لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی

تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی یکی از راهکارهای مناسب و استاندارد برای کاهش مصرف آب این صنعت و جلوگیری از ورود آلاینده های پساب آن به محیط زیست است. از آنجا که آلاینده های پساب رنگرزی و نساجی تنوع زیادی دارند، لذا تنها با یک روش قابل تصفیه و حذف نیستند و به مجموعه ای از فرآیندها نیاز است. پکیج تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی به تجهیزاتی گفته میشود که چندین فرآیند تصفیه را به صورت خودکار انجام داده و شاخص های کیفی فاضلاب را بهبود می دهد. این نوع پکیج تصفیه فاضلاب در جنس های فلزی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و بتنی قابل تولید بوده و به صورت روکار و دفنی یا توکار نصب میشوند.

تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی

یکی از آلوده ترین انواع فاضلاب در کارخانه های نساجی و رنگرزی تولید میشوند و حاوی مقدار زیاد مواد آلی و شیمیایی است. به طوریکه این قبیل فاضلاب ها امکان ورود به طبیعت را ندارند تا از آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی از این طریق جلوگیری شود. آب مصرف شده در واحدهای ریسندگی، آهارزنی، پشم شویی، سفیدکنندگی و پاک سازی الیاف، رنگرزی و چاپ با بسیاری از مواد آلی، اسیدها و مواد شوینده آلوده میشود. به طوریکه در فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی مقدار زیادی رنگ، مواد قلیایی، اسید سولفوریک و اسید استیک، سیلیکات، رزین، سولفید سدیم و سولفات سدیم، الیاف مصنوعی و طبیعی، پشم و پنبه وجود دارد.
مواد آلاینده موجود در فاضلاب نساجی و رنگرزی منجر به افزایش شاخص های BOD، COD و TSS میشود. در نتیجه مجموعه ای از فرآیندهای تصفیه از قبیل تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی برای این نوع فاضلاب باید انجام شود تا در نهایت استانداردهای لازم برای ورود به طبیعت را پیدا کند. از فاضلاب تصفیه شده این صنایع می توان مجدد برای شستشوی سالن ها، کشاورزی و باغبانی و حتی در خط تولید در مرحله پشم شویی و غیره نیز استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی

مشخصات فاضلاب صنعت نساجی و رنگرزی

پارامترهای کیفی فاضلاب نساجی بر اساس نوع مواد آهار استفاده شده تغییر می کنند. در جدول زیر مشخصات پساب فاضلاب به ازای آهارهای مختلف ارائه شده است:

مشخصات فاضلاب نساجی و رنگرزی

مزایای تصفیه پساب نساجی و رنگرزی

صنعت نساجی و رنگرزی مصرف آب بسیار بالایی دارد و به شیوه های مختلف تلاش می شود تا مقدار آن کاهش پیدا کند. در این صنعت به ازای هر کیلوگرم محصول 100 تا 200 لیتر آب مصرف می شود که بسیار زیاد است. یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب نساجی، تصفیه پساب و بازچرخانی است. با تصفیه پساب می توان از آنها برای شستشوی سالن و دستگاه ها استفاده کرد.

از دیگر مزایای تصفیه پساب رنگرزی و نساجی می توان به جلوگیری از ورود آلاینده های مختلف و خطرناک به طبیعت اشاره کرد. اگر روش تصفیه پساب به درستی انتخاب و اجرا شود، خروجی آنها استاندارد لازم برای ورود به محیط زیست را بدست می آورد.

روش تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی

به دلیل تنوع بسیار بالا آلاینده ها، تصفیه فاضلاب نساجی از چند مرحله تشکیل شده است که عبارتند از:

تصفیه فاضلاب فیزیکی

در مرحله پشم شویی و سفید کردن، مقدار زیادی پشم، مو و پرز وارد فاضلاب میشود. در مرحله پیش تصفیه آلاینده های جامد که در فاضلاب معلق هستند توسط آشغالگیرها جمع آوری میشوند. در صورت عدم اجرای صحیح این مرحله، اجزای درون دستگاه در گام های بعدی دچار گرفتگی و انسداد خواهند شد. علاوه براین، روند تصفیه نیز با اختلال مواجه شده و راندمان دستگاه کاهش پیدا می کند. به همین دلیل پیش تصفیه اهمیت بسیار بالایی در این پکیج ها دارد.

تصفیه شیمیایی

گام مهم بعدی، استفاده از مواد شیمیایی برای لخته سازی مواد معلق درون فاضلاب است. با تزریق مواد منعقدکننده در داخل فاضلاب، ذرات معلق فلوک ها را تشکیل داده و روی سطح انباشته میشوند. ذرات چربی و آلاینده های بسیار ریز که دارای بارهای هم نام هستند و درون فاضلاب معلق می باشند در این مرحله جدا میشوند. در این مرحله بعد از تزریق مواد منعقدکننده، با استفاده از همزن های قوی اختلاط سریع انجام میشود تا فرآیند لخته سازی با سرعت بالاتری انجام شود.

تصفیه فاضلاب نساجی با لجن فعال

در فاضلاب نساجی مقدار زیادی از مواد آلی وجود دارند که ورود آنها به طبیعت خطرساز است. با استفاده از فرآیندهای بیولوژیکی می توان این مواد را بدون تولید ترکیبات مضر جانبی تجزیه کرد. با انجام فرآیندهای بی هوازی و هوازی میکروارگانیسم ها مواد آلی را تجزیه می کنند. این مرحله بر اساس نوع مواد آلی به روش های گوناگونی انجام میشود و تنوع بالایی در فرآیندهای بیولوژیکی وجود دارد. در اغلب پکیج های تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی از لجن فعال و روش های بهبود یافته این فرآیند استففاده میشود.

در این روش فاضلاب وارد مخزن شده و باکتری ها از اکسیژن پساب و مواد آلی تغذیه می کنند. بخشی از مواد آلی تجزیه شده بعد از ته نشینی به عنوان لجن فعال برگشتی مجدد به مخزن تصفیه وارد می شود. این مواد یک منبع تغذیه عنی برای باکتری ها محسوب می شود. برای بهبود روند تصفیه می توان از سیستم های هوادهی نیز استفاده کرد.

گندزدایی فاضلاب رنگرزی

در آخرین مرحله با استفاده از دستگاه های ازن زنی و کلرزنی بسیاری از باکتری ها و عوامل بیماری زا از بین میروند. این مرحله شاخص های کیفی فاضلاب را تا حد زیادی بهبود داده و امکان استفاده مجدد از آن را در سایر صنایع امکان پذیر می کند. با توجه به کیفیت خروجی مورد نظر روش های گندزدایی در این مرحله متفاوت خواهد بود.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی چیست؟

با توجه به تنوع بسیار زیاد مواد آلاینده در فاضلاب صنایع نساجی، فرآیند تصفیه آنها از چندین مرحله تشکیل میشود. در نتیجه بهترین روش، اجرای چند فرآیند به صورت مرحله ای است. پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی است که مجموعه ای از چند فرآیند تصفیه را به صورت مرحله ای اجرا می کند. در این پکیج ها با استفاده از اجزای مختلف چندین روش تصفیه پیاده سازی شده و کاملا خودکار فاضلاب بعد از ورود به دستگاه مراحل را پشت سرگذاشته و آلاینده های خود را از دست می دهد.
پکیج تصفیه فاضلاب رنگرزی و نساجی متناسب با دبی فاضلاب ورودی در ظرفیت های مختلفی تولید میشود. علاوه براین، نوع فرآیندهای پیاده سازی شده در این پکیج ها نیز متفاوت هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی چیست

انواع پکیج تصفیه فاضلاب رنگرزی و نساجی

این دستگاه ها از نظر نوع فرآیندهای تصفیه و اجزای داخلی و ظرفیت با هم تفاوت زیادی دارند. متریال به کار رفته در بدنه آنها نیز متفاوت است و از رایج ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پکیج تصفیه فاضلاب صنعت نساجی فلزی: تولید شده از کربن استیل ST37 مقاوم در برابر فشار و ضربه و مواد خورنده
  • پکیج تصفیه پساب نساجی و رنگرزی پلی اتیلن: دارای وزن سبک و کاملا مقاوم در برابر مواد خورنده موجود در فاضلاب
  • پکیج تصفیه فاضلاب صنعت نساجی کامپوزیت: دارای وزن سبک و قابل تولید در ظرفیت های متوسط و کم
  • پکیج تصفیه پساب نساجی بتنی: قابل تولید به صورت پیش ساخته و درجاریز در محل در ظرفیت های مختلف

در حالت کلی مدل های فلزی به دلیل استحکام بالا بیشتر برای کارخانه های بزرگ کاربرد داشته و در ظرفیت های بالا تولید میشوند. برای صنایع نساجی کوچک تر از مدل های پلی اتیلن و کامپوزیت استفاده میشود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی بر اساس ظرفیت، جنس بدنه و ضخامت آن تغییر می کند. هر اندازه ظرفیت این دستگاه ها بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه براین، نوع فرآیندهایی که در پکیج پیاده سازی میشوند نیز می توانند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهند.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی

صدرامهاب تمام مراحل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی را بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام می دهد. در ساخت این پکیج ها از بهترین متریال های فلزی و پلی اتیلن استفاده شده و امکان تولید پکیج های بتنی نیز وجود دارد. به دلیل رعایت استانداردها و طراحی بر اساس دبی فاضلاب و نوع آلاینده های موجود در آن، تمام پکیج های صدرامهاب دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

8 پاسخ

    1. سلام جناب فراستیان. لطفا برای استعلام قیمت با شماره تلفن 02188876714 تماس بگیرید. چون قیمت ها براساس ظرفیت و مدل دستگاه متغیر هستند

  1. سلام روز بخیر. چه فرآیند بیولوژیکی در این دستگاه اجرا میشه؟ اطلاعات بیشتری لطفا قرار بدید تا با روند تصفیه آشنا بشیم قطعا در این صورت بهتر میتونیم برای انتخاب و خرید تصمیم گیری کنیم.

    1. سلام وقت بخیر. با توجه به نوع فاضلاب و آلاینده ها و کیفیت خروجی مورد نظر روش ها تعیین می شوند. در تمام پکیج ها از یک روش ثابت استفاده نمیشه

  2. سلام این دستگاه آماده است یا باید سفارش بدیم برای ساخت؟ چه مدت بعد از سفارش دستگاه رو تحویل میدین؟

    1. سلام تمام دستگاه ها به صورت سفارشی طراحی و تولید میشوند. با توجه به فرآیندهای مورد نیاز برای تصفیه بازه زمانی متغییر است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188876714 تماس بگیرید

  3. سلام فرآیند تصفیه مورد استفاده در این دستگاه همیشه ثابت است یا در محصولات مختلف فرق دارد؟ اگر ثابت است لطفا بفرمایید از کدام فرآیند استفاده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *