لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری

تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه های خاصی در محل انجام می شود. به همین دلیل آلاینده های موجود در این پساب ها وارد محیط زیست نشده و می توان از خروجی این سیستم برای آبیاری فضای سبز و مزارع کشاورزی و شستشوی سطوح استفاده کرد. پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که به صورت خودکار چند فرآیند را به صورت مرحله ای انجام می دهد. صدرامهاب تولیدکننده انواع سیستم تصفیه پساب ساختمان اداری با طراحی سفارشی و قیمت مناسب است و تمام محصولات را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.


 

 

تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری

مجتمع های اداری و تجاری اغلب از چندین طبقه و واحد تشکیل شده و افراد زیادی در آن حضور دارند. به همین دلیل مقدار زیادی آب در سرویس های بهداشتی، آبدارخانه و سایر بخش ها به فاضلاب تبدیل می شود. این نوع فاضلاب از نوع فاضلاب بهداشتی و انسانی است و تصفیه آن نیاز به روش های پیچیده شیمیایی نیست و بیشتر از روش های بیولوژیکی برای این منظور استفاده می شود. در محدوده شهری این ساختمان ها به فاضلاب شهری متصل هستند و نیاز به سیستم و دستگاه تصفیه در آنها وجود ندارد. اما در محدوده های خارج از شهر این امکان وجود ندارد و با نصب سیستم و دستگاه های تصفیه می توان این روند را به صورت خودکار انجام داد.

ویژگی های فاضلاب ساختمان های اداری

با توجه به اینکه در ساختمان اداری و تجاری رستوران و آشپزخانه وجود دارد یا خیر، ویژگی های فاضلاب کمی تغییر می کند. در حالت کلی فاضلاب های تولید شده در این ساختمان ها از نوع فاضلاب بهداشتی است و شاخص های کیفی آنها به صورت زیر است:

ویژگی های فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
مقدار فاضلاب تولیدی در این واحدها نیز بر اساس تعداد کارمندان و ساعت کاری آنها تعیین می گردد. مقدار فاضلاب تولید شده توسط هر یک از کارمندان در ادارات و مجتمع های تجاری به صورت زیر است:

سرانه تولید فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
با توجه به اینکه اغلب فاضلاب تولیدی در این واحدها از نوع انسانی است، BOD آنها زیاد است. علاوه براین، به دلیل استفاده از دترجنت ها در رستوران و آشپزخانه COD نیز در حد استاندارد نیست و با تصفیه باید بهبود پیدا کند. در نتیجه در این پکیج ها بیشتر از روش های بیولوژیکی برای تصفیه استفاده شده و تصفیه شیمیایی نیز برای گندزدایی و چربی گیری پیاده سازی میشود.

روش تصفیه فاضلاب مجتمع تجاری و اداری

به دلیل بالا بودن شاخص BOD در این نوع فاضلاب، اصلی ترین فرآیندهای تصفیه از نوع بیولوژیکی هستند. علاوه براین، ذرات جامد در اندازه های بزرگ در این نوع فاضلاب معلق است و نیاز به تصفیه فیزیکی نیز وجود دارد. به همین دلیل طی چند مرحله تصفیه انجام میشود که عبارتند از:

  • تصفیه فیزیکی برای جمع آوری و حذف ذرات جامد معلق در اندازه های بزرگ؛ این مرحله پیش تصفیه است.
  • استفاده از تجهیزات چربی گیر برای جمع آوری ذرات کلوئیدی و روغنی حاصل از فاضلاب رستوران و آشپزخانه ادارات؛ این مرحله بر کاهش COD می تواند تاثیرگذار باشد.
  • اجرای یکی از روش های هوازی یا بی هوازی بیولوژیکی برای تجزیه مواد آلی توسط باکتری ها؛ در این مرحله BOD بهبود پیدا می کند.
  • قرار گرفتن فاضلاب در حالت ثابت و بدون حرکت برای ته نشین شدن تکه های مواد آلی تجزیه شده در کف مخزن
  • تزریق مواد ضدعفونی کننده از قبیل ازن و کلر
  • تخلیه لجن تشکیل شده در کف حوضچه تصفیه و انتقال بخشی از آن به واحد تصفیه بیولوژیکی برای مصرف توسط باکتری ها
  • تخلیه فاضلاب تصفیه شده و مصرف در سایر بخش ها از قبیل آبیاری فضای سبز

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری چیست؟

ساختمان های اداری و تجاری در محدوده شهر اغلب به فاضلاب شهری متصل هستند، اما برخی از آنها این امکان را ندارند. به دلیل آلاینده هایی که از سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و رستوران و سایر بخش های ساختمان های تجاری و اداری وارد فاضلاب میشود، برای استفاده مجدد نیاز به تصفیه دارند. پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع اداری و تجاری یکی از زیرمجموعه های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است که در ظرفیت های مختلف تولید میشوند. این پکیج ها بر روی فاضلاب ورودی فرآیندهای تصفیه را پیاده سازی نموده و خروجی آنها قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز است.
تمام مراحل تصفیه در این پکیج ها خودکار، بدون صدا و بدون هیچگونه انتشار بو انجام می شود. علاوه براین، متناسب با ظرفیت و جنس بدنه می توان آنها را به صورت دفنی و غیردفنی نصب کرد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع اداری و تجاری

پکیج های تصفیه فاضلاب ساختمان تجاری و اداری بر اساس جنس بدنه در گروه های زیر دسته بندی میشوند:

مدل های فلزی برای ادارات و مجتمع های تجاری بزرگ کاربرد دارد و به صورت روکار و دفنی نصب میشوند. در شرایطی که نیاز به پکیج با ظرفیت بالا نباشد می توان از مدل های پلی اتیلن استفاده کرد. مدل های پلی اتیلن وزن سبکی داشته و از نوع فلزی ارزان تر هستند و به صورت دفنی و غیردفنی نصب میشوند.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع اداری

ساختمان های اداری و تجاری یکی از پرمصرف ترین مراکز از نظر آب هستند و فاضلاب زیادی نیز تولید می کنند. فاضلاب تولید شده در این مراکز از نوع بهداشتی یا انسانی است و مواد شیمیایی به مقدار کم در آنها وجود دارد. چند دلیل عمده برای استفاده از این پکیج ها در ساختمان های اداری وجود دارد که عبارتند از:

  • برخی از ساختمان های اداری و تجاری خارج از محدوده شهری هستند و به فاضلاب شهری متصل نمی شوند. علاوه براین، امکان ورود مستقیم فاضلاب این ساختمان ها به چاه جذبی وجود ندارد و باید تصفیه ابتدا انجام شود.
  • برای مدیریت بحران آب می توان فاضلاب این ساختمان را تصفیه و برای آبیاری فضای سبز و باغ و مزارع کشاورزی استفاده کرد.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری

یکی از مهم ترین نکات در طراحی این پکیج ها، تخمین ظرفیت دستگاه است. بر اساس تعداد کارمندان و کارکنان، ساعات کاری آنها می توان ظرفیت را محاسبه کرد. علاوه براین، باید بررسی شود که در فاضلاب چه آلاینده هایی موجود است و شاخص های کیفی چقدر هستند؟ آیا ساختمان اداری و تجاری دارای رستوران و آشپزخانه است یا خیر؟ آیا مواد شیمیایی وارد فاضلاب میشود یا خیر؟
سپس بر این اساس ظرفیت مخزن، جنس بدنه، نوع روش تصفیه و اجزای داخلی مورد نیاز مشخص می گردد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب اداری

به دلیل تفاوت هایی که در ظرفیت، جنس بدنه و روش تصفیه این دستگاه ها وجود دارد، قیمت های آنها نیز در بازه گسترده ای تغییر می کند. هر اندازه ظرفیت بیشتر باشد، به همان نسبت متریال بیشتری برای ساخت بدنه استفاده شده و باعث افزایش قیمت می شود. برند و نوع اجزای داخلی نیز می تواند در این زمینه تاثیر داشته باشد. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

تولید پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری

صدرامهاب یکی از قدیمی ترین مراکز فعال در زمینه طراحی، تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری و تجاری در ظرفیت های مختلف است. تمام مراحل طراحی و ساخت این پکیج ها به صورت سفارشی و بعد از آنالیز فاضلاب و محاسبه مقدار فاضلاب تولیدی توسط مهندسان باتجربه انجام میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی
پکیج تصفیه فاضلاب بتنی از ارزان ترین مدل های پکیج تصفیه فاضلاب است که بدنه آن تماما از بتن بسیار مقاوم ساخته شده است. این...

10 پاسخ

  1. سلام مهندس.ابعاد و ظرفیت این مدل دستگاه رو لطفا بفرمایید و اینکه قیمت چقدر است؟ با تشکر

    1. سلام ابعاد و سایر ویژگی های دستگاه بر اساس سفارش مشتری محاسبه میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره تلفن 02188876714 تماس بگیرید

  2. سلام آیا بعد از تولید این دستگاه، امکان ارتقا و تغییر در نحوه تصفیه فاضلاب وجود دارد؟ برای سازمان چند سال قبل دستگاه تصفیه فاضلاب خریداری شد و از راندمان رضایت کافی رو نداریم. آیا شما در این زمینه فعالیت دارید و میتونین تغییراتی در دستگاه اعمال کنید؟

    1. سلام. اعمال تغییرات نیاز به بررسی دقیق دستگاه دارد. ابتدا باید کارشناس دستگاه و قطعات داخلی را بررسی و سپس در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. جهت هماهنگی با کارشناسان صدرامهاب برای بازدید از دستگاه می توانید با شماره تلفن 02188879479 تماس بگیرید

  3. سلام مدل و محصول اجرا شده برای این دستگاه در دسترس است و می تونیم ابتدا بازدید کنیم؟

    1. سلام این دستگاه به صورت سفارشی طراحی و تولید می شود. اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188876714 تماس بگیرید

  4. سلام مجتمع تجاری تفریحی قدیمی که دارای چاه جذبی است این دستگاه قابل استفاده است؟ با توجه به اینکه امکان تخریب مرکز تجاری و ساخت مجدد آن وجود دارد بنظر شما نصب این دستگاه صرفه اقتصادی دارد و میشود در آینده محدد از آن با شرایط جدید مرکز استفاده کرد؟

    1. سلام این دستگاه امکان نصب مجدد و ارتقا را دارا است. اما ممکنه با بازسازی و تخریب و ساخت جدید مجتمع بازدید کننده ها افزایش پیدا کنند و در نتیجه فاضلاب بیشتری در شبانه روز تولید شود. در نتیجه مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و کارایی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

  5. سلام برای مجتمع اداری با استفاده از این پکیج تا چه میزان تصفیه فاضلاب انجام میشه و مقدار پارامترهای خروجی چقدر است؟ هدف ما از تهیه این دستگاه استفاده از فاضلاب تصفیه شده در مزارع کشاورزی اطراف سازمان است.

    1. سلام خروجی این دستگاه تست شده و پارامترهای کیفی آن با استانداردهای محیط زیست تناسب دارد و برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *