد جامد که از فاضلاب جدا شده‌اند، کف بگیرند. پاکسازی و تخلیه منظم از این تجهیزات به حفظ عملکرد بهینه کمک می‌کند.

  3. بررسی سیستم الکتریکی: بسیاری از پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی از سیستم‌های الکتریکی برای کنترل و عملکرد استفاده می‌کنند. بنابراین، باید بررسی دوره‌ای از نقاط الکتریکی و قطعات برقی صورت گیرد و در صورت وجود مشکلات، تعمیر شوند.

  4. تغییر فیلترها: بعضی از پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی دارای فیلترهای مخصوصی برای تصفیه هوا و فاضلاب هستند. این فیلترها به مرور زمان کثیف می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.

  5. بررسی نظامی کلی: به منظور اطمینان از عملکرد صحیح پکیج تصفیه فاضلاب، باید نظام کلی سیستم را بررسی کرده و از عدم وجود نشتی‌ها، ترکیبات ناهماهنگ و مشکلات دیگر اطمینان حاصل کنید.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای منظم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مهم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و حفظ عمر مفید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بسیار حیاتی است. برای انجام تعمیر و نگهداری بهترین نتیجه، معمولاً با توصیه‌های تولیدکننده و تخصصی در این زمینه هماهنگ کنید.

بله، پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی به دلیل سازگاری با تنوع نیازها و انعطاف پذیری که دارند قابل استفاده در مناطق روستایی و دور افتاده هستند و به عنوان یک گزینه عالی برای تصفیه فاضلاب در این مناطق شناخته می‌شوند.

بله، بر اساس نوع پکیج، فرآیند مورد استفاده، جنس بدنه و شرایط محیط برای نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از روش های دفنی و غیر دفنی استفاده میشود. هر یک از روش های نصب نیاز به دانش فنی و دقت بسیار بالایی دارد تا به دستگاه و اجزای داخلی و نحوه عملکرد آنها آسیب وارد نشود. به همین دلیل علاوه بر طراحی و تولید و ساخت، گروه صدرا مهاب نصب دستگاه را برای مشتری انجام داده و در نهایت سیستم را راه اندازی، آزمایش، در صورت لزوم اصلاح و در نهایت تحویل می دهد.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

20 پاسخ

  1. سلام مجتمع مسکونی ما در یکی از شهرک های جدید شیراز قرار داره و به فاضلاب شهری متصل نیست و با سایر ساکنین تصمیم گرفتیم از این دستگاه برای تصفیه فاضلاب استفاده کنیم. اما شخصی که به صورت مداوم بتونه از دستگاه بازدید کنه نداریم و استخدامش هزینه بر هست. آیا روند کار این دستگاه خودکاره یا اپراتور نیاز داره و تعمیر و نگهداری زیادی لازم داره یا خیر؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز. این دستگاه کاملا خودکار و بدون نیاز به اپراتور انسانی تصفیه را انجام می دهد. بازدید ماهیانه و دوره ای برای اطمینان از سالم بودن بخش های مختلف دستگاه کفایت می کند

  2. این دستگاه تصفیه فاضلاب منازل رو انجام میدهد یا امکان استفاده از آن برای تصفیه فاضلاب هتل هم وجود دارد؟

  3. با توجه به اینکه محوطه ساختمان ما متراژ کمی داره و رفت و آمد در آن زیاد است، آیا این دستگاه فضای زیادی اشغال نمیکنه؟

  4. سلام ما برای خرید این دستگاه با محدودیت بودجه مواجه هستیم و بر اساس پرس و جوهایی که داشتیم مدل های فلزی گران هستند. آیا مدل پلی اتیلنی این دستگاه به اندازه فلزی کیفیت داره؟

    1. سلام. بله مدل های پلی اتیلنی کاربرد بسیار زیادی داشته و از نظر میزان مقاومت در برابر عوامل محیطی و غیره بارها تست شده اند.

  5. سلام خروجی این دستگاه قابل استفاده مجدد برای آبیاری باغ و زمین کشاورزی است یا فقط استاندارد لازم برای ورود به طبیعت رو پیدا می کنند؟

  6. سلام آیا شما در زمینه فروش پکیج تصفیه فاضلاب دست دوم هم فعالیت دارید یا تمام محصولات نو هستند؟

  7. سلام این دستگاه متوسط چقدر عمر و ماندگاری دارد و آیا خرید آن برای شهرک های مسکن مهر توجیه دارد یا خیر؟

  8. سلام آیا امکان تست دستگاه قبل خرید وجود دارد و می توانیم خروجی آن را آنالیز کنیم که مطمئن شویم با خواسته ما تطابق دارد یا خیر

  9. در این دستگاه فقط آلاینده های شیمیایی موجود در فاضلاب حذف میشود یا گندزدایی نیز اجرا می گردد؟

  10. سلام مهندس. آیا این دستگاه رو برای تصفیه فاضلاب روستایی که در نهایت برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغ بتونیم ازش استفاده کنیم پیشنهاد میدین یا فقط برای تصفیه جزئی کاربرد داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *