جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری است. چون این نوع فاضلاب حاوی مقدار زیادی باکتری، ویروس، مواد شوینده و آلی است و ورود آن به محیط زیست مجاز نیست. پکیج تصفیه فاضلاب خانگی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است که برای بهبود کیفیت پساب های تولید شده در حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و شستشوی لباس و سطوح استفاده میشود. با توجه به نوع آلاینده های موجود در این نوع فاضلاب، در این دستگاه بیشتر روش های بیولوژیکی کاربرد دارد تا مواد آلی به کمک باکتری ها تجزیه شوند. تمام روند تصفیه در این دستگاه ها به صورت خودکار و بدون نیاز به اپراتور انسانی انجام می شود. صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه پساب خانگی فلزی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و بتنی در ظرفیت های مختلف با طراحی سفارشی است. قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی صدرامهاب به دلیل ارائه مستقیم و بدون واسطه آن به خریدار ارزان و منصفانه بوده و گزینه ای عالی برای بهبود کیفیت فاضلاب خانه به شمار می رود.

تصفیه فاضلاب خانگی

فاضلاب خانگی به طور خلاصه به تمام پساب های تولید شده در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و شستشوی حیاط و لباس و ظروف گفته می شود. در این نوع فاضلاب مقدار زیادی مواد شوینده، تکه های باقی مانده مواد غذایی، باکتری و پاتوژن ها و مواد آلی وجود دارد. به همین دلیل قبل از ورود به محیط زیست باید ابتدا تصفیه شوند. در ساختمان هایی که به فاضلاب شهری متصل نبوده و چاه جذبی ندارند، با استفاده از سیستم و پکیج تصفیه فاضلاب خانگی حذف آلاینده ها انجام می شود. در نهایت خروجی این دستگاه ها فاضلاب تصفیه شده و قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز، مزارع کشاورزی و باغبانی است.

مشخصات فاضلاب خانگی و مقدار پارامترهای آن در جدول زیر درج شده اند:

BOD 120-380 میلی گرم بر لیتر
COD  320-720 میلی گرم بر لیتر
PH 7
TSS 120-360 میلی گرم بر لیتر
TN 20-85 میلی گرم بر لیتر
TP 4-8 میلی گرم بر لیتر

روش های تصفیه فاضلاب خانگی

با توجه به اینکه در پساب های خانگی مقدار زیادی مواد شوینده، دترجنت ها، مواد آلی، پاتوژن، ذرات کلوئیدی و تکه های باقی مانده مواد غذایی وجود دارد، تنها با یک روش نمی توان تصفیه را انجام داد. اصلی ترین روش های تصفیه فاضلاب خانگی که در تصفیه خانه ها و پکیج های تصفیه پیاده سازی می شوند عبارتند از:

تصفیه فیزیکی

تکه های باقی مانده مواد غذایی و ذرات بزرگ داخل فاضلاب اگر در ابتدای پکیج جمع آوری نشوند، منجر به گرفتگی سایر قطعات می شوند. برای حل این مشکل در ابتدای پکیج واحد پیش تصفیه پیاده سازی شده و درون آن آشغالگیر نصب میشوند. این مرحله شاخص های COD و BOD را تغییر نمی دهد و تنها در بهبود روند تصفیه در گام های بعد موثر است.

انعقاد و لخته سازی شیمیایی

برای جداسازی ذرات معلق و روغن معلق در فاضلاب از انعقاد شیمیایی در این مرحله استفاده میشود. با تزریق مواد منعقدکننده ذرات معلق به آنها متصل شده و لایه های لخته مانند بوجود می آید. این لایه ها روی سطح فاضلاب تجمع یافته و جمع آوری میشوند.

تصفیه بیولوژیکی

اصلی ترین بخش در سیستم تصفیه پساب های خانگی، تصفیه بیولوژیکی است. در این بخش مواد آلی موجود در فاضلاب توسط باکتری ها تجزیه میشوند. با توجه به مقدار و نوع آلاینده ها در این بخش روش ها و فرآیندهای گوناگونی پیاده سازی میشوند. از رایج ترین انواع روش های تصفیه در این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرآیند EAAS
  • تصفیه با روش MBBR
  • تصفیه با فرآیند IFAS
  • فرآیند RBC
  • فرآیند SBR
  • فرآیند RBC
  • تصفیه با روش لجن فعال

گندزدایی فاضلاب

برای تصفیه بهتر و بهبود کیفیت پساب خروجی، در آخرین مرحله مواد گندزدایی از قبیل ازن و کلر به فاضلاب تزریق میشود. در این مرحله بسیاری از پاتوژن ها و عوامل بیماری زا موجود در فاضلاب از بین میروند.

بهترین روش تصفیه پساب خانگی چیست؟

همان طور که اشاره شد، تنها با یک روش و فرآیند نمی توان تمام آلاینده های موجود در این نوع فاضلاب را از بین برد. در تصفیه خانه ها و دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی به مجموعه ای از فرآیندها نیاز است تا در هر مرحله نوع خاصی از آلاینده ها هدف قرار گرفته و حذف شوند. به همین دلیل می توان گفت بهترین روش و راهکار برای تصفیه، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خانگی است.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست؟

فاضلاب تولید شده در منازل و ساختمان های مسکونی حاوی مقدار زیادی دترجنت، مواد آلی، ذرات روغنی و کلوئیدی و تکه های باقی مانده مواد غذایی است. ورود این مواد به طبیعت باعث آلودگی محیط زیست شده و به همین دلیل نیاز به تصفیه دارند. در ساختمان هایی که امکان اتصال به سیستم فاضلاب شهری وجود ندارد، نصب پکیج تصفیه فاضلاب خانگی می تواند پساب ها را به کیفیت مطلوب برساند.
پکیج تصفیه فاضلاب خانگی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که چند فرآیند را به صورت مرحله ای در مخزن بسته بر روی فاضلاب ها اجرا می کند. این سیستم ها فرآیند تصفیه را بدون انتشار بو و صدا به محیط اطراف انجام داده و امکان نصب آن به صورت دفنی و روکار وجود دارد.

پکیج تصفیه پساب خانگی

انواع پکیج تصفیه پساب خانگی

این تجهیزات را می توان نوعی تصفیه خانه فاضلاب خانگی کوچک تصور کرد که با مخازنی در جنس های گوناگون تولید میشوند. علاوه بر تفاوت در نحوه تصفیه، از نظر جنس بدنه نیز این دستگاه ها با هم فرق دارند. محصولات صدرامهاب از نظر جنس بدنه شامل موارد زیر است:

سیستم تصفیه پساب خانگی فلزی

در بدنه پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از فلز بسیار مقاوم استیل استنلس استفاده میشود. به همین دلیل جداره های داخلی و خارجی آن در برابر مواد خورنده، نم و رطوبت، نوسانات دمایی و فشار و ضربه کاملا مقاوم است. به دلیل استحکام بسیار بالای بدنه، این پکیج در ظرفیت های بالا قابل تولید بوده و اجرای آن به صورت دفنی و روکار انجام میشود.

انواع پکیج تصفیه پساب خانگی

دستگاه تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

مخزن اصلی این پکیج ها از مواد پلی اتیلن ساخته شده و به همین دلیل وزن سبک تری نسبت به نوع فلزی دارند. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در برابر نم و رطوبت، مواد خورنده و نوسانات دمایی مقاوم بوده و فشار و ضربه باعث ترک و شکستگی بدنه آنها نمی شود. با توجه به وزن سبک این تجهیزات، حمل و جا به جای آنها تا محل نصب آسان بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

دستگاه تصفیه فاضلاب فایبرگلاس

در برخی از پروژه ها صدرامهاب از پانل های فایبرگلاس برای تولید این پکیج ها استفاده میشود. پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس با توجه به قیمت، میزان مقاومت و استحکام گزینه مناسبی برای ظرفیت های پایین است.

دستگاه تصفیه پساب خانگی بتنی

ارزان ترین نوع این پکیج ها با بتن تولید شده که در دو مدل پیش ساخته و درجا ریز ارائه میشود. مدل های پش ساخته در کارگاه تولید و بعد از انتقال به محل، نصب آن انجام میشود. برخی از مدل ها درجاریز بوده و با تن ریزی در محل اجرا میشوند. قیمت و مقاومت پکیج تصفیه فاضلاب بتنی نسبت به سایر مدل ها کمتر است.

کاربرد سیستم تصفیه پساب خانگی

در حالت کلی این سیستم ها برای تصفیه هر نوع فاضلاب تولید شده توسط انسان کاربرد دارد. لذا، برای هر نوع ساختمان مسکونی که امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری وجود ندارد، از این پکیج می توان استفاده کرد. برخی از موارد کاربرد آن عبارتند از:

تصفیه فاضلاب ویلا

ساختمان های ویلایی که خارج از محدوده شهری قرار دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند. پکیج تصفیه فاضلاب ویلا در انواع مختلف فلزی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و بتنی تولید شده و از نظر ظرفیت دارای تنوع بالایی است. برای جلوگیری از اشغال فضای زیاد این سیستم ها در اغلب مواقع به صورت توکار و دفنی اجرا می شوند.

تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

مجتمع های مسکونی در شهرک های جدید برای تصفیه پساب ها می توانند از این دستگاه استفاده کنند. ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی با توجه به تعداد طبقات، تعداد واحدها و نفرات ساکن در آنها تعیین می گردد.

تصفیه فاضلاب خوابگاه

ساختمان های خوابگاه دانشجویی و کارمندی شباهت زیادی به منازل دارد و نوع فاضلاب تولید شده در آنها کاملا مشابه هستند. به همین دلیل پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه که زیرمجموعه ای از این دستگاه است در این مکان ها نصب شده و از فاضلاب خروجی آنها برای آبیاری فضای سبز و شستشوی سطوح استفاده میشود.

مزایای دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب خانگی صدرامهاب

  • تصفیه فاضلاب بدون صدا و انتشار بو
  • امکان نصب دستگاه به صورت دفنی و روکار
  • تصفیه با کمترین مصرف انرژی
  • امکان جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • مقاومت بالای بدنه در برابر نوسانات دمایی و شرایط محیطی
  • استحکام بالای بدنه در برابر فشار داخلی و خارجی و ضربه
  • هزینه پایین نگهداری و تعمیر
  • عدم نیاز به تخصص و مهارت بالا برای استفاده از دستگاه
  • قابل تولید در ظرفیت های گوناگون
  • دارای گارنتی، تضمین و خدمات پس از فروش
  • طراحی و ساخت 100 درصد سفارشی با راندمان بالا
  • دارای قیمت مناسب و ارزان به دلیل ارائه بدون واسطه دستگاه به کارفرما

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی به چند عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از:

  • جنس بدنه: متریال به کار رفته در بدنه و سایر بخش های این پکیج ها تاثیر زیادی بر قیمت نهایی محصول دارد. در حالت کلی مدل های فلزی قیمت بالاتری نسبت به پلی اتیلن و فایبرگلاس و بتنی دارند؛ البته کیفیت و ماندگاری بالای آنها باعث چشم پوشی از قیمت این تجهیزات می شود.
  • ظرفیت: از اصلی ترین عوامل موثر در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی، ظرفیت آن است. با افزایش ظرفیت دستگاه، ابعاد مخزن آن بیشتر می شود. برای تولید مخزن با ابعاد بزرگتر نیاز به متریال بیشتری بوده و در نتیجه باعث افزایش قیمت نهایی دستگاه میشود.
  • اجزای داخلی دستگاه: با توجه به روش های تصفیه از اجزا و قطعات خاصی در این دستگاه ها استفاده میشود. نوع قطعات و برند آنها عامل دیگری در تعیین قیمت سیستم تصفیه فاضلاب خانگی است.
  • روش تصفیه: با توجه به نوع آلاینده های موجود در فاضلاب روش های تصفیه در دستگاه پیاده سازی میشوند. هر یک از روش های تصفیه نیاز به تجهیزات خاصی داشته و به همین دلیل قیمت را می توانند تغییر دهند.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

یکی از اصول بسیار مهم در روند تولید این تجهیزات، طراحی منحصر به فرد آنها است. هر یک از این دستگاه ها با توجه به نوع و مقدار آلاینده ها، شرایط محیط از نظر آب و هوا و نوسانات دمایی و کیفیت خروجی مورد نظر طراحی میشوند. بعد از آنالیزهای متعدد، جنس بدنه، روش تصفیه و اجزای داخلی انتخاب شده و بر همین اساس پکیج طراحی و تولید میشود. در روند طراحی تمام استانداردها رعایت شده و به همین دلیل دستگاه دارای کارایی و راندمان بالا است.

ساخت پکیج تصفیه پساب خانگی

صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه پساب خانگی در ظرفیت های گوناگون است. محصولات این مجموعه همگی با رعایت استانداردهای بین المللی با بهترین متریال باکیفیت ساخته شده و به همین دلیل دارای تضمین و گارانتی هستند. برخلاف بسیاری از مراکز فروش این تجهیزات، صدرامهاب سازنده اصلی این دستگاه است و به عنوان واسطه عمل نمی کند. به همین دلیل محصولاتی منحصر به فرد با راندمان بالا و کیفیت تضمین شده را ارائه می دهد.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

صدرامهاب در طی سالها فعالیت با خواسته مشتریان خود کاملا آشنا بوده و بر همین اساس پیشنهادات مناسب را برای آنها ارائه می دهد. تیمی از کارشناسان این مجموعه امکان مشاوره رایگان قبل از خرید پکیج تصفیه فاضلاب خانگی را فراهم کرده اند. در جلسات مشاوره نوع فاضلاب را شناسایی و در نهایت بهترین گزینه از نظر جنس بدنه، ظرفیت و نحوه تصفیه را معرفی می کنند.
بعد از خرید سیستم تصفیه پساب خانگی، نصب آن توسط افراد متخصص انجام شده و بعد از راه اندازی، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می گردد.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی از ارزان ترین مدل های پکیج تصفیه فاضلاب است که بدنه آن تماما از بتن بسیار مقاوم ساخته شده است. این...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *