لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا یکی از تجهیزات ضروری برای باغ و ویلاهای خارج از محدوده سکونت می باشد که امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری را ندارند. این تجهیزات مجموعه ای از اجزای مختلف برای پیاده سازی روش های تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی را در یک مخزن قرار داده و منجر به بهبود کیفیت پساب ها میشود. صدرا مهاب تولیدکننده پکیج تصفیه فاضلاب ویلا می باشد و در طراحی، ساخت و تولید این نوع پکیج تصفیه فاضلاب استانداردهای روز دنیا را رعایت نموده و محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده را ارائه می دهد. در ادامه ویژگی های این محصولات و کاربرد آنها را بررسی خواهیم کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا چیست

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا چیست؟

در اغلب مواقع باغ و ویلاها در خارج از محدوده شهری قرار دارند و به همین دلیل در اتصال به شبکه فاضلاب با محدودیت مواجه میشوند. از آنجا که فاضلاب تولید شده در این محیط ها در گروه فاضلاب بهداشتی و انسانی قرار گرفته و حاوی مواد آلی، میکروارگانیسم ها و باکتری های بیماری زا می باشد، ورود مستقیم آنها به طبیعت تهدید بزرگی برای سلامتی انسان و محیط زیست محسوب میشود. به همین دلیل قبل از ورود به طبیعت باید ابتدا فاضلاب ویلا و باغ تصفیه شده و در نهایت در کشاورزی و آبیاری می توان از آن استفاده کرد. پکیج تصفیه فاضلاب ویلا به تجهیزاتی گفته میشود که هدف اصلی آنها حذف آلاینده ها از فاضلاب و بهبود کیفیت آن و کمک به بازچرخانی آب مصرفی در این قبیل محیط ها است.
در این پکیج ها مجموعه ای از تجهیزات در کنار هم قرار گرفته و فرآیندهای تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی به صورت مرحله ای در آنها پیاده سازی و اجرا میشوند. با توجه به سرپوشیده بودن پکیج، روند تصفیه فاضلاب بدون انتشار بوی زننده و کاملا بدون صدا انجام میشود. این دستگاه زیرمجموعه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا از متریال های متعددی استفاده شده و نحوه نصب آنها نیز بر حسب شرایط محیط با هم تفاوت دارند که عبارتند از:

انواع پکیج از نظر جنس بدنه

تمام پکیج های تصفیه فاضلاب باغ و ویلا دارای یک بدنه و مخزن اصلی می باشند و سایر اجزا درون آن قرار میگیرند. از نظر جنس و متریال به کار رفته برای بدنه می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا فلزی

این پکیج ها دارای بدنه بسیار مقاوم فلزی هستند که از کربن استیل و آلیاژهای مقاوم فولاد تولید میشوند. مقاومت بسیار بالا در برار ضربه، فشار و نوسانات دمایی از مهم ترین ویژگی های آنها به شمار می رود.

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا فایبرگلاس

ورق های فایبرگلاس اصلی ترین متریال برای ساخت بدنه این نوع پکیج می باشند که در برابر تماس با مواد خورنده، نم و رطوبت و همچنین ضربه و فشار از استحکام و مقاومت مطلوبی برخوردار هستند. این پکیج ها در ابعاد متوسط و کوچک تولید شده و تنوع بالایی از نظر ظرفیت دارند.

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا پلی اتیلن

یکی از رایج ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب مدل های تولید شده با مواد پلی اتیلن می باشد که وزن بسیار سبکی داشته و حمل آنها به آسانی انجام میشود. به دلیل عدم جوشکاری در بدنه و وزن سبک و مقاومت بالا و قیمت مناسب، پکیج های پلی اتیلنی از بیشترین تقاضا برخوردار هستند.

انواع پکیج از نظر نحوه نصب

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب ویلا و باغ، نصب آنها به روش استاندارد و صحیح است. از نظر نحوه نصب می توان این پکیج ها را در گروه های دفنی و غیردفنی تقسیم بندی کرد. مدل های دفنی نصب پیچیده و زمانبری داشته اما کاملا بدون صدا فرآیند تصفیه را انجام می دهند. مدل های غیردفنی نصب آسانی داشته و براحتی قابل جا به جایی هستند، اما بیشتر در معرض ضربه و نوسانات دمایی قرار میگیرند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

همان طور که اشاره شد، درون این پکیج ها اجزای متعددی قرار میگیرد تا فرآیندهای تصفیه را پیاده سازی کنند. با توجه به نوع فرایند تصفیه ممکن است برخی از اجزا افزوده یا حذف شوند. اصلی ترین اجزا و بخش های پکیج تصفیه پساب ویلا عبارتند از:

  • آشغالگیر: برای جداسازی ذرات معلق در اندازه های بزرگ به منظور بهبود عملکرد سایر اجزا و جلوگیری از انسداد لوله و اتصالات
  • مخزن متعادل ساز: برای جلوگیری از حالت شوک سیستم در اثر افزایش یا کاهش ناگهانی دبی فاضلاب ورودی
  • ایستگاه پمپاژ فاضلاب: ایجاد فشار برای انتقال فاضلاب از مخزن متعادل ساز به فاز هوادهی
  • تجهیزات هوادهی: استفاده از انواع تجهیزات هوادهی از قبیل دیوفیوزر و بلوئر برای افزایش اکسیژن فاضلاب
  • پکیج کلرزنی: برای ضدعفونی فاضلاب
  • پکیج تزریق مواد شیمیایی: برای تزریق مواد منعقدکننده

نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

در حالت کلی مراحل کار در این پکیج ها به سه دسته تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمیایی دسته بندی میشود که هر یک دارای زیرمجموعه ها و جزئیات متعدد هستند. بر همین اساس روند و نحوه کار آنها به صورت زیر می باشد:

  • ذرات معلق بزرگ موجود در فاضلاب ابتدا توسط آشغالگیرها جداسازی میشوند.
  • فاضلاب وارد مخزن متعادل ساز شده تا حجم آنها به حد استاندارد برسد.
  • سپس با پمپ های مخصوص پساب ها از مخزن متعادل ساز به بخش هوادهی وارد میشوند.
  • تجهیزات هوادهی اکسیژن مورد نیاز برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها را افزایش داده و یکی از فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی اجرا میشود. با توجه به نوع و مقدار آلاینده ها فرآیندهای مختلفی ممکن است در این مرحله پیاده سازی شوند.
  • سپس پساب ها وارد حوزه ته نشینی میشوند تا بقایای مواد آلی تجزیه در آن رسوب کنند.
  • فاضلاب در مرحله بعد وارد فاز ضدعفونی شده و کلرزنی صورت میگیرد.
  • فاضلاب تصفیه شده از مخزن تخلیه و در کشاورزی و آبیاری باغات و غیره استفاده شده یا به طبیعت برمیگردند.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

  • قابیت طراحی و ساخت سفارشی با ابعاد و ظرفیت های متنوع
  • نصب آسان و سریع دفنی یا غیردفنی
  • قابلیت جا به جایی آسان و نصب مجدد در سایر مکان ها
  • تصفیه فاضلاب بدون صدا
  • تصفیه بدون انتشار بوی زننده
  • تصفیه اتوماتیک بدون دخالت اپراتور انسانی
  • استقامت بالا در برابر فشار، ضربه و نوسانات دمایی
  • مقاومت بالا در تماس با مواد خورنده و نم و رطوبت
  • بهبود شاخص های کیفی فاضلاب برای استفاده مجدد از پساب ها
  • عدم تاثیر چشمگیر بر کاهش چربی و ذرات کلوئیدی موجود در پساب ها به دلیل تمرکز بر تصفیه بیولوژیکی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا با توجه به ظرفیت، جنس و ضخامت بدنه، نوع و برند اجزای داخلی و فرایندهای پیاده سازی شده در آنها و همچنین کیفیت ساخت تعیین می گردد. به طوریکه پکیج های فلزی قیمت بیشتری نسبت به مدل های فایبرگلاس و پلی اتیلن دارند و هر اندازه ابعاد و ظرفیتشان بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت نیز افزایش پید ا می کند. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

طراحی این تجهیزات نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و بر اساس شرایط محیط، دبی فاضلاب، نوع و مقدار آلاینده ها و همچنین کیفیت مطلوب خروجی ظرفیت و فرآیندهای مورد نیاز تعیین می گردند. تیم صدرا مهاب تمام مراحل طراحی را بعد از بازدید از محیط نصب و آنالیز شاخص های کیفی فاضلاب به صورت کاملا سفارشی انجام داده و پروپوزال به مشتری ارائه می شود. با توجه به ویژگی های پساب های تولیدی در باغ و ویلا، در اغلب این پکیج ها فرایندهای تصفیه هوادهی گسترده طراحی میشود.

تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

در تولید و ساخت پکیج تصفیه فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس کیفیت متریال های مورد استفاده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مهندسین و تکنسین های صدرامهاب با رعایت استانداردها تولید و ساخت این تجهیزات را با بهترین متریال انجام داده و در ظرفیت های مختلف آنها را عرضه می کنند. همچنین لازم به ذکر است، کارشناسان فروش صدرامهاب مشاوره رایگان قبل از خرید پکیج تصفیه فاضلاب ویلا و باغ ارائه می دهند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

10 پاسخ

  1. سلام مهندس. پکیج تصفیه فاضلاب باغ و ویلا چه تفاوتی با فاضلاب خاکستری داره؟

  2. درود. این پکیج ها تا چه حجمی از فاضلاب رو در شبانه روز تصفیه میکنند؟

  3. سلام کدوم مدل از این دستگاه ها برای ویلا در مناطق گرمسیر بهتره؟ پلی اتیلن یا فلزی؟

  4. سلام لطفا اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی، ظرفیت، جنس، ابعاد و نحوه کار و نوع اجزای داخلی این دستگاه ارائه دهید.

  5. مدل های پلی اتیلن این پکیج ها استقامت و استحکام کافی برای نصب روکار رو دارند و به مرور ترک نمیخورن؟

    1. پلی اتیلن یکی از مقاوم ترین متریال مورد استفاده در این تجهیزات است و کاملا در برابر شرایط محیطی استقامت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *