لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چربی گیر رستوران

چربی گیر رستوران

چربی گیر رستوران (grease trap) محصولی از صدرامهاب برای جداسازی ذرات چربی و روغنی موجود در فاضلاب آشپزخانه ها و رستوران های است که در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. این گروه از تجهیزات تصفیه فاضلاب در انواع مختلف چربی گیر زیرسینکی و بزرگ با بدنه پلی اتیلن و فایبرگلاس تولید شده و از ورود لایه های چربی به اگو شهری و چاه های جذبی جلوگیری می کند. برای خرید چربی گیر رستوران و آشپزخانه با قیمت مناسب و طراحی سفارشی کارشناسان این مجموعه آماده ثبت سفارش و ارائه مشاوره رایگان هستند.

چربی گیر رستوران و آشپزخانه

یکی از نگرانی های اصلی در فاضلاب تولیدی در اشپزخانه ها و رستوران های بزرگ، فود کورت ها و همچنین کارخانه ها و کارگاه های روغن گیری، ورود مقدار زیاد ذرات چربی به فاضلاب شهری و چاه های جذبی است. لایه های چربی قدرت چسبندگی بالایی داشته و به مرور جرم زیادی را در جداره داخلی لوله های فاضلاب تشکیل می دهند. این لایه ها نه تنها منجر به گرفتگی مسیر عبور فاضلاب می شوند، بلکه به مرور در ایجاد بوی بد و زننده چاه نقش موثری ایفا می کنند. به همین دلیل بسیاری از رستوران های بزرگ برای دریافت مجوز فعالیت نیاز به نصب چربی گیر فاضلاب دارند.

چربی گیر فاضلاب مخزن کاملا بسته با بدنه استیل، پلی اتیلن و یا فایبرگلاس است که درون آن به روش های مختلف از جمله ثقلی و شناورسازی هوا ذرات چربی از فاضلاب جدا می شوند. با توجه به اختلاف دانسیته روغن و آب در این دستگاه لایه های چربی به بالای سطح فاضلاب هدایت شده و در نهایت تخلیه انجام می شود. عدم استفاده از چربی گیر آشپزخانه منجر به گرفتگی شدید لوله های فاضلاب و کاهش ظرفیت چاه های جذبی شود.

چربی گیر فاضلاب

مزایای نصب چربی گیر در رستوران

از مهم ترین مزایای نصب این دستگاه در رستوران و آشپزخانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ورود لایه های چربی به اگو شهری
  • جلوگیری از تجمع لایه های چربی در جداره های داخلی و کف چاه های جذبی و کاهش ظرفیت چاه
  • ممانعت از انتشار بوی بد و زننده از چاه فاضلاب
  • جلوگیری از مسدود شدن و گرفتگی لوله های فاضلاب

انواع چربی گیر رستوران از نظر جنس بدنه

چربی گیر صنعتی و آشپزخانه از نظر متریال به کار رفته در بدنه دارای تنوع بالایی بوده و بر همین اساس کارایی متفاوتی دارند. در یک دسته بندی کلی می توان این تجهیزات را در گروه های زیر قرار داد:

چربی گیر رستوران فایبرگلاس

یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع دستگاه چربی گیر، مدل های تولید شده با مواد فایبرگلاس است. اصلی ترین دلیل کاربرد گسترده این مدل از چربی گیر صنعتی و آشپزخانه، چربی گریز بودن آنها است. به همین دلیل لایه های روغنی به سختی به جداره داخلی دستگاه متصل شده و به ندرت جرم می گیرند. در نتیجه در فاصله های زمانی طولانی تر می توان آنها را شستشو داد.

این مدل از چربی گیرها در اشکال مربع و مستطیل طراحی و تولید شده و ابعاد بزرگ و صنعتی آن در محل مونتاژ می شوند. مدل های زیرسینکی اغلب دارای بدنه فایبرگلاس هستند.

چربی گیر رستوران فایبرگلاس

مشخصات چربی گیر فایبرگلاس صدرامهاب

در طراحی و تولید این تجهیزات، گروه صدرامهاب از بهترین متریال برای بدنه و بخش های داخلی آن استفاده می کند. برخی از مشخصات متریال به کار رفته در این چربی گیرها در جداول زیر درج شده است:

آزمايش مقدار واحد روش تست
درجه مقاومت ويسكوز 3050+-7700 Cps ISO2555
زمان ژل شدن 8+-13 دقيقه با1%پراكسيد
ميزان مواد فرار 3+-32 درصد  
مشخصات پلی ژل 213 جامد
آزمايش مقدار واحد روش تست
درجه حرارت خمش 6+-120 درجه سانتي گراد ISO0075
حجم كشائي كل 0.5+-10.19 درصد ISO3521
مقاومت در برابر خمش 10%+-93 Mpa ISO0178
مقاومت كشائي 10%+-53 Mpa ISO0527
مقاومت ضربه اي 10%+-7 KJ/m ISO8256
مدول الاستيسيته 10%+-3460 Mpa ISO0178
مشخصات پکینگ مدیا چربی گیر
Specification
Type CF12 CF19
Total Surface Area 240 m2/m3 150 m2/m3
Dimensions 2.400 x 600 mm, (height: 150, 300, 600 mm) 2.400 x 600 mm, (height: 150,300, 600 mm)
Weight 20-60 kg/m³ 20-60 kg/m³
Channel structure Vertical Vertical
Material PP, HD-PE, PVC PP, HD-PE, PVC
Temperature of operation 80°C 80°C
Channel opening 12 mm 19 mm

مزایا دستگاه چربی گیر فایبرگلاس

  • وزن سبک و قابلیت جا به جایی آسان
  • شستشوی آسان به دلیل چربی گریز بودن جداره های داخلی
  • مقاومت بالا در تماس با اشعه ماورابنفش
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • استحکام زیاد بدنه و مقاومت در برابر فشار و ضربه های داخلی و خارجی
  • طول عمر بالا
  • قابلیت تعمیر و نگهداری آسان
  • امکان تولید در ظرفیت های مختلف
  • عدم نیاز به عایق کاری جداره های داخلی و خارجی
  • قابلیت نصب به صورت دفنی و زیر سینکی

معایب چربی گیر رستوران فایبرگلاس

در حالت کلی این مدل از چربی گیر آشپزخانه نقاط ضعف بسیار کمی دارد. اما بهتر است قبل از خرید چربی گیر رستوران به این نکته توجه داشته باشید که هرگونه اشتباه در نصب دستگاه منجر به نشت و شکستگی آن می شود. در نتیجه، بهتر است نصب توسط افراد باتجربه انجام شود. لایه به ذکر است، تمام محصولات صدرامهاب دارای امکان نصب و راه اندازی توسط کارشناسان باتجربه و ماهر هستند.

قیمت چربی گیر فایبرگلاس

در تعیین قیمت چربی گیر فایبرگلاس مهم ترین فاکتور ابعاد و ظرفیت دستگاه است. با افزایش ظرفیت دستگاه، مقدار متریال به کار رفته برای ساخت بخش های مختلف دستگاه بیشتر شده و در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت محصول می شود. علاوه براین، نحوه کار و قطعات داخلی به کار رفته در آن نیز عامل دیگری در تعیین قیمت می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت چربی گیر فایبرگلاس آشپزخانه می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

 

قیمت چربی گیر فایبرگلاس

دستگاه چربی گیر پلی اتیلنی

در میان محصولات صدرامهاب، چربی گیرهای دارای بدنه پلی اتیلنی با بیشترین استقبال مواجه شده اند. چون مواد پلی اتیلن در برابر تماس با نم و رطوبت، مواد خورنده موجود در فاضلاب، فشار داخلی و خارجی، حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارند. چربی گیر رستوران پلی اتیلن در ظرفیت های متنوعی قابل طراحی و تولید بوده و به صورت دفنی و روکار نصب می شوند.

مزایای چربی گیر پلی اتیلن

  • طول عمر بالا
  • وزن سبک و جا به جایی آسان
  • مقاومت بالا در تماس با نم و رطوبت و مواد شیمیایی خورنده
  • نصب آسان و سریع به صورت دفنی و روکار
  • قابلیت طراحی و تولید در ظرفیت های متنوع
  • عدم انتشار بوی بد و زننده به بیرون
  • عدم انتشار آلاینده ها به بیرون به دلیل آب بندی کامل
  • تخلیه آسان و سریع چربی تجمع یافته در دستگاه
  • دارای راندمان و کارایی بالا در جداسازی ذرات روغنی فاضلاب

معایب دستگاه چربی گیر پلی اتیلنی

در کنار تمام مزایا، این دستگاه دارای نقاط ضعف نیز می باشد که قبل از خرید باید به آن توجه داشت. مواد پلی اتیلنی چربی دوست هستند. به همین دلیل ذرات روغنی خیلی زود به جداره داخلی دستگاه متصل شده و لایه های ضخیم جرم را تشکیل می دهند. این لایه ها به مرور ظرفیت دستگاه را کاهش داده و باعث انتشار بوی بد و زننده در محیط اطراف می شود. به همین دلیل در مقایسه با چربی گیرهای فایبرگلاس، این دستگاه در فاصله های کوتاه تری باید تمیز شوند. علاوه براین، جداسازی لایه های روغنی از جداره داخلی آن در مقایسه با سایر دستگاه ها کمی سخت تر است.

در مقایسه با چربی گیرهای بتنی، این دستگاه قیمت بالاتری دارد. البته وزن سبک، طول عمر بالا و قابلیت تولید در ظرفیت های بالا می توانند قیمت بالای دستگاه را توجیه کنند.

قیمت چربی گیر پلی اتیلنی

ابعاد و ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن و ابعاد مخزن اصلی ترین عامل در محاسبه قیمت دستگاه است. علاوه براین، ضخامت ورق های پلی اتیلن نیز می توانند تاثیر چشمگیری بر قیمت داشته باشند. برخی از دستگاه های پلی اتیلنی ارزان قیمت موجود در بازار دارای ضخامت بدنه بسیار کمی بوده و به همین دلیل امکان ترک و شکستگی آنها وجود دارد.

چربی گیر آشپزخانه فلزی (استیل)

از بهترین و مقاوم ترین انواع دستگاه چربی گیر فاضلاب می توان به مدل های تولید شده با ورق های استیل اشاره کرد. این چربی گیرها کاملا در برابر تماس با مواد خورنده، نم و رطوبت، حرارت و تابش نور خورشید مقاوم هستند. به همین دلیل به مرور دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهند شد. علاوه براین، استیل چربی گریز است و به ندرت جداره های داخلی دستگاه جرم می گیرد.

در کنار طول عمر بالا، شستشوی آسان، مقاومت در برابر فشار داخلی و خارجی، قیمت بالای دستگاه یک نقطه ضعف به شمار می رود. به همین دلیل در بخش های صنعتی و رستوران های بزرگ این مدل کاربرد کمتری دارد.

چربی گیر بتنی

یکی از ارزان ترین انواع چربی گیر، مدل های بتنی هستند که کاربرد کمی دارند. این چربی گیرها بیشتر در پکیج تصفیه فاضلاب قرار می گیرد تا آلاینده های بیشتری از فاضلاب حذف شود. از نظر ساختار مدل های بتنی با فایبرگلاس و پلی اتیلن تفاوتی ندارد، اما این دستگاه در تماس با نم و رطوبت، مواد شیمیایی موجود در فاضلاب به مرور دچار خوردگی می شود. به همین دلیل عمر کمی داشته و کارایی و راندمان آن نیز پایین است.

علاوه براین، چربی گیر آشپزخانه بتنی وزن بالایی داشته و حمل و جا به جایی و نصب آن نیاز به هزینه بالایی دارد. در حالت کلی تنها مزیت این چربی گیر را می توان قیمت مناسب و ارزان آن معرفی کرد.

انواع چربی گیر رستوران از نظر نحوه نصب

علاوه بر تفاوت های موجود در جنس چربی گیر، نحوه نصب آنها نیز با هم فرق دارد. در مرحله طراحی دستگاه چربی گیر آشپزخانه شرایط محیط نصب باید به طور کامل بررسی شود تا در نهایت محصول کاربردی با راندمان و کارایی بالا ارائه شود. انواع چربی گیر صدرامهاب از نظر مدل و نحوه نصب شامل سه نوع هستند که عبارتند از:

چربی گیر زیرسینکی

در آشپزخانه ها، رستوران، فودکورت و کترینگ ها که روزانه مقدار زیادی فاضلاب تولید می کنند، جداسازی ذرات روغن از پساب ها مهم ترین اصل برای دریافت مجوز فعالیت هستند. یکی از بهترین گزینه ها برای رستوران و آشپزخانه ها، نصب چربی گیر زیرسینکی است. این مدل چربی گیر دارای ساختار مربع یا مستطیل بوده و ابعاد کمی دارند. به طوریکه براحتی می توان آنها را زیر سینک آشپزخانه نصب کرد.

بعد از ورود فاضلاب به دستگاه، ابتدا ذرات جامد معلق در آن توسط آشغالگیرها جداسازی شده و سپس روند حذف چربی به روش های ثقلی انجام می شود. لازم به ذکر است، مدل های زیر سینکی اغلب دارای بدنه فایبرگلاس هستند. چون مواد پلی اتیلن در شکل گیری به این صورت دارای محدودیت هستند.

برخی از چربی گیرهای زیر سینکی دارای بدنه تمام استیل بوده و طول عمر و کارایی بالایی دارند. اما قیمت آنها نسبت به فایبرگلاس بیشتر است. به همین دلیل اغلب مشاغل مدل فایبرگلاس را در اولویت قرار می دهند. هر دو مدل استیل و فایبرگلاس در بازه زمانی 2 تا 4 هفته نیاز به شستشو و تخلیه کامل لایه های روغن و چربی دارند. این بازه بر اساس میزان روغن موجود در فاضلاب و دبی پساب ورودی به دستگاه تغییر می کند.

چربی گیر زیرسینکی

قیمت چربی گیر زیرسینکی

چربی گیر زیر سینکی در ابعاد و ظرفیت های مختلف با بدنه فایبرگلاس و استیل تولید می شوند. در محاسبه قیمت این دستگاه جنس بدنه، ضخامت ورق های به کار رفته در بدنه، نوع قطعات داخلی و ابعاد و ظرفیت دستگاه نقش دارند. علاوه براین، در برخی از این دستگاه ها آشغالگیرهای استیل و پلی اتیلن برای جداسازی ذرات جامد معلق در فاضلاب نیز نصب می شود که بر قیمت نهایی محصول تاثیر دارد.

چربی گیر دفنی

این مدل از چربی گیرها در داخل زمین نصب شده و به همین دلیل فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. علاوه براین، انتشار بوی بد و زننده در این مدل کمتر است. با توجه به فشار زیاد خاک، نم و رطوبت بالا و احتمال نشتی فاضلاب، برای نصب دفنی بیشتر از مدل های پلی اتیلنی و بتنی استفاده می شود.

چربی گیر مدولار

مدل های مدولار این دستگاه از مواد فایبرگلاس تولید شده و در کارگاه ها قطعات آن به صورت مجزا طراحی و ساخته می شوند. بعد از حمل تمام قطعات چربی گیر به محل نصب، مونتاژ انجام می شود. این مدل بیشتر برای چربی گیر صنعتی که دارای بدنه فایبرگلاس بوده و ظرفیت بالایی دارند کاربرد دارد.

انواع چربی گیر آشپزخانه از نظر نحوه کار

در طراحی چربی گیر آشپزخانه، یکی از مهم ترین نکات انتخاب روش مناسب برای جداسازی لایه های چربی از فاضلاب است. با توجه به اختلاف دانسیته روغن و آب و کم بودن چگالی آن، با گذشت زمان به سطح راه پیدا می کنند. برای تسهیل و بالا بردن سرعت تجمع ذرات چربی در سطح فاضلاب دو روش زیر بیشترین کاربرد را دارند:

چربی گیر ثقلی

در این روش از قانون استوکس و اختلاف دانسیته روغن و آب استفاده می شود. فاضلاب بعد از ورود به مخزن چربی گیر در حالت ماند قرار می گیرد. در این بازه ذرات روغن به بالا حرکت کرده و لایه نازکی از چربی را تشکیل می دهند. در نهایت لایه های چربی جمع آوری و توسط اپراتور انسانی تخلیه می شود. مدل های مورد استفاده در آشپزخانه و رستوران ها از این روش برای جداسازی ذرات روغنی و چربی از فاضلاب استفاده می کنند.

چربی گیر شناورسازی

در این روش با سیستم های هوادهی در فاضلاب حباب های ریز تولید می شود. حباب ها در داخل فاضلاب معلق بوده و ذرات چربی به آنها متصل شده و به سمت بالا حرکت می کنند. این روش بیشتر در چربی گیر صنعتی استفاده می شود.

نحوه کار چربی گیر رستورانی صدرامهاب

  • ساختار این دستگاه از دو مخزن مجزا تشکیل شده که با هم در ارتباط هستند.
  • فاضلاب وارد مخزن اولیه شده و ذرات جامد معلق در آن به کمک سبدهای فایبرگلاس یا پلی اتیلن جداسازی می شوند.
  • سپس فاضلاب وارد مخزن ثانویه می شود. در این مخزن به دلیل اختلاف دانسیته ذرات روغنی به بالای سطح آب حرکت می کنند.
  • سایر ذرات ریز معلق در فاضلاب در کف مخزن تجمع پیدا می کنند.
  • مخزن دوم دارای دو دریچه تخلیه در بالا و پایین هستند. از دریچه پایین فاضلاب بدون ذرات روغنی تخلیه و وارد لوله های فاضلاب می شود.
  • لایه های روغنی از دریچه بالایی از دستگاه تخلیه می شود. این کار باید توسط اپراتور انجام شود.
  • دستگاه های صدرمهاب دارای زمان ماند 24 ساعت هستند. بعد از 24 ساعت از ورود فاضلاب به دستگاه تخلیه آن انجام می شود.

نحوه کار چربی گیر رستورانی صدرامهاب

ویژگی های چربی گیر آشپزخانه صدرامهاب

  • قابل تولید در تمام ظرفیت ها
  • رعایت تمام استانداردهای بین المللی و روز دنیا در طراحی و ساخت
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی دستگاه بعد از تولید توسط کارشناسان باتجربه
  • دارای مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و تماس با مواد خورنده
  • استفاده از متریال باکیفیت پلی اتیلن و فایبرگلاس
  • طراحی سفارشی دستگاه
  • آب بندی کامل دستگاه و عدم نشت فاضلاب
  • نصب آسان و سریع
  • دارای دریچه بازدید برای شستشو و تمیز کردن داخل دستگاه
  • دارای سبدهای اشغالگیر فایبرگلاس و پلی اتیلن
  • دارای تنوع بالا از نظر نحوه نصب (زیر سینکی، دفنی و غیردفنی)
  • جداسازی ذرات چربی با کمترین میزان مصرف انرژی
  • دارای قابلیت جا به جایی و نصب در مکان جدید

قیمت چربی گیر رستوران

در این دستگاه ها برای جداسازی ذرات چربی قطعات متعددی استفاده می شود که در مدل های مختلف با هم فرق دارند. نوع، جنس و تعداد قطعات داخلی، جنس دستگاه، ظرفیت و ابعاد آن از مهم ترین عوامل در محاسبه قیمت چربی گیر هستند. با توجه به تنوع زیاد در ظرفیت و مدل های این محصولات، برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی چربی گیر آشپزخانه

یکی از ویژگی های منحصر به فرد محصولات صدرامهاب، طراحی سفارشی آنها و تطابق کامل دستگاه با شرایط محیط نصب است. به همین دلیل این دستگاه بعد از طراحی با میزان فاضلاب تولیدی در شبانه روز، مقدار چربی، شرایط محیط نصب سازگار بوده و در نهایت باعث بالا رفتن کارایی و راندمان دستگاه می شود. علاوه براین، در روند طراحی چربی گیر آشپزخانه تمام استانداردهای روز دنیا رعایت شده و کیفیت و کارایی آن تضمین شده است.

خرید چربی گیر رستوران

برای خرید چربی گیر فاضلاب آشپزخانه ها مهم ترین نکته، انتخاب دستگاه با ظرفیت استاندارد است. بر اساس میزان فاضلاب تولیدی در اشپزخانه یا رستوران ظرفیت دستگاه محاسبه می شود. در صورت کم بودن ظرفیت دستگاه، روند چربی گیری با اختلال مواجه شده و شستشوی ظروف و غیره در آشپزخانه با چالش های متعددی روبرو خواهد شد. محصولات صدرامهاب در مدل های زیرسینکی تا ظرفیت های بالا را شامل شده و همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

به منظور حل این چالش ها، صدرمهاب امکان طراحی سفارشی محصول را فراهم کرده است. به طوریکه می توانید برای خرید چربی گیر سسفارش خود را ثبت کنید. سپس کارشناسان این مجموعه از محل بازدید کرده و ظرفیت مورد نیاز مخزن دستگاه، نوع و مدل و جنس بدنه را تعیین می کنند.

 

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سپتیک تانک
سپتیک تانک یا گند انبار مخازن پیش ساخته یکی از تجهیزات تصفیه فاضلاب برای جمع آوری و پیش تصفیه فاضلاب است که به صورت دفنی...

6 پاسخ

  1. سلام مهندس. چربی گیر در چه ظرفیت هایی آماده تحویل دارین و قیمت چقدره؟ سپاس

    1. سلام تمام این محصولات به صورت سفارشی طراحی و تولید میشن. برای ثبت سفارش می تونین با شماره 021-88879479 تماس بگیرید

  2. سلام و عرض ادب. برای فست فود که متوسط در روز 200 مشتری داره چربی گیر زیرسینکی فیبرگلاس بهتره یا استیل؟

    1. سلام جناب صدیق. مدل های فایبرگلاس طول عمر بالایی دارند و از نظر قیمت مناسب تر از استیل هستند. برای ظرفیت مورد نظر شما مدل های فایبرگلاس کارایی ایده آلی دارن

  3. سلام این دستگاه چه تفاوتی با دستگاه تصفیه فاضلاب رستوران داره؟

    1. سلام. این دستگاه فقط چربی فاضلاب رو جدا میکنه اما پکیج های تصفیه سایر آلاینده ها رو هم با روش های بیولوژیکی و شیمیایی حذف می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *