لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب نوعی آب شیرین کن با قدرت بسیار بالا است که تصفیه را با 20 عدد ممبران 8 اینچ فیلمتک آمریکا انجام می دهد. در این دستگاه 4 مرحله پیش تصفیه و یک مرحله تصفیه با روش اسمز مکعوس پیاده سازی شده و قادر به حذف فلزات سنگین، یون و املاح آب است. به دلیل رعایت تمام استانداردهای تصفیه آب صنعتی، آب شیرین کن 500000 لیتر در بخش های صنعتی کاربرد دارد و کارایی و راندمان بالای آن تضمین شده است.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب

با توجه به اینکه صدرامهاب تولیدکننده این دستگاه است، لذا با حفظ کیفیت و حذف واسطه ها محصولی با قیمت مناسب و ارزان را ارائه داده است.

قیمت آب شیرین کن صنعتی 500 متر مکعب: 1,800,000,000 تا 2,000,000,000 تومان

دلیل ثابت نبودن قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب، پارامترهای متعدد تاثیرگذار بر آن است. چند عامل مهم در محاسبه قیمت این دستگاه نقش دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • جنس و تعداد ممبران
  • برند قطعات داخلی
  • جنس شاسی دستگاه
  • برند، جنس و نوع پمپ اصلی
  • جنس اتصالات و لوله کشی داخلی
  • جنس مخزن پیش تصفیه
  • تعداد و نوع فیلتر کربنی و فیلتر شنی
  • نوع اتوماسیون دستگاه
  • تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب

خرید دستگاه تصفیه آب 500 متر مکعب صدرامهاب گزینه مناسبی برای بسیاری از بخش های صنعتی است. این دستگاه به صورت کاملا اختصاصی طراحی و تولید شده و بعد از خرید آن گارانتی ارائه می شود. علاوه براین، قبل از خرید آب شیرین کن 500000 لیتر می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید تا انتخابی آگاهانه داشته باشید.

مشخصات فنی آب شیرین کن 500 متر مکعب

ظرفیت تولید 500 متر مکعب در روز
روش تصفیه اسمز معکوس (RO)
نوع ممبران 8 اینچ فیلمتک آمریکا
تعداد ممبران 20 عدد
جنس شاسی استنلس استیل
تعداد ستون پیش تصفیه (شنی) 1 عدد
تعداد ستون پیش تصفیه (کربنی) 1 عدد
جنس مخزن پیش تصفیه FRP
نوع فیلتر پیش تصفیه میکرونی جنس فیلتر pp با هوزینگ استیل
جنس پمپ اصلی استنلس استیل
نوع پمپ مخزن آب ورودی افقی
نوع پمپ اصلی سانتریفوژ طبقاتی
جنس لوله کشی استنلس استیل و UPVC

قطعات داخلی دستکاه تصفیه آب 500 متر مکعب

در این دستگاه 4 مرحله پیش تصفیه و یک تصفیه اجرا می شود که پیاده سازی هر یک نیاز به تجهیزات و قطعات خاصی دارد. از مهم ترین قطعات داخلی دستگاه آب شیرین کن 500 متر مکعب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممبران

اصلی ترین قطعه داخل دستگاه RO با ظرفیت 500 مکعب، ممبران و غشای نیمه تراوا است. این ممبران ها دارای منافذ بسیار ریز بوده و تا 99.6 درصد امکان حذف املاح و مواد جامد محلول در آب را دارا هستند. در محصولات صدرامهاب 20 عدد ممبران 8 اینچ برند فیلمتک آمریکا استفاده میشود که کارایی بسیار بالایی دارد.

مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن 500 متر معکبفیلتر شنی

در مرحله پیش تصفیه و قبل از RO ذرات بسیار ریز و معلق در آب توسط فیلتر شنی حذف می شوند. درون این فیلترها بستر سیلیس و دانه های شن و ماسه قرار گرفته و از عبور ذرات معلق در آب جلوگیری می کنند.

فیلتر کربنی

برخی از یون ها و آلاینده های موجود در آب با عبور از فیلتر کربنی با سرعت بالا حذف میشوند. درون این فیلتر از کربن فعال استفاده میشود که قدرت جذب سطحی بالایی دارند.

فیلتر کارتریج

ذرات باقی مانده در آب که اندازه کوچک تر از 5 میکرون داشته باشند توسط فیلتر کارتریج حذف می شوند. فیلتر کارتریج بعد از فیلتر شنی و کربنی قرار میگیرد و تا حد امکان ذرات موجود در آب را جداسازی می کند.

پرشروسل (Pressure Vessel)

برای جلوگیری از آسیب به ممبران ها و از هم پاشیدن آنها، محفظه های بسیار مقاوم به نام پرشروسل اطراف آن قرار میگیرد. در صورت عمدم استفاده از این قطعه، فشار زیادی که پمپ به ممبران ها وارد می کند می تواند باعث آسیب به آنها شود.

پرشروسل

پمپ RO

در حالت طبیعی آب شیرین به سمت آب شور حرکت می کند و عکس آن تنها با فشار جانبی امکان پذیر است. در آب شیرین کن 500 متر مکعب یا عدد پمپ سانترفیوژ طبقاتی استیل استنلس استفاده میشود تا آب با فشار بالا به سمت ممبران ها هدایت کند.

شاسی

شاسی در واقع همان نگهدارنده دستگاه است که از جنس فلزات بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی دارد. مخازن و سایر قطعات روی این پایه ها قرار گرفته و از نظر ابعاد بر اساس شرایط محیط نصب تفاوت هایی در آنها وجود دارد. شاسی در محصولا صدرامهاب از جنس استیل استنلس است و به همین دلیل شرایط محیط باعث خوردگی و زنگ زدگی آنها نخواهد شد.

سیستم لوله کشی

با توجه به محل نصب لوله ها و نوع آبی که از آن عبور می کند از لوله کشی فشار بالا و پایین استفاده میشود. مهم ترین ویژگی در این نوع لوله کشی، جنس لوله های به کار رفته در آن است. در لوله کشی فشار بالا لوله ها باید مقاومت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل از استیل استنلس در آنها استفاده میشود. برای لوله کشی فشار پایین علاوه بر استیل از یو پی وی سی نیز می توان استفاده کرد.

شیر برقی

در دستگاه آب تصفیه کن 500 متر مکعب شیربرقی ها دو وظیفه مهم را برعهده دارند. فطع و وصل جریان آب به داخل دستگاه بر حسب شرایط قطعات داخلی؛ به عنوان مثال در صورت خرابی قطعات داخلی از جمله پمپ جریان آب ورودی قطع می شود. علاوه براین، در مرحله بک واش فیلترشنی و فیلتر کربنی شیر برقی جریان آب را قطع می کند تا آب در خلاف جهت جریان پیدا کند.

سیستم تزریق آنتی اسکالانت (Anti Scalant Injection System)

برای تزریق مقدار دقیق آنتی اسکالانت در زمان مناسب به صورت خودکار در دستگاه یک عدد سیستم تزریق آنتی اسکالانت قرار دارد. این سیستم بر اساس مقدار فلزات و نمک های موجود در آب آنتی اسکالانت را در اندازه استاندارد به آب تزریق می کند.

گیج فشار

با کاهش کارایی هر یک از فیلترها و ممبران های موجود در دستگاه فشار آب خروجی آنها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بعد از فیلتر شنی، قبل و بعد از فیلتر کارتریج و قبل و بعد ممبران ها گیچ های فشار نصب میشود. با کاهش فشار در هر قطعه نیاز به تعویض یا شستشو و احیای آنها وجود دارد.

گیج فشار

TDS متر

یکی از راه های سنجش کیفیت مطلوب آب تصفیه شده، اندازه گیری TDS است. برای این منظور در دستگاه ابزار TDS متر قرار میگیرد. در صورت بالا بودن مقدار این پارامتر از حد استاندارد لازم است ممبران ها و فیلتر شنی و کارتریج شستشو داده شده و در صورت نیاز تعویض گردند.

فلومتر (Flow Meter)

فلومتر دبی آب ورودی و خروجی را در بخش های مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی 500000 لیتر اندازه گیری می کند. با کاهش دبی آب خروجی ممبران ها و افزایش آب برگشتی به سیستم می توان پی به کاهش کارایی ممبران ها برد. در این شرایط با فعال سازی شستشوی CIP و تعویض ممبران ها می توان مجدد کارایی دستگاه را بهبود داد.

واحدهای آب شیرین کن 500 مکعب

به دلیل تنوع بالا در نوع آلاینده های موجود در آب، در این دستگاه طی چند مرحله تصفیه انجام میشود. بر همین اساس دستگاه اسمز معکوس صنعتی 500 متر مکعب از چند واحد تشکیل شده است که عبارتند از:

واحد پیش تصفیه فیزیکی

در واحد پیش تصفیه فیزیکی به کمک فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر کارتریج ذرات بسیار ریز و معلق در آب حذف میشوند. ذرات ریز به کمک دانه های سیلیس در فیلتر شنی حذف شده و مواد آلی جذب کربن اکتیو موجود در فیلتر کربنی میشوند. در نهایت ذرات بسیار ریز باقی مانده توسط فیلتر کارتریج حذف شده و از تجمع آنها روی ممبران ها در گام های بعد جلوگیری می کند.

واحد پیش تصفیه شیمیایی آب شیرین کن 500000 لیتر

در این واحد پکیج تزریق آنتی اسکالانت و سیستم تزریق متا بی سولفید برای جلوگیری از تشکیل لایه های رسوب روی ممبران ها استفاده میشود. بر اساس اندازه گیری های انجام شده توسط ابزارهای درون دستگاه، مقدار دقیقی از آنتی اسکالانت به آب تزریق میشود تا از ایجاد رسوب نمک ها روی ممبران جلوگیری شود. سپس کلر مازاد با تزریق متا بی سولفید حذف می گردد.

واحد اسمز معکوس RO

اصلی ترین بخش در این دستگاه، اسمر معکوس است که املاح، فلزات و یون ها را توسط غشای نیمه تراوا و 20 عدد ممبران 8 اینچ فیلمتک آمریکا حذف می کند. آب با فشار پمپ های قوی به سمت ممبران های درون پرشروسل هدایت میشود. پرشروسل نوعی محفظه است که ممبران درون آن قرار میگیرد. سپس آب با فشار از ممبران عبور داده میشود. از غشای نیمه تراوا تنها مولکول های آب امکان عبور دارند و سایر ترکیبات موجود در آن در این مرحله حذف شده و تصفیه انجام میشود.

واحد شستشوی CIP

به دلیل تجمع مقدار زیاد املاح و آلاینده ها روی ممبران، منافذ آن مسدود شده و کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند. در آب شیرین کن 500 متر مکعب صدرامهاب یک واحد شستشوی CIP (Cleaning in Place) یا شستشو در محل تعبیه شده است. در این واحد بدون باز کردن قطعات داخلی و به صورت کاملا خودکار تمام اجزای دستگاه اعم از ممبران، لوله ها و فیلتر کربنی و غیره شستشو داده میشوند.واحدهای آب شیرین کن 500 متر مکعب

مزایای آب شیرین کن 500000 لیتر

  • نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان باتجربه
  • آموزش کامل نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه
  • تصفیه آب خودکار بدون نیاز به اپراتور
  • تصفیه آب با کمترین مصرف انرژی
  • امکان تغییر و افزایش تعداد و نوع ممبران ها
  • امکان تغییر نوع پمپ اصلی
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قابل ارسال و نصب در سراسر ایران
  • دارای قابلیت حذف فلزات سنگین، املاح، یون و سایر آلاینده ها از آب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی
  • طراحی اختصاصی و سازگاری کامل با محیط
  • دارای امکان شستشوی cip خودکار
  • دارای قابلیت جمل و جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • دارای امکان ارتقاء براساس ویژگی های آب
  • نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری آسان

کاربرد دستگاه تصفیه آب 500 متر مکعب

به دلیل ظرفیت بالا، راندمان و کارایی تضمین شده و قدرت زیاد در حذف انواع آلاینده های موجود در آب، آب شیرین کن 500 گالن در صنایع متعددی کاربرد دارد از قبیل:

طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب

کیفیت خروجی این دستگاه تا حد زیادی به نوع طراحی آن بستگی دارد. تمام قطعات داخلی، محل قرارگیری آنها و ارتباط میان اجزا باید با ویژگی های آب تناسب داشته باشند. به همین دلیل گروه صدرامهاب طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب را کاملا سفارشی و اختصاصی انجام می دهد. برای طراحی دستگاه ابتدا آب آنالیز شده و بر اساس اطلاعات بدست آمده نوع، تعداد قطعات و روش های تصفیه انتخاب می شوند.
مراحل طراحی آب شیرین کن 500000 لیتر شامل گزینه های زیر است:

  • آنالیز آب و بررسی دقیق تمام پارامترهای کیفی و شیمیایی
  • طراحی دستگاه بر اساس اطلاعات بدست آمده در مرحله قبل
  • ارائه پروپوزال فنی به کارفرما و دریافت تاییدیه
  • ارائه پیش فاکتور به کارفرما
  • ساخت دستگاه و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان حرفه ای
  • ارائه نقشه جانمایی، مشخصات فنی و لیست تجهیزات داخلی دستگاه
  • ارائه برگه گارانتی و خدمات پس از فروش

ساخت دستگاه تصفیه آب 500 متر مکعب

در مرحله ساخت دستگاه آب شیرین کن 500 متر مکعب استانداردهای متعددی وجود دارد که رعایت آنها تضمین کننده کیفیت محصول است. علاوه براین، لازم است در کنار انتخاب و استفاده از قطعات و متریال معتبر و باکیفیت، تست های متعدد بر روی دستگاه انجام شود. با انجام تست های مختلف در نهایت دستگاه آماده نصب و راه اندازی می شود.
بعد از اتمام مرحله ساخت، نصب و راه اندازی آن نیز توسط کارشناسان صدرامهاب انجام شده و آموزش های لازم برای استفاده، تعمیر و نگهداری ارائه می شود.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

سایر ظرفیت ها

دستگاه تصفیه آب صنعتی 1000 متر مکعب
3,300,000,000 تا 3,500,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 900 متر مکعب
3,000,000,000 تا 3,200,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 800 متر مکعب
2,700,000,000 تا 2,900,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 700 متر مکعب
2,400,000,000 تا 2,600,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 600 متر مکعب
2,100,000,000 تا 2,300,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 450 متر مکعب
1,650,000,000 تا 1,800,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 400 متر مکعب
1,500,000,000 تا 1,650,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 350 متر مکعب
1,250,000,000 تا 1,350,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 300 متر مکعب
1,100,000,000 تا 1,200,000,000 تومان

2 پاسخ

  1. سلام این دستگاه رو برای یک مجتمع مسکونی در قم لازم داریم اما شک داریم که خروجی املاح رو به اندازه کافی از دست میده یا خیر و آیا این دستگاه برای شیرین سازی آب آشامیدنی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *