لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاصلاب خاکستری

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

تصفیه فاضلاب خاکستری با توجه به اینکه مقدار آلاینده های آن کمتر از فاضلاب انسانی و شهری است با روش های ساده تری اجرا می شود. فاضلاب خاکستری حاصل از دوش، حمام، حوضچه، و ماشین لباسشویی است و فاضلاب سرویس های بهداشتی در آن وارد نشده و به همین دلیل بار آلودگی آن در سطح کمتری قرار می گیرد. سیستم و پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در این زمینه است که به صورت خودکار چندین فرآیند تصفیه را در فضای بسته بدون انتشار بو و صدا اجرا می کند. به طوریکه خروجی این نوع از پکیج تصفیه فاضلاب قابل استفاده برای آبیاری مزارع کشاورزی و فضای سبز است. صدرامهاب تولیدکننده و سازنده سیستم تصفیه پساب خاکستری با قیمت مناسب و طراحی سفارشی در ظرفیت های مختلف است و محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.

فاضلاب خاکستری چیست؟

فاضلاب خاکستری، فاضلابی است که از سینک، ماشین لباسشویی، وان حمام و دوش می آید. حاوی سطوح کمتری از آلودگی است که فرایند تصفیه آن را آسانتر می‌کند. فاضلاب خاکستری بازیافت شده معمولاً در آبیاری و تالاب های ساخته شده استفاده می شود، تا زمانی که مواد شیمیایی مضر وجود نداشته باشد.

پساب خاکستری می تواند حاوی مواد مغذی مانند نیتروژن و فسفر، روغن و گریس، مواد شوینده و باقیمانده صابون، فلزات (مانند مس، سرب و جیوه)، باکتری ها، عوامل بیماری زا، مو، مواد آلی از جمله ذرات غذا، مواد جامد معلق، سفید کننده و باقی مانده آفت کش ها باشد.

منبع تولید فاضلاب خاکستری - صدرامهاب

ویژگی های فاضلاب خاکستری

از ویژگی های فاضلاب می توان به دما، PH، هدایت الکتریکی، غلظت کل مواد جامد معلق، کدورت و غیره اشاره کرد. فاضلاب خاکستری معمولاً دارای محدوده دمایی بین 18 تا 35 درجه سانتیگراد است. مطالعات نشان می دهد، غلظت کل مواد جامد معلق (TSS) در فاضلاب خاکستری می تواند بین 190-537 میلی گرم در لیتر باشد. این مقدار ممکن است به دلیل شستن لباس، کفش، سبزیجات، میوه ها و بسیاری موارد دیگر باشد.

محدوده ثبت شده برای هدایت الکتریکی در فاضلاب خاکستری بین 14 تا 3000 میکروزیمنس بر سانتیمتر  است. و محدوده کدورت ثبت شده برای آب خاکستری بین 19 تا 444، NTU می باشد. انتظار می رود آب خاکستری که بیشتر منابع خود را از آشپزخانه و لباسشویی می گیرد، به دلیل وجود مواد معلق، کدرتر شود.

pH فاضلاب خاکستری معمولاً به دلیل وجود مواد قلیایی مورد استفاده در شوینده ها، در محدوده 5 تا 9 است. مواد تشکیل دهنده موجود در این فاضلاب شامل مواد مغذی نیترات و فسفات و سایر ترکیبات مانند سدیم که از فعالیت های پخت و پز و شستشو در آشپزخانه ناشی می شود.  متوسط نسبت BOD5/COD در آب خاکستری نیز بین 0.31 تا 0.71 متغیر است که نشان دهنده این است که تقریباً نیمی از مواد آلی موجود در آب خاکستری تجزیه پذیر هستند.

ویژگی های فاضلاب خاکستری

آیا فاضلاب خاکستری خطرناک است؟

فاضلاب خاکستری پتانسیل حمل باکتری و ویروس را دارد و نوشیدن آن را ناامن می کند. به طور خلاصه، پساب خاکستری هرگز قابل شرب نیست. با این حال، می توان از آن برای مواردی مانند شستشوی توالت و آبیاری استفاده کرد. فاضلاب خاکستری تصفیه نشده می تواند برای آبیاری از طریق آبپاش ناامن باشد زیرا ممکن است باعث انتقال باکتری ها و ویروس ها در هوا شود. شوینده های حاصل از آب لباسشویی و شستشو مانند رنگ ها، سفید کننده ها ممکن است تأثیر منفی بر روی پوشش گیاهی داشته باشند. همچنین سطوح بالای چربی و باقیمانده مواد غذایی از آشپزخانه نیز ممکن است لوله کشی را مسدود کند.

روش های تصفیه فاضلاب خاکستری

با توجه به نوع و مقدار آلاینده های موجود در پساب خاکستری روش و فرآیندهای مختلفی قابل استفاده هستند. در حالت کلی انواع روش های تصفیه فاضلاب خاکستری عبارتند از:

تصفیه فیزیکی پساب خاکستری

در ابتدای تصفیه خانه یا سیستم تصفیه پساب خاکستری آشغالگیر برای جمع آوری ذرات جامد معلق نصب می شود. در این مرحله تکه های مواد غذایی و میوه، کاغذ و پلاستیک و موارد مشابه جمع آوری می شوند تا از گرفتگی لوله و تاسیسات گام های بعد جلوگیری شود. این مرحله پیش تصفیه است و تاثیری بر پارامترهای شیمیایی ندارد و تنها بهبود دهنده روند تصفیه در مراحل بعد خواهد بود.

تصفیه بیولوژیکی آب خاکستری

از مهم ترین روش های تصفیه فاضلاب خاکستری می توان به فرآیندهای بیولوژیکی اشاره کرد که هدف آنها حذف مواد آلی به کمک باکتری ها است. روش های مورد استفاده در این گام تنوع بالایی دارند و در انواع روش های هوازی و بی هوازی دسته بندی می شوند. از جمله روش های بیولوژیکی مورد استفاده در این گام می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تصفیه فاضلاب به روش UASB
  • تصفیه فاضلاب به روش بیورآکتورهای غشایی MBR
  • تصفیه فاضلاب خاکستری به روش لجن فعال
  • تصفیه فاضلاب به روش SBR
  • دیسک های بیولوژیکی دوار (RBC)

تصفیه شیمیایی فاضلاب خاکستری

در آخرین مرحله برای گندزدایی و از بین بردن باکتری، ویروس و میکروارگانیسم ها از روش های شیمیایی استفاده می شود. تزریق کلر، سیستم های فیلتراسیون پیشرفته در این مرحله کاربرد دارند.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

سیستم تصفیه پساب خاکستری عبارت است از حذف مواد معلق، جمع آوری و ضد عفونی کردن آن ها به صورت خودکار در دستگاه کاملا بسته که بدون دخالت اپراتور انسانی انجام می شود. این پکیج ها زیرمجموعه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است و برای تصفیه آب خاکستری و استفاده مجدد در شستشوی توالت یا آبیاری یا تخلیه به خطوط فاضلاب، آب های سطحی و زیر زمینی طبق قوانین و استاندارد های قابل اجرا استفاده می شوند.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

فاضلاب خاکستری یک منبع آب مقرون به صرفه برای کسانی است که به شبکه اصلی دسترسی ندارند یا قادر به جمع آوری آب باران کافی برای استفاده در داخل خانه نیستند. با استفاده مجدد از پساب خاکستری تصفیه شده برای شستشوی توالت می توانید روزانه حدود 50 لیتر آب آشامیدنی را در یک خانوار متوسط ذخیره کنید. مزایای زیست محیطی بالقوه بازیافت آب خاکستری عبارتند از:

  • کاهش برداشت آب شیرین از رودخانه ها و سفره های زیرزمینی
  • اثرات زیست محیطی کمتر از مخازن سپتیک و تصفیه خانه ها
  • کاهش مصرف انرژی و آلودگی شیمیایی ناشی از تصفیه آب
  • تغذیه آب زیرزمینی و احیای مواد مغذی.
  • قابلیت ساخت و ساز در مناطق نامناسب برای تصفیه معمولی
  • مصرف انرژی و مواد شیمیایی کمتر

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

تفاوت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و خاکستری

فاضلاب را می توان به دو دسته، فاضلاب بهداشتی (blackwater) و فاضلاب خاکستری (greywater) تقسیم کرد. اگرچه هر دو فاضلاب هستند، اما سطوح آلودگی متفاوتی دارند، به همین دلیل باید با آنها متفاوت رفتار شود. هر دو گونه را می توان از طریق سیستم های تصفیه بازیافت کرد و اغلب برای آبیاری و کشاورزی یا شارژ آب های زیرزمینی به کار برد.

به طور کلی فاضلاب خاکستری حاوی سطوح کمتری از مواد آلی و مواد مغذی در مقایسه با فاضلاب معمولی است، زیرا ادرار، مدفوع و دستمال توالت شامل نمی شود. اما سطوح فلزات سنگین در محدوده غلظت یکسانی قرار دارند.

تفاوت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و خاکستری

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

تصفیه فیزیکی- شیمیایی شامل آشغالگیر، حوض ته نشینی، دانه گیری و فیلتراسیون، جذب سطحی و اسمز معکوس

تصفیه بیولوژیکی شامل سیستم‌های لجن فعال، فیلترهای چکنده، حوضچه‌های تثبیت، دیسک های بیولوژیکی دوار (RBC)، سیستم های بی هوازی (UASB)

کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

فاضلاب یا پساب خاکستری بازیافت شده را می توان برای فعالیت های مختلف نیازمند آب از جمله مصارف آشامیدنی و غیر آشامیدنی مانند شستشوی توالت و کشاورزی استفاده کرد.

  • مناطق مسکونی
  • هتل ها و استراحتگاه ها
  • اسکان کارگران در سایت های ساختمانی

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب خاکستری

با توجه به فرایند های گوناگون برای تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، می توان از اجزای مختلفی برای این سیستم استفاده نمود. اگر فرایند به صورت هوازی باشد، با استفاده از دیفوزرها و بلوئرهای هوادهی، اکسیژن مورد نیاز برای میکروارگانیسم ها تامین می شود. اما در صورت بی هوازی بودن فرایند تصفیه، با استفاده از حوضچه های آنوکسیک و بی هوازی، تصفیه انجام می شود.

پس با توجه به نوع متریال و اجزای سازنده پکیج تصفیه فاضلاب، فرایند تصفیه و استانداردهای خروجی آب برای استفاده در آبیاری و کشاورزی یا تخلیه به آب های سطحی و چاه، موارد مرتبط با این سیستم متغیر می باشد. حتما هنگام خرید پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، ویژگی های فاضلاب خود را شناسایی و فرایند مناسب برای تصفیه آن انتخاب کنید. در صورت انتخاب نادرست ممکن است تصفیه به خوبی انجام نشود و ویژگی های آب خروجی مطابق با استانداردهای قرارداده شده نباشد.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

همانطور که در بالا نیز گفته شد، با توجه به نوع فاضلاب، نوع فرایند تصفیه، متریال بدنه پکیج، اجزای تشکیل دهنده پکیج، استانداردهای خروجی از سیستم تصفیه و غیره می توان قیمت پکیج تصفیه فاضلاب را تعیین نمود. برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با برآورد قیمت و طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با کارشناسان صدرامهاب تماس فرمایید.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

شرکت صدرامهاب پکیج های تصفیه فاضلاب خاکستری را با انواع متریال بدنه و در ظرفیت های گوناگون می سازد. ظرفیت سیستم تصفیه فاضلاب خاکستری، می تواند از 5 متر مکعب تا 150 متر مکعب در روز باشد. طرح های سفارشی را می توان مطابق با نیاز مشتری ارائه کرد. این پکیج های تصفیه را می توان برای طیف متغیری از جمعیت تامین نمود. این فرایندها متناسب با دانش روز دنیا و با مهندسی کارشناسان این شرکت طراحی و تهیه می شوند. متناسب با هر فرایند تصفیه، سیستم آن طراحی و ساخته می شود.

 

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

8 پاسخ

  1. سلام مهندس. برای کمپ آموزشی این نوع پکیج مناسبه و میتونه فاضلاب رو بدرستی تصفیه کنه. در کمپ حدود 30 نفر شبانه روزی حضور دارن. سپاس

    1. سلام دوست عزیز. در انتخاب پکیج ها فاکتورهای بیشتری باید مد نظر قرار گرفته شوند. لطفا با شماره تلفن 02188879479 تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات بیشتری در اختیارتون قرار بدن

  2. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری رو برای یک مجتمع مسکونی مسکن مهر که خارج از محدوده شهری است پیشنهاد می دهید؟

  3. سلام خروجی این پکیج برای آبیاری مزرعه کشاورزی و باغ استاندارد کافی رو داره؟

    1. سلام بله با این دستگاه تا حد زیادی می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید و استاندارد کافی برای آبیاری مزارع کشاورزی را دارا هستند

  4. سلام این دستگاه همان پکیج تصفیه خانگی است یا با هم تفاوت دارند؟

    1. سلام در روند تصفیه کمی متفاوت هستند چون فاضلاب خانگی حاوی دترجنت و ذرات کلوئیدی است اما در فاضلاب خاکستری این آلاینده ها کمتر حضور دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *