لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران

پکیج تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران

تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک و فاضلاب شهری است. چون در این نوع پساب مقدار زیادی مواد آلی، ذرات چربی، دترجنت ها و سایر آلاینده ها وجود دارد و ورود آنها به محیط زیست آلودگی زیادی را به همراه خواهد داشت که طی چند مرحله قابل حذف هستند.  پکیج تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که به صورت خودکار چند فرآیند را اجرا نموده و تصفیه را با راندمان بالا انجام می دهد.

تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران

رستوران ها، آشپزخانه، فست فود و فود کورت ها مصرف آب بالایی داشته و مقدار زیادی فاضلاب تولید می کنند. آب مصرف شده در سرویس های بهداشتی، شستشوی سالن ها، شستشوی ظروف و مواد غذایی حاوی مقدار زیادی ذرات چربی و روغن و مواد شوینده است که ورود آنها به طبیعت خطراتی را به همراه دارد. یکی از اصلی ترین آلاینده های این نوع فاضلاب، ذرات چربی و روغن است که باعث گرفتگی لوله های فاضلاب شده و ظرفیت چاه جذبی و سپتیک تانک ها را کاهش می دهد.
بر اساس سبک آشپزی و نوع غذاهای رستوران و اشپزخانه، تعداد پرس غذای سرو شده در شبانه روز و تعداد کارکنان این واحدها مقدار فاضلاب تولید شده متفاوت است. مقدار فاضلاب تولید شده در رستوران با سبک های مختلف به ازای هر پرس غذا به صورت زیر است:

  • هر پرس غذای دریایی 5 تا 6 لیتر
  • هر پرس غذای ایتالیایی 5 تا 6 لیتر
  • هر پرس غذای ایرانی 10 تا 11 لیتر
  • هر پرس غذای مکزیکی 6 تا 8 لیتر
  • هر پرس فست فود 3 تا 5 لیتر

مشخصات فاضلاب رستوران و آشپزخانه (ویژگی پساب رستوران)

مشخصات فاضلاب رستوران و آشپزخانه

مزایای تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران

با توجه به نوع آلاینده های موجود در فاضلاب رستوران ها و میزان پساب تولیدی این کسب و کارها، تصفیه فاضلاب اهمیت زیادی پیدا می کند. با تصفیه پساب رستوران و آشپزخانه ها به مزایای متعددی دست پیدا می شود که عبارتند از:

  • فراهم شدن امکان بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن برای آبیاری مزارع کشاورزی و شستشوی سالن ها
  • جلوگیری از ورود آلاینده های خطرناک به آب های سطحی
  • جلوگیری از انسداد لوله و تاسیسات فاضلاب شهری و رسوب گرفتن چاه های جذبی و کانال های فاضلاب

روش تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

از آنجا که در این نوع فاضلاب انواع دترجنت، چربی و مواد آلی وجود دارد، لذا به روش های مختلفی می توان آنها را تصفیه کرد. از بهترین روش های تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه می توان به گام های زیر اشاره کرد:

  • در دهانه پکیج آشغالگیرهای مکانیکی قرار دارد و تکه های باقی مانده مواد غذایی و سایر مواد جامد معلق در اندازه های بزرگ جمع آوری میشوند.
  • یکی از اصلی ترین گام ها در تصفیه این نوع فاضلاب، چربی گیری است. در این مرحله از روش های مختلف از جمله چربی گیر API و چربی گیر DAF برای حذف ذرات کلوئیدی استفاده میشود. در روش API فاضلاب در حالت بدون حرکت و ثابت قرار میگیرد. ذرات چربی به دلیل وزن کمتری که نسبت به مولکول های آب دارند روی سطح فاضلاب تجمع پیدا می کنند و سپس جمع آوری آنها انجام میشود.
  • علاوه بر API، از روش DAF نیز برای جمع آوری ذرات چربی در اندازه های کوچک تر در برخی از این پکیج ها استفاده میشود. در این روش هوای فشرده وارد فاضلاب شده و حباب های بسیار کوچک ایجاد میشود. ذرات چربی به حباب ها متصل شده و به مرور روی سطح تجمع پیدا می کنند. در نهایت این لایه های چربی توسط اویل اسکیمرها جمع آوری میشوند. در این مرحله از مواد منعقدکننده نیز استفاده میشود تا راندمان دستگاه در حذف ذرات چربی افزایش پیدا کند. مواد منعقدکننده ذرات معلق را از نظر بار الکتریکی خنثی می کند و امکان اتصال آنها به حباب ها را افزایش می دهد.
  • در گام بعد مواد آلی موجود در فاضلاب به کمک باکتری ها تجزیه میشوند. بر اساس نوع آلاینده ها و مقدار آنها روش های هوازی و بی هوازی در این گام پیاده سازی میشود. در این مرحله با توجه به نوع روش تصفیه هوادهی نیز ممکن است انجام شود تا اکسیژن مورد نیاز باکتری ها تامین گردد.
  • برای ته نشین شدن مواد معلق در فاضلاب و باقی مانده های مواد آلی تجزیه شده، در گام بعد فاضلاب در حالت سکون قرار میگیرد. مواد معلق در کف مخزن ته نشین شده و به مرور لایه های لجنی را تشکیل می دهند. این لجن ها به مرحله قبل برگشت داده میشود تا توسط باکتری ها مصرف شوند. مابقی لجن از پکیج تخلیه میشود.
  • در آخرین مرحله در صورت لزوم با استفاده از کلر و سایر مواد ضدعفونی کننده گندزدایی انجام میشود. در نهایت فاضلاب از پکیج خارج شده و امکان ورود به طبیعت را پیدا می کند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

بهترین روش تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران چیست؟

هر یک از انواع آلاینده های موجود در پساب رستوران ها به شیوه خاصی قابل حذف هستند. به همین دلیل نمی توان تنها از یک فرآیند برای تصفیه استفاده کرد. بهترین روش اجرای چند فرآیند به صورت مرحله ای است تا در نهایت کیفیت فاضلاب خروجی استاندارد لازم برای ورود به طبیعت را دارا باشد. در پکیج تصفیه فاضلاب رستوران این امکان فراهم شده و تمام مراحل به صورت خودکار اجرا می شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه دستگاهی است که به صورت خودکار چند روش تصفیه را برای کاهش آلاینده ها اجرا می کند. این پکیج ها از نوع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است و چربی گیری در آن اهمیت بسیار بالایی دارد. به عبارت دیگر، علاوه بر روش های تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی، توجه ویژه ای به حذف چربی ها به روش های مختلف شده است. پکیج تصفیه فاضلاب رستوران قبل از دهانه چاه جذبی، سپتیک تانک و فاضلاب شهری قرار گرفته و از ورود آلاینده ها و چربی به داخل آنها جلوگیری می کند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران در مدل ها و ظرفیت های متنوعی تولید میشوند. بر اساس متریال به کار رفته، این پکیج ها شامل موارد زیر هستند:

متریالی برای بدنه این پکیج ها باید انتخاب شود که مواد خورنده موجود در فاضلاب باعث خوردگی و پوسیدگی آنها نشود. در رستوران های بزرگ بیشتر از مدل های فلزی استفاده میشود. برای رستوران و آشپزخانه ها با ظرفیت های متوسط از نوع پلی اتیلنی استفاده میشود که به صورت دفنی و غیردفنی نصب میشوند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب آشپزخانه

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب آشپزخانه بر اساس جنس بدنه، ظرفیت و ابعاد دستگاه، نوع اجزای داخلی و برند آنها تعیین می گردد. با افزایش ظرفیت و ابعاد دستگاه متریال بیشتری برای ساخت آنها نیاز بوده و به همین دلیل قیمت پکیج نیز گران تر می شود. لازم به ذکر است، صدرامهاب تولیدکننده اصلی این پکیج ها است و به همین دلیل محصولات خود را بدون واسطه با قیمت مناسب ارائه می دهد.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران

در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران آنالیزهای متعددی باید انجام شود. بر اساس آنالیزهای انجام شده بر روی فاضلاب، شاخص های کیفی از قبیل BOD، COD، TSS و غیره اندازه گیری شده و دبی فاضلاب نیز محاسبه می شود. سپس بر همین اساس ظرفیت تعیین شده و متریال مناسب برای بدنه و اجزای داخلی برای پیاده سازی روش تصفیه انتخاب می گردد. ساخت این پکیج ها بر اساس استانداردهای متعددی انجام شده و در نهایت با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می شود.
تمام پکیج های تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه صدرامهاب دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. بعد از نصب و راه اندازی برگه گارانتی ارائه شده و نحوه استفاده و تعمیر و نگهداری از آن نیز توسط کارشناسان آموزش داده میشود.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی از ارزان ترین مدل های پکیج تصفیه فاضلاب است که بدنه آن تماما از بتن بسیار مقاوم ساخته شده است. این...

10 پاسخ

  1. سلام استفاده از چربی گیر به تنهایی نمیتونه فاضلاب رستوران هارو تصفیه کنه؟

    1. سلام در فاضلاب رستوان ها فقط چربی وجود نداره و دترجنت ها و مواد آلی نیز باید با سایر تجهیزات از بین بروند. به همین دلیل فقط از چربی گیر نمیشه استفاده کرد

  2. این دستگاه فقط چربی رو حذف میکنه یا سایر آلاینده ها رو هم از بین میبره؟

    1. با توجه به پیاده سازی چند فرآیند تصفیه، این دستگاه علاوه بر ذرات چربی قادر به حذف سایر آلاینده ها است

  3. سلام این دستگاه رو برای رستوران خارج از محدوده شهر لازم داریم. آیا نصب و راه اندازی توسط شما انجام میشه یا فقط فروش دارید؟

    1. سلام بعد از طراحی و ساخت، خدمات نصب و راه اندازی نیز توسط کارشناسان صدرامهاب انجام خواهد شد و محدودیتی در موقعیت مکانی محل نصب وجود ندارد

  4. سلام از این دستگاه تا بحال تولید داشید و امکان بازدید از آن وجود دارد؟ اگر امکانش هست لطفا اطلاع دهید تا قبل از خرید نمونه آماده رو ببینیم.

    1. سلام بله این دستگاه تولید و در رستوران های گوناگونی نصب شده اند. برای هماهنگی جهت بازدید از نمونه کار لطفا با شماره 02188879479 تماس بگیرید

  5. سلام مهندس ما رستوران خارج از شهر هستیم و قصد داریم فاضلاب تصفیه شده رو برای مزارع کشاورزی اطراف استفاده کنیم. این دستگاه برای این شرایط کاربرد دارد؟

    1. سلام جناب قدوصی. بله خروجی دستگاه کیفیت لازم برای استفاده در مزارع کشا.رزی و باغبانی را دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *