لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه

پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه

تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل شهر به فاضلاب شهری متصل هستند و تصفیه در مراکز مربوطه انجام می شود. در محدوده های خارج از شهر، با تصفیه این نوع فاضلاب می توان از آسیب به محیط زیست جلوگیری کرد. علاوه براین، از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز، باغ و مزارع کشاورزی استفاده کرد و هزینه های مصرف آب تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه یکی از راهکارهای مناسب در این شرایط است که در ظرفیت های مختلف با بدنه فلزی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و بتنی تولید میشوند. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب در این محیط ها مانع از ورود آلاینده ها به محیط زیست و سفره های آب زیرزمینی شده و در بازچرخانی آب نیز موثر عمل می کنند.

تصفیه فاضلاب خوابگاه

در بسیاری از شهرها دانشگاه ها خارج از محدوده شهری واقع شده و خوابگاه های دانشجویی نیز در فاصله کمی از آنها قرار میگیرند. در خوابگاه های دانشجویی صدها نفر به صورت شبانه روزی در این مکان ها حضور داشته و زندگی می کنند. به همین دلیل مقدار زیادی فاضلاب در سرویس بهداشتی و آشپزخانه خوابگاه تولید میشود که از نوع فاضلاب انسانی هستند. این فاضلاب ها حاوی چربی، دترجنت ها، مواد صابونی، تکه های باقی مانده مواد غذایی و آلاینده های آلی است که برای طبیعت مضر هستند.

ورود این نوع فاضلاب به آب های سطحی ممنوع است و آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند. به همین دلیل لازم است تصفیه انجام شود که روش های مختلفی برای آن وجود دارد. در نهایت با تصفیه پساب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی هزینه های این واحدها نیز کاهش یافته و می توان فاضلاب را بازچرخانی کرد.

مشخصات پساب خوابگاه

فاضلاب تولید شده در خوابگاه ها از نوع فاضلاب بهداشتی است و مواد شیمیایی کمتری در ان وجود دارد. بر همین اساس می توان مشخصات و ویژگی های این پساب ها را به صورت زیر بیان کرد:

BOD 120-380 میلی گرم بر لیتر
COD  320-720 میلی گرم بر لیتر
PH 7
TSS 120-360 میلی گرم بر لیتر
TN 20-85 میلی گرم بر لیتر
TP 4-8 میلی گرم بر لیتر

روش های تصفیه فاضلاب خوابگاه

برای تصفیه این نوع فاضلاب به چند مرحله و فرآیند نیاز است که عبارتند از:

  • واحد پیش تصفیه: در این بخش که ابتدای پکیج قرار دارد، تصفیه فیزیکی برای جداسازی ذرات جامد و معلق در فاضلاب انجام میشود. اجرای صحیح این مرحله از گرفتگی لوله و تاسیسات در گام های بعد جلوگیری نموده و باعث افزایش سرعت و راندمان تصفیه میشود.
  • واحد انعقاد و لخته سازی: برای جداسازی ذرات چربی و روغن و مواد صابونی موجود در فاضلاب در این بخش از مواد منعقدکننده استفاده میشود. بعد از تزریق این مواد ذرات چربی به هم متصل شده و لایه های لخته روی سطح فاضلاب تجمع پیدا می کنند. سپس لخته ها از روی فاضلاب جمع آوری و تخلیه میشوند.
  • واحد تصفیه بیولوژیکی: اصلی ترین آلاینده های موجود در فاضلاب خوابگاه ها مواد آلی هستند که می توانند به عنوان منبع تغذیه باکتری ها عمل کنند. باکتری های موجود در فاضلاب در این مرحله مواد آلی را تجزیه نموده و از این طریق بخش زیادی از آلودگی ها حدف میشوند. در این مرحله برای تامین اکسیژن مورد نیاز باکتری ها سیستم های هوادهی استفاده میشود.
  • واحد ته نشینی فاضلاب: برای ته نشین شدن ذرات معلق در فاضلاب و بقایای مواد آلی تجزیه شده، فاضلاب در حالت ساکن و بدون تحرک قرار میگیرد. به مرور بخش زیادی از مواد معلق در کف مخزن ته نشین شده و لایه های لجن را تشکیل می دهند. این لجن ها به عنوان منبع تغذیه باکتری ها در گام قبل قابل استفاده هستند و بخشی از آنها برگشت زده شده و مابقی از پکیج تخلیه میشوند.
  • واحد گندزدایی: در آخرین مرحله تصفیه شیمیایی بر روی فاضلاب انجام میشود. مواد گندزدایی از قبیل کلر و ازن به فاضلاب تزریق شده و کیفیت آن را تا حد زیادی افزایش می دهند.

پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه چیست؟

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، تنها با یک روش نمی توان این نوع پساب را تصفیه کرد. بلکه به مجموعه ای از چند روش نیاز است که به صورت مرحله ای باید اجرا شوند. بر همین اساس می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن آلاینده های این نوع پساب، استفاده از پکیج است. پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه به تجهیزاتی گفته میشود که چندین فرآیند تصفیه را به صورت مرحله ای و خودکار اجرا کرده و فاضلاب را به کیفیت مطلوب می رسانند. این تجهیزاتی نوعی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به شمار می روند و متناسب با تعداد دانشجویان حاضر در خوابگاه ظرفیت آنها تعیین می گردد.

از مزایای پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه می توان به قابلیت جا به جایی و نصب در مکان های مختلف، قابل تولید در ظرفیت های گوناگون و امکان تصفیه بدون انتشار صدا و بو و کاملا خودکار اشاره کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه چیست

انواع پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه

یکی از مهم ترین تفاوت های موجود در این پکیج ها، ظرفیت آنها است. ظرفیت و ابعاد مخزن اصلی پکیج متناسب با تعداد طبیفات و اتاق ها و افراد حاضر در هر یک تعیین می گردد و این مرحله با دقت بالایی باید انجام شود، چون عدم تناسب ظرفیت با دبی فاضلاب ورودی به دستگاه اسیب وارد نموده و گاها منجر به پرداخت هزینه های اضافه برای خرید پکیج های بزرگ میشود.
از دیگر تفاوت های این پکیج ها می توان به جنس بدنه آنها اشاره کرد. تمام انواع پکیج تصفیه فاضلاب بتنی، پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس و پلی اتیلن برای این محیط ها کاربرد دارد. کافیست شرایط محیط و مقدار فاضلاب ورودی به آنها مد نظر قرار گرفته شود و بر همین اساس متریال بدنه تعیین گردد.
لازم به ذکر است، پکیج های تصفیه فاضلاب خوابگاه از نظر روش های تصفیه نیز با هم تفاوت دارند. در تمام این پکیج ها در کنار تصفیه فیزیکی و شیمیایی، از روش های بیولوژیکی نیز استفاده میشود. روش های بیولوژیکی دارای انواع مختلف هوازی و بی هوازی بوده و روند تصفیه در آنها با هم تفاوت دارد. بر اساس نوع و مقدار آلاینده های فاضلاب رو مناسب انتخاب و در پکیج پیاده سازی میشود.

اجزای داخلی دستگاه تصفیه پساب خوابگاه

برای پیاده سازی مراحل مختلف تصفیه در پکیج اجزای متعددی استفاده میشوند. آشغالگیرها، سیستم های هوادهی سطحی و عمقی، پکیج تزریق مواد شیمیایی از اصلی ترین اجزای داخلی دستگاه هستند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه

به دلیل تنوع بسیار زیادی که در این دستگاه ها وجود دارد، قیمت های متنوعی برای آنها ارائه میشود. در محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه عواملی از قبیل جنس و ضخامت بدنه، ظرفیت، نوع اجزای داخلی و برند آنها و روش های تصفیه نقش دارند. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت این محصولات است. محصولات ارائه شده توسط سازنده اصلی همیشه ارزان تر از سایر مراکز است. برای استعلام قیمت از سازنده اصلی این پکیج ها می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه

صدرامهاب یکی از مراکز معتبر در زمینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه فلزی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و بتنی در ظرفیت های مختلف است. محصولات این مجموعه در ظرفیت های کاملا سفارشی بر اساس دبی فاضلاب و آنالیز آلاینده های موجود در آن طراحی و با متریال های باکیفیت ساخته میشوند. کارشناسان فروش صدرامهاب از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید این دستگاه ها هستند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی از ارزان ترین مدل های پکیج تصفیه فاضلاب است که بدنه آن تماما از بتن بسیار مقاوم ساخته شده است. این...

10 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب. آیا این دستگاه روکار نصب میشه یا توکار؟ محوطه خوابگاه دانشگاه متراژ کمی داره و ممکنه جلوی رفت و آمد دانشجویان گرفته بشه. به همین دلیل تصمیم بر این شد که دستگاه توکار داخل زمین نصب بشه.

  2. سلام امکان ساخت و نصب و راه اندازی این دستگاه برای سایر شهرها وجود داره یا فقط تهران این خدمات ارائه میشوند؟

    1. سلام. بله محصولات صدرامهاب به سراسر کشور ارسال و راه اندازی میشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره تلفن 02188876714 تماس بگیرید

  3. مدل فلزی این دستگاه در مناطق سردسیر با بارندگی زیاد دچار زنگ زدگی نمیشه و آیا تضمینی در این زمینه وجود دارد یا خیر؟

    1. سلام جناب صحت. تمام محصولات فلزی این مجموعه در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و دارای تضمین و گارانتی هستند

  4. سلام با توجه به اینکه دانشگاه در حال توسعه است و تعداد دانشکده ها به مرور افزایش پیدا می کنند آیا با افزایش ظرفیت خوابگاه آیا دستگاه قابل تغییر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *