لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب یا آب شیرین کن 10000 لیتر با ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا قدرت بسیار بالایی در حذف آلاینده های آب دارد. این دستگاه یکی از زیرمجموعه های انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی است و با فرآیند اسمز معکوس فلزات سنگین، املاح و یون ها را حذف از آب حذف می کند. به دلیل استفاده از قطعات متعلق به بهترین برندهای دنیا، دستگاه دارای راندمان بالایی بوده و خروجی آن استانداردهای لازم را برای مصرف در صنایع مختلف دارا است.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

با توجه به اینکه در ساخت این دستگاه از قطعات وارداتی متعلق به برندهای شناخته شده دنیا استفاده میشود، لذا قیمت ها بر اساس نرخ ارز با تغییر مواجه می شود. لازم به ذکر است، صدرامهاب تولیدکننده مستقیم این دستگاه است، به همین دلیل با قیمت مناسب و ارزان تر از سایر مراکز ارائه می شود.

قیمت آب شیرین کن صنعتی 10 متر مکعب: 175،000،000 تا 195،000،000 تومان

در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب چند عامل مهم نقش دارند که عبارتند از:

  • جنس و تعداد ممبران
  • برند قطعات داخلی
  • جنس شاسی دستگاه
  • برند، جنس و نوع پمپ اصلی
  • جنس اتصالات و لوله کشی داخلی
  • جنس مخزن پیش تصفیه
  • تعداد و نوع فیلتر کربنی و فیلتر شنی
  • نوع اتوماسیون دستگاه
  • تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

تمام محصولات این مجموعه از جمله آب شیرین کن 10 متر مکعب به صورت سفارشی طراحی و تولید می شود. به همین دلیل برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی صدرامهاب ابتدا بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنالیز آب سفارش ثبت می شود. سپس دستگاه به صورت اختصاصی طراحی و تولید می گردد. در نهایت بعد از اتمام فرآیند ساخت و تست های متعدد، دستگاه توسط کارشناسان باتجربه نصب و راه اندازی می شود. لذا، اگر قصد خرید آب شیرین کن 10 متر مکعب صدرامهاب را دارید، لازم است بدانید که محصولات آماده وجود ندارد و صفر تا 100 آن به صورت اختصاصی بعد از سفارش طراحی و تولید می شود.

مشخصات آب شیرین کن 10 متر مکعب صدرامهاب

مهم ترین عامل در راندمان آب شیرین کن 10000 لیتر، نوع اجزای داخلی به کار رفته در دستگاه است. به همین دلیل صدرامهاب قطعات متعلق به بهترین برندهای دنیا را در این دستگاه استفاده می کند. مشخصات فنی دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب صدرامهاب به صورت زیر است:

ظرفیت تولید 10 متر مکعب در روز
روش تصفیه اسمز معکوس (RO)
نوع ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا
تعداد ممبران 2 عدد
جنس شاسی استنلس استیل
تعداد ستون پیش تصفیه (شنی) 1 عدد
تعداد ستون پیش تصفیه (کربنی) 1 عدد
جنس مخزن پیش تصفیه FRP
نوع فیلتر پیش تصفیه میکرونی جنس فیلتر pp با هوزینگ استیل
جنس پمپ اصلی استنلس استیل
نوع پمپ مخزن آب ورودی افقی
نوع پمپ اصلی سانتریفوژ طبقاتی
جنس لوله کشی استنلس استیل و UPVC

اجزای داخلی دستگاه آب شیرین کن صنعتی 10000 لیتر

در تمام انواع دستگاه آب شیرین کن در ظرفیت های مختلف اجزای داخلی یکسان هستند و تنها تفاوت در نوع و تعداد آنها است. نوع و تعداد قطعات داخلی بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنالیز آب توسط کارشناسان و مهندسین باتجربه این مجموعه انتخاب می شودد. برای پیاده سازی مراحل پیش تصفیه و اسمزمعکوس در این دستگاه چند قطعه و بخش مهم وجود دارد که عبارتند از:

ممبران

اصلی ترین قطعه داخل دستگاه RO با ظرفیت 10 متر مکعب، ممبران و غشای نیمه تراوا است. این ممبران ها دارای منافذ بسیار ریز بوده و تا 99.6 درصد امکان حذف املاح و مواد جامد محلول در آب را دارا هستند. در محصولات صدرامهاب دو عدد ممبران 4 اینچ برند فیلمتک آمریکا استفاده میشود که کارایی بسیار بالایی دارد.

مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن 10 متر معکبفیلتر شنی

در مرحله پیش تصفیه و قبل از RO ذرات بسیار ریز و معلق در آب توسط فیلتر شنی حذف می شوند. درون این فیلترها بستر سیلیس و دانه های شن و ماسه قرار گرفته و از عبور ذرات معلق در آب جلوگیری می کنند.

فیلتر کربنی

برخی از یون ها و آلاینده های موجود در آب با عبور از فیلتر کربنی با سرعت بالا حذف میشوند. درون این فیلتر از کربن فعال استفاده میشود که قدرت جذب سطحی بالایی دارند.

فیلتر کارتریج

ذرات باقی مانده در آب که اندازه کوچک تر از 5 میکرون داشته باشند توسط فیلتر کارتریج حذف می شوند. فیلتر کارتریج بعد از فیلتر شنی و کربنی قرار میگیرد و تا حد امکان ذرات موجود در آب را جداسازی می کند.

پرشروسل (Pressure Vessel)

برای جلوگیری از آسیب به ممبران ها و از هم پاشیدن آنها، محفظه های بسیار مقاوم به نام پرشروسل اطراف آن قرار میگیرد. در صورت عمدم استفاده از این قطعه، فشار زیادی که پمپ به ممبران ها وارد می کند می تواند باعث آسیب به آنها شود.

پرشروسل

پمپ RO

در حالت طبیعی آب شیرین به سمت آب شور حرکت می کند و عکس آن تنها با فشار جانبی امکان پذیر است. در آب شیرین کن 10 متر مکعب یا عدد پمپ سانترفیوژ طبقاتی استیل استنلس استفاده میشود تا آب با فشار بالا به سمت ممبران ها هدایت کند.

شاسی

شاسی در واقع همان نگهدارنده دستگاه است که از جنس فلزات بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی دارد. مخازن و سایر قطعات روی این پایه ها قرار گرفته و از نظر ابعاد بر اساس شرایط محیط نصب تفاوت هایی در آنها وجود دارد. شاسی در محصولا صدرامهاب از جنس استیل استنلس است و به همین دلیل شرایط محیط باعث خوردگی و زنگ زدگی آنها نخواهد شد.

سیستم لوله کشی

با توجه به محل نصب لوله ها و نوع آبی که از آن عبور می کند از لوله کشی فشار بالا و پایین استفاده میشود. مهم ترین ویژگی در این نوع لوله کشی، جنس لوله های به کار رفته در آن است. در لوله کشی فشار بالا لوله ها باید مقاومت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل از استیل استنلس در آنها استفاده میشود. برای لوله کشی فشار پایین علاوه بر استیل از یو پی وی سی نیز می توان استفاده کرد.

شیر برقی

در دستگاه آب تصفیه کن 10 متر مکعب شیربرقی ها دو وظیفه مهم را برعهده دارند. فطع و وصل جریان آب به داخل دستگاه بر حسب شرایط قطعات داخلی؛ به عنوان مثال در صورت خرابی قطعات داخلی از جمله پمپ جریان آب ورودی قطع می شود. علاوه براین، در مرحله بک واش فیلترشنی و فیلتر کربنی شیر برقی جریان آب را قطع می کند تا آب در خلاف جهت جریان پیدا کند.

سیستم تزریق آنتی اسکالانت (Anti Scalant Injection System)

برای تزریق مقدار دقیق آنتی اسکالانت در زمان مناسب به صورت خودکار در دستگاه یک عدد سیستم تزریق آنتی اسکالانت قرار دارد. این سیستم بر اساس مقدار فلزات و نمک های موجود در آب آنتی اسکالانت را در اندازه استاندارد به آب تزریق می کند.

گیج فشار

با کاهش کارایی هر یک از فیلترها و ممبران های موجود در دستگاه فشار آب خروجی آنها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بعد از فیلتر شنی، قبل و بعد از فیلتر کارتریج و قبل و بعد ممبران ها گیچ های فشار نصب میشود. با کاهش فشار در هر قطعه نیاز به تعویض یا شستشو و احیای آنها وجود دارد.

گیج فشار

TDS متر

یکی از راه های سنجش کیفیت مطلوب آب تصفیه شده، اندازه گیری TDS است. برای این منظور در دستگاه ابزار TDS متر قرار میگیرد. در صورت بالا بودن مقدار این پارامتر از حد استاندارد لازم است ممبران ها و فیلتر شنی و کارتریج شستشو داده شده و در صورت نیاز تعویض گردند.

فلومتر (Flow Meter)

فلومتر دبی آب ورودی و خروجی را در بخش های مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی 10000 لیتر اندازه گیری می کند. با کاهش دبی آب خروجی ممبران ها و افزایش آب برگشتی به سیستم می توان پی به کاهش کارایی ممبران ها برد. در این شرایط با فعال سازی شستشوی CIP و تعویض ممبران ها می توان مجدد کارایی دستگاه را بهبود داد.

واحدهای آب شیرین کن 10 متر مکعب

به دلیل تنوع بالا در نوع آلاینده های موجود در آب، در این دستگاه طی چند مرحله تصفیه انجام میشود. بر همین اساس دستگاه اسمز معکوس صنعتی 10 متر مکعب از چند واحد تشکیل شده است که عبارتند از:

واحد پیش تصفیه فیزیکی

در واحد پیش تصفیه فیزیکی به کمک فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر کارتریج ذرات بسیار ریز و معلق در آب حذف میشوند. ذرات ریز به کمک دانه های سیلیس در فیلتر شنی حذف شده و مواد آلی جذب کربن اکتیو موجود در فیلتر کربنی میشوند. در نهایت ذرات بسیار ریز باقی مانده توسط فیلتر کارتریج حذف شده و از تجمع آنها روی ممبران ها در گام های بعد جلوگیری می کند.

واحد پیش تصفیه شیمیایی آب شیرین کن 10000 لیتر

در این واحد پکیج تزریق آنتی اسکالانت و سیستم تزریق متا بی سولفید برای جلوگیری از تشکیل لایه های رسوب روی ممبران ها استفاده میشود. بر اساس اندازه گیری های انجام شده توسط ابزارهای درون دستگاه، مقدار دقیقی از آنتی اسکالانت به آب تزریق میشود تا از ایجاد رسوب نمک ها روی ممبران جلوگیری شود. سپس کلر مازاد با تزریق متا بی سولفید حذف می گردد.

واحد اسمز معکوس RO

اصلی ترین بخش در این دستگاه، اسمر معکوس است که املاح، فلزات و یون ها را توسط غشای نیمه تراوا و 2 عدد ممبران 4 اینچ فیلمتک آمریکا حذف می کند. آب با فشار پمپ های قوی به سمت ممبران های درون پرشروسل هدایت میشود. پرشروسل نوعی محفظه است که ممبران درون آن قرار میگیرد. سپس آب با فشار از ممبران عبور داده میشود. از غشای نیمه تراوا تنها مولکول های آب امکان عبور دارند و سایر ترکیبات موجود در آن در این مرحله حذف شده و تصفیه انجام میشود.

واحد شستشوی CIP

به دلیل تجمع مقدار زیاد املاح و آلاینده ها روی ممبران، منافذ آن مسدود شده و کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند. در آب شیرین کن 10 متر مکعب صدرامهاب یک واحد شستشوی CIP (Cleaning in Place) یا شستشو در محل تعبیه شده است. در این واحد بدون باز کردن قطعات داخلی و به صورت کاملا خودکار تمام اجزای دستگاه اعم از ممبران، لوله ها و فیلتر کربنی و غیره شستشو داده میشوند.

واحدهای آب شیرین کن 10 متر مکعب

مزایای آب تصفیه کن 10000 لیتر صدرامهاب

  • طراحی تصفیه آب صنعتی 10000 لیتر سفارشی
  • استفاده از قطعات داخلی متعلق به بهترین برندهای دنیا
  • انجام تست های متعدد قبل از تحویل دستگاه به مشتری
  • قابلیت بهبود پارامترهای کیفی آب
  • امکان حذف ذرات ریز و معلق موجود در آب
  • دارای سیستم cip و بک واش برای بهبود راندمان ممبران ها
  • طراحی، تولید و ساخت بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • تصفیه آب اتوماتیک بدون دخالت اپراتور انسانی
  • دارای مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قابل ارتقاء بعد از تولید
  • قابلیت جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • تصفیه آب با مصرف انرژی پایین
  • امکان تغییر نوع و تعداد ممبران ها با توجه به اطلاعات آنالیز آب
  • استفاده آسان به دلیل طراحی پیشرفته و تصفیه خودکار
  • تعمیر و نگهداری آسان

کاربرد آب شیرین کن 10 متر مکعب

نگهداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

راندمان این دستگاه در حالت استاندارد بسیار بالا است و به مرور زمان به دلایل مختلف ممکن است کاهش یابد. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای اقدامات لازم برای نگهداری و بهبود کارایی آن انجام شود. موارد مهم در نگهداری از دستگاه آب شیرین کن 10 متر مکعب عبارتند از:

  • ممبران ها به صورت دوره ای باید با سیستم cip شستشو داده شوند.
  • با توجه به مقدار tds آب خروجی، شستشوی معکوس برای کاهش رسوبات روی ممبران ها باید اجرا گردد.
  • در صورت تغییر رنگ فیلترهای کربنی، نسبت به تعویض آنها باید اقدام شود.
  • بر روی صفحه نمایش دستگاه فشار بخش های مختلف درج می شود. در صورت افزایش فشار با تیم پشتیبانی صدرامهاب تماس بگیرید.
  • در صورت کاهش دبی آب خروجی از دستگاه، ممبران ها باید شستشو داده شوند.

طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر معکب

یکی از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد محصولات صدرامهاب، طراحی اختصاصی آنها بعد از آنالیز آب است. با توجه به اطلاعات بدست آمده از آنالیز آب، کیفیت خروجی مورد نظر و شرایط محیط در نهایت طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب انجام می شود. در تمام مراحل طراحی استانداردهای روز دنیا رعایت شده و به همین دلیل دستگاه بالاترین راندمان را نسبت به محصولات مشابه خود دارد.
روند طراحی آب شیرین کن صنعتی 10 متر مکعب صدرامهاب به صورت زیر است:

  • آنالیز آب و بررسی دقیق تمام پارامترهای کیفی و شیمیایی
  • طراحی دستگاه بر اساس اطلاعات بدست آمده در مرحله قبل
  • ارائه پروپوزال فنی به کارفرما و دریافت تاییدیه
  • ارائه پیش فاکتور به کارفرما
  • ساخت دستگاه و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان حرفه ای
  • ارائه نقشه جانمایی، مشخصات فنی و لیست تجهیزات داخلی دستگاه
  • ارائه برگه گارانتی و خدمات پس از فروش

ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب

صدرامهاب یکی از معدود تیم های فعال در زمینه ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب بر اساس استانداردهای روز دنیا است. بعد از طراحی اختصاصی دستگاه و با توجه به شرایط محیط متریال و قطعات مناسب انتخاب می شوند. در نهایت ساخت و تولید آب شیرین کن 10000 لیتر با قطعات داخلی معتبر و باکیفیت انجام می شود. در هر مرحله از ساخت تست های متعدد انجام میشود تا کیفیت دستگاه کاملا تضمین شده باشد. بعد از اتمام ساخت، نصب دستگاه آب تصفیه کن 10000 لیتر توسط کارشناسان صدرامهاب انجام شده و راه اندازی و آموزش آن به خریدار صورت می گیرد.

سوالات متداول شما

به طور کلی دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس RO تجهیزاتی برای جداسازی املاح و نمک ها و همچنین فلزات سنگین در آب می باشند که سوار بر یک شاسی در کنار هم جمع آوری شده است. این دستگاه ها طی مراحل پیش تصفیه، اسمز معکوس (Reverse osmosis) و پس تصفیه با استفاده از فیلتراسیون، آب شور را به شیرین تبدیل نموده و خروجی آن در کشاورزی، رنگرزی، مرغداری و سایر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. اساس کار دستگاه تصفیه آب شیرن کن صنعتی بر پایه اسمز معکوس طراحی شده و ممبران های لایه میانی دستگاه نقش سد و مانع برای جلوگیری از عبور املاح و یون ها را ایفا می کند. ظرفیت این دستگاه 10000 لیتر در شبانه روز می باشد.

این دستگاه قادر به حذف آلاینده‌های آلی مانند رنگ، بو، روغن، مواد آلی معلق و مواد آلی محلول، آلاینده‌های شیمیایی مانند مواد نیتروزئول، فلوراید، کلرید، سولفات و سایر مواد معدنی، میکروارگانیسم‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها و ارگانیسم‌های دیگر است.

تأثیر کارایی و عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعبی ممکن است توسط عوامل زیادی تحت تأثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، کیفیت و ویژگی‌های آب خام ورودی، دما و فشار آب، نوع و تعداد ممبران ها و نحوه شستشوی ممبران و قطعات داخلی کارایی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند.

  • طراحی و تولید اختصاصی
  • فروش دستگاه آب تصفیه کن صنعتی 5 متر مکعب با قیمت مناسب
  • تصفیه آب با مصرف انرژی پایین
  • تصفیه آب صد درصد خودکار
  • راندمان بالا در حذف آلاینده ها و بهبود شاخص های کیفی
  • قابلیت ارتقاء محصول در صورت نیاز بعد از تولید
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان باتجربه
  • رعایت تمام استانداردهای روز دنیا در طراحی و ساخت دستگاه
  • دارای واحدهای شستشوی CIP و بک واش خودکار
  • دارای بدنه کاملا مقاوم در برابر ضربه، فشار، نوسانات دمایی و مواد خورنده
  • نگهداری و تعمیر آسان با هزینه کم

بعد از طراحی و ساخت سفارشی، نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان صدرامهاب انجام میشود. بعد از راه اندازی تست های متعدد انجام شده و در نهایت گارانتی ارائه می گردد. جهت ارتقاء محصول در صورت نیاز تغییراتی در طراحی دستگاه و نوع قطعات داخلی آن توسط این مجموعه انجام میشود. علاوه براین، تعمیر و تعویض قطعات و جایگزینی آنها با قطعات اصلی جزو خدمات پس از فروش است.

بله، رعایت استانداردها در مرحله نصب دستگاه تاثیر مستقیم بر میزان کارایی و راندمان آن دارد. تمام دستگاه های آب تصفیه کن صدرا مهاب بعد از طراحی و ساخت توسط تکنسین های باتجربه و حرفه ای در محل نصب و راه اندازی میشوند. لازم به ذکر است، پس از راه اندازی و تست دستگاه توسط تکنسین مجرب و اطمینان از عملکرد صحیح و تایید کارفرما، برگه گارانتی ارائه می گردد.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

سایر ظرفیت ها

دستگاه تصفیه آب صنعتی 1000 متر مکعب
3,300,000,000 تا 3,500,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 900 متر مکعب
3,000,000,000 تا 3,200,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 800 متر مکعب
2,700,000,000 تا 2,900,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 700 متر مکعب
2,400,000,000 تا 2,600,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 600 متر مکعب
2,100,000,000 تا 2,300,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 500 متر مکعب
1,800,000,000 تا 2,000,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 450 متر مکعب
1,650,000,000 تا 1,800,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 400 متر مکعب
1,500,000,000 تا 1,650,000,000 تومان
دستگاه تصفیه آب صنعتی 350 متر مکعب
1,250,000,000 تا 1,350,000,000 تومان

3 پاسخ

  1. سلام و عرض ارادت. قیمت دقیق آب شیرین کن های 10 متر مکعب چقدر است؟ روی سایت نرخ حدودی گذاشتین

  2. سلام در آیا این مدل دستگاه زمان شستشوی ممبران ها به صورت خودکار مشخص می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *