جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

تصفیه فاضلاب قالیشویی با اجرای چندین فرآیند می تواند مقدار زیادی از دترجنت ها، پرز و مو و سایر آلاینده ها را از فاضلاب حذف کند. در مراحل شستشوی فرش و قالی مقدار زیادی پرز، مو و مواد شوینده وارد فاضلاب میشود و ورود مستقیم آنها به طبیعت یک تهدید برای سلامتی محیط زیست خواهد بود. به همین دلیل این واحدها می توانند با تصفیه فاضلاب نه تنها از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند، بلکه فاضلاب بازچرخانی شده و مجدد استفاده میشود. پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که چندین روش تصفیه را به صورت خودکار اجرا می کند. این دستگاه تصفیه آب قالیشویی را با راندمان بالا انجام داده و خروجی آن قابل استفاده در سایر صنایع است.

تصفیه فاضلاب قالیشویی

قالیشویی از جمله کسب و کارهایی است که مصرف آب بسیار بالایی دارد. چون تمام مراحل کار در این واحدها با آب و مواد شوینده انجام میشود و در نهایت دترجنت، پرز و مو و خاک زیادی وارد فاضلاب آنها می گردد. از نظر قانونی واحدهای قالیشویی امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری را ندارند. علاوه براین، این فاضلاب ها مقدار زیادی دترجنت داشته و محیط زیست را به شدت آلوده می کنند. مهم تر از همه اینکه، مصرف آب قالیشویی ها بسیار زیاد است. برای حل این مشکلات یکی از بهترین راهکارها تصفیه فاضلاب قالیشویی است.
با تصفیه پساب قالیشویی نه تنها پرز و مو و ذرات جامد از فاضلاب حذف می شوند، بلکه بسیاری از ذرات روغنی، مواد آلی، باکتری و سایر آلاینده ها نیز از بین می روند. در نتیجه می توان از پساب تصفیه شده مجدد در این صنعت استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی فلزی

روش تصفیه فاضلاب قالیشویی

با توجه به اینکه بیشترین آلودگی در فاضلاب های قالیشویی پرز، مو، دترجنت و خاک و چربی است، در نتیجه چند گام برای تصفیه آنها مورد نیاز می باشد. در اغلب این پکیج ها نیاز به تصفیه بیولوژیکی نیست و از روش های فیزیکی و شیمیایی استفاده میشود. نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی به صورت زیر است:

تصفیه فیزیکی فاضلاب قالیشویی

در مراحل شستشوی فرش و قالی و موکت مقدار زیادی پرز و مو وارد فاضلاب میشود. پرز و مو اگر در ابتدای تصفیه جمع آوری نشوند، وارد اجزای مراحل بعدی شده و باعث اختلال در عملکرد آنها خواهند شد. با استفاده از تجهیزات مختلف از جمله آشغالگیرها مقدار زیادی از ذرات جامد بزرگ و پرز و مو جمع آوری میشود.

متعادل سازی فاضلاب

به منظور متعادل شدن بار آلودگی در فاضلاب و جلوگیری از شوک گام های بعدی، واحد متعادل سازی در نظر گرفته میشود. در این واحدها فاضلاب جمع آوری و با همزن آلودگی و دما و سایر ویژگی های آنها یکسان میشود.

واحد لخته سازی

در فاضلاب قالیشویی مقدار زیادی ذرات معلق وجود دارد که ته نشین نشده و اندازه آنها بسیار کوچک است. برای حذف این ذرات از مواد منعقدکننده و لخته ساز استفاده میشود. در این مرحله مواد منعقدکننده وارد فاضلاب شده و شرایط را برای اتصال ذرات به هم فراهم می کند. بعد از تزریق مواد منعقدکننده ابتدا با همزن های مخصوص اختلاط سریع انجام میشود.

واحد ته نشینی فاضلاب قالیشویی

بعد از اتصال ذرات معلق به یکدیگر، فاضلاب در حال بدون حرکت باقی می ماند. در این بازه زمانی لخته ها در بالای فاضلاب تجمع پیدا نموده یا در کف مخزن ته نشین می شوند.

واحد فیلتراسیون

به منظور زلال سازی و جدا کردن تمام ذرات معلق موجود در فاضلاب، در این مرحله از سیستم های فیلتراسیون استفاده میشود. فیلتر کربنی از جمله تجهیزات کاربردی در این زمینه است که بسیاری از آلاینده های فاضلاب را می تواند حذف کند.

واحد گندزدایی فاضلاب

در آخرین مرحله به منظور ضدعفونی شدن فاضلاب، کلرزنی انجام میشود. کلر بعد از ورود به فاضلاب آلاینده های موجود در آن را از بین برده و شاخص های کیفی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند. در نهایت فاضلاب با کیفیت بالا از پکیج تخلیه می گردد و در کشاورزی، باغبانی، شستشوی سطوح و غیره قابل استفاده هستند.

بهترین روش تصفیه پساب قالیشویی چیست؟

تنوع در فرآیندهای تصفیه پساب بسیار زیاد است، اما هیچ یک قادر به از بین بردن تمام انواع آلاینده ها به صورت همزمان نیستند. به همین دلیل در این صنعت مجموعه ای از روش های تصفیه به صورت مرحله ای باید اجرا شوند. از آنجا که راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب قالیشویی با مخازن بتنی روباز هزینه و زمان زیادی نیاز دارد، در نتیجه بهترین راهکار استفاده از دستگاه تصفیه آب قالیشویی است. در این دستگاه چند فرآیند پیاده سازی شده و آلاینده های گوناگونی را حذف می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی چیست؟

با توجه به اینکه هر یک از انواع مواد آلاینده موجود در فاضلاب قالیشویی را با روش خاصی باید از بین برد، لذا به مجموعه ای از فرآیندهای تصفیه در این واحدها نیاز است. پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی به دستگاه هایی گفته میشود که فاضلاب بعد از ورود به آنها طی چند مرحله با روش های مختلف تصفیه میشود. در این پکیج ها فاضلاب در فضایی کاملا بسته، بدون انتشار بو و صدا تصفیه شده و از خروجی آن می توان مجدد استفاده کرد. با توجه به نحوه تصفیه می توان این دستگاه ها را زیر مجموعه ای از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در نظر گرفت.

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی چیست

انواع دستگاه تصفیه آب قالیشویی

این پکیج ها در جنس های مختلفی تولید میشوند و از رایج ترین آنها می توان به مدل های فلزی و پلی اتیلن اشاره کرد. مدل های فلزی این پکیج ها از جنس کربن استیل است و به همین دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. در قالیشویی های صنعتی و بزرگ از مدل های فلزی استفاده میشود. برای قالیشویی های کوچک تر که دبی فاضلاب کمتری دارند مدل های پلی اتیلن کاربرد دارد. مواد پلی اتیلن وزن سبکی داشته و به همین دلیل پکیج را براحتی می توان جا به جا کرد.

اجزای پکیج تصفیه آب قالیشویی

در این پکیج ها تجهیزات و اجزای متعدد استفاده میشود از قبیل:

  • آشغالگیرها برای جمع آوری پرز و مو
  • دستگاه تزریق مواد منعقدکننده
  • سیستم های فیلتراسیون
  • دستگاه تزریق مواد شیمیایی و کلرزنی

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

از مهم ترین ویژگی ها و مزایای این پکیج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصفیه فاضلاب بدون صدا و انتشار بو
  • تصفیه کاملا خودکار بدون دخالت دست در تمام مراحل
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • مقاومت بالا در برابر نوسانات دمایی
  • عدم خوردگی جداره های داخلی با مواد موجود در فاضلاب
  • قابلیت جا به جایی آسان
  • نصب سریع و آسان به صورت روکار و دفنی
  • قابلیت تولید در ظرفیت های مختلف
  • قابلیت تغییر در روند تصفیه بر اساس نوع مواد آلاینده موجود در فاضلاب
  • مصرف انرژی پایین دستگاه

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی بر اساس ظرفیت مخزن و جنس بدنه تغییر می کند. به همین دلیل مدل های فلزی گران تر از نوع پلی اتیلن هستند. علاوه براین، نوع اجزای داخلی به کار رفته در دستگاه و نحوه تصفیه فاضلاب نیز می تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. برای استعلام قیمت دستگاه تصفیه آب قالیشویی می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

صدرامهاب یکی از تیم های فعال در زمینه طراحی پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی به صورت اختصاصی در ظرفیت های مختلف است. بعد از آنالیز دقیق فاضلاب و اندازه گیری دبی، ظرفیت دستگاه قبل از طراحی محاسبه شده و بر همین اساس نقشه داخلی آن ترمسیم می گردد. در نهایت بعد از در نظر گرفتن استانداردها، ساخت پکیج با متریال های تایید شده انجام می گردد. بعد از ساخت، نصب پکیج توسط افراد باتجربه انجام شده و نحوه استفاده از آن به اپراتورها آموزش داده میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید یا در پایین صفحه نظرات خود را ثبت کنید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

10 پاسخ

  1. سلام مهندس. محصول آماده برای تصفیه فاضلاب قالیشویی دارین که از نزدیک ابتدا بازدید کنیم و سپس بر اساس ظرفیت مورد نظرمان سفارش ساخت بدیم.

  2. درود و عرض ادب. ظرفیت این دستگاه و جنس بدنه رو لطفا بفرمایید. با تشکر

  3. بعد از نصب این دستگاه آیا اپراتور باید به طور مداوم از دستگاه بازدید کنه یا خودکار تمام مراحل تصفیه انجام میشوند؟

  4. ما قصد خرید پکیج فلزی برای تصفیه فاضلاب قالیشویی صنعتی داریم و مدل های پلی اتیلن کارایی خوبی ندارن. آیا امکان تولید این دستگاه با مواد فلزی وجود داره یا خیر؟

    1. این دستگاه در جنس های مختلف فلزی و پلی اتیلن قابل تولید هستند و همگی دارای گارانتی و تضمین کیفیت می باشند

  5. سلام این دستگاه در برابر سرمای شدید و یخ زدگی مقاومت داره و در فضای باز قابل نصب است. مجموعه ما در ارومیه فعالیت دارد و دمای هوا در زمستان بسیار پایین است و آیا برای این شرایط این دستگاه رو پیشنهاد میدین؟

    1. سلام تمام مدل های فلزی و پلی اتیلن در برابر نوسانات دمایی شدید تست شده و کارایی و مقاومت لازم را دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *