لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فراورده های گوشتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی

فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی یکی از آلوده ترین انواع فاضلاب است که چربی و مواد آلی در آن به وفور وجود دارد. به همین دلیل از پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی در این صنایع استفاده میشود تا شاخص های BOD، COD و TSS بهبود پیدا کنند. در غیر این صورت امکان ورود این نوع فاضلاب به آب های سطحی و طبیعت وجود نخواهد داشت. به این دلیل در این صنایع از پکیج تصفیه فاضلاب استفاده میشود که تنوع در آلاینده ها زیاد است و مجموعه از روش های تصفیه باید برای آنها اجرا شود. صدرامهاب سازنده پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی فلزی و پلی اتیلن با قیمت مناسب و طراحی اختصاصی است و محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.

تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی

در کارخانه های تولید محصولات گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس، گوشت بسته بندی شده آب مصرف بسیار بالایی دارد. این آب ها برای شستشوی انواع گوشت و سالن ها و دستگاه استفاده شده و 90 درصد آن به فاضلاب تبدیل میشود. در این فاضلاب ها چربی، تکه های گوشت، خون، مواد نگهدارنده از قبیل نیترات و فسفر وجود دارد. به همین دلیل لازم است مجموعه ای از چند فرآیند برای تصفیه فاضلاب اجرا گردد. مهم ترین ویژگی فاضلاب تولیدی در این کارخانه ها، مقدار زیاد BOD و COD است. لذا، نه تنها نیاز به تصفیه بیولوژیکی است، بلکه باید تصفیه شیمیایی نیز انجام شود.
بخش دیگری از فاضلاب تولیدی در این صنایع در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه کارخانه تولید میشود. این نوع فاضلاب حاوی دترجنت ها و مواد آلی بوده و نیاز به تصفیه دارند. با تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی می توان از آنها در سایر بخش های قبیل آبیاری مزارع و فضای سبز و شستشوی سالن ها استفاده کرد. از این طریق به شدت می توان مصرف آب این صنایع را کاهش داد و متعاقبا هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب فراورده های گوشتی

مزایای تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی

به دلیل آلاینده های موجود در فاضلاب کارخانه های فرآوری گوشت، امکان اتصال آنها به فاضلاب شهری وجود ندارد. در نتیجه نیاز به تصفیه محزا دارند و با انجام این کار به مزایای متعددی دست پیدا می شود که عبارتند از:

  • کاهش مصرف آب به دلیل امکان استفاده مجدد از پساب تصفیه شده برای شستشوی سالن ها، آبیاری فضای سبز و مزارع کشاورزی
  • جلوگیری از ورود آلاینده ها به آبهای سطحی

نحوه تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی

به دلیل وجود مقدار زیاد چربی، نیترات، فسفر، مواد آلی و تکه های گوشت در این نوع فاضلاب، در پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده گوشتی چند مرحله به ترتیب اجرا میشود که عبارتند از:

تصفیه فیزیکی فرآورده گوشتی

در این مرحله تکه های گوشت و ذرات جامد معلق به کمک آشغالگیرها جمع آوری میشود. اجرای این گام از انسداد تاسیسات در گام های بعدی جلوگیری می کند و روند تصفیه را نیز بهبود می دهد.

چربی گیری فاضلاب

یکی از مهم ترین آلودگی های موجود در این نوع فاضلاب، چربی و ذرات کلوئیدی است. با استفاده از تجهیزاتی از قبیل چربی گیر این ذرات جمع آوری میشوند. در این مرحله از مواد منعقدکننده نیز استفاده میشود که تاثیر زیادی بر افزایش سرعت لخته سازی و تصفیه دارد.

ته نشینی اولیه

بعد از منعقدسازی لازم است فاضلاب بدون حرکت باقی بماند تا لخته ها از روی سطح جمع آوری شود. علاوه براین، بخشی از مواد معلق به مرور در کف مخزن ته نشین میشوند.

تصفیه بیولوژیکی

استفاده از روش های هوازی و بی هوازی برای تصفیه بیولوژیکی از اهمیت بسیار بالایی در روند تصفیه فراورده های گوشتی برخوردار است. با توجه به مقدار آلاینده ها و نوع آنها یکی از روش ها انتخاب میشود که در همگی مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها تجزیه میشوند. از جمله روش های بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب در این پکیج ها می توان به UASB، USBF، MBBR، ABR و MBR اشاره کرد.

ته نشینی ثانویه

بعد از تجزیه مواد آلی به کمک باکتری ها، تکه هایی از آنها در فاضلاب به صورت معلق وجود دارد. برای جداسازی این ذرات فاضلاب وارد فاز ته نشینی ثانویه می شود. مواد ته نشین شده لایه های لجن را تشکیل می دهند که بخشی از آنها به مرحله قبل برگشت زده میشود تا توسط باکتری ها مصرف گردند. لجن مازاد در کف مخزن انباشته شده و از آن تخلیه میشود.

کلرزنی و ازن زنی فاضلاب

به منظور از بین بردن عوامل بیماری زا، انگل و قارچ و باکتری های موجود در فاضلاب در این مرحله کلرزنی و ازن زنی انجام میشود. کلر و ازن قدرت بالایی در گندزدایی داشته و شاخص های کیفی فاضلاب را برای ورود مجدد به طبیعت بهبود می دهند.

بهترین روش تصفیه پساب صنایع فرآورده های گوشتی چیست؟

در کارخانه های تولید سوسیس، کالباس و سایر فرآورده های گوشتی آلاینده های زیادی وارد فاضلاب می شوند که نحوه از بین بردن هر یک متفاوت است. در نتیجه نمی توان یک روش و فرآیند را مناسب به تنها یی برای تصفیه این نوع پساب استفاده کرد. بلکه باید مجموعه ای از چند روش را انتخاب و به صورت مرحله ای اجرا کرد. به دلیل هزینه بر بودن راه اندازی هر روش در تصفیه خانه ها، بهترین گزینه استفاده از پکیج تصفیه پساب فرآورده های گوشتی است.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی به تجهیزاتی گفته میشود که مجموعه ای از چند روش تصفیه در آنها پیاده سازی می گردد. به دلیل تنوع بالا در آلاینده های موجود در فاضلاب، انواع روش های تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی لازم است به صورت مرحله ای و کاملا خودکار در این پکیج ها اجرا شود. علاوه براین، بدنه پکیج و جداره های داخلی باید بتوانند در برابر مواد خورنده، ضربه و فشار مقاومت مطلوبی داشته باشند. به همین دلیل پکیج های فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس بیشترین کاربرد را در این محیط ها داشته و در ظرفیت های مختلفی قابل تولید هستند.
با توجه به روش های اجرا شده در این تجهیزات می توان گفت نوعی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی محسوب میشود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی

متناسب با نوع روش های تصفیه پیاده سازی شده در دستگاه از اجزای خاصی در آنها استفاده میشود. از جمله اجزای داخلی این پکیج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشغالگیر برای جداسازی ذرات جامد معلق
  • چربی گیر برای جداسازی چربی و ذرات کلوئیدی
  • پکیج های کلرزنی و ازن زنی برای گندزدایی
  • سیستم های هوادهی برای تصفیه بیولوژیکی
  • همزن برای اختلاط فاضلاب و مواد منعقدکننده

پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی فلزی

در حالت کلی برای ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی از متریال های مختلفی از جمله فلزات، پلی اتیلن و فایبرگلاس استفاده میشود. با توجه به اینکه کارخانه های فرآوری گوشت ظرفیت بالایی داشته و فاضلاب زیادی تولید می کنند، مدل های فلزی این پکیج ها برای آنها بیشترین کاربرد را دارد. در تولید این پکیچ ها از کربن استیل استفاده میشود که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. علاوه براین، کربن استیل در تماس با مواد خورنده دچار خوردگی و پوسیدگی نخواهد شد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنایع فرآورده های گوشتی

به دلیل تفاوت زیادی که در روش های پیاده سازی شده در این پکیج ها و نوع اجزای داخلی به کار رفته در آنها وجود دارد، قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی در طیف گسترده ای تغییر می کند. علاوه براین، جنس این پکیج ها نیز متفاوت است و از نظر ضخامت بدنه نیز با هم فرق دارند و به همین دلیل قیمت آنها متفاوت خواهد شد. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی

صدرامهاب یکی از تیم های باتجربه در زمینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فرآورده های گوشتی با قیمت مناسب و طراحی اختصاصی است. این مجموعه انواع پکیج های فلزی و پلی اتیلن را با رعایت استانداردها به صورت اختصاصی طراحی و تولید می کند. بعد از بررسی شرایط محیط، اندازه گیری دبی فاضلاب و آنالیز فاضلاب و تعیین نوع آلاینده ها در نهایت روش مناسب انتخاب و با متریال استاندارد ساخت آن انجام می شود. کارشناسان صدرامهاب از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان هستند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

4 پاسخ

  1. سلام مدل فلزی این پکیج در چه ابعاد و ظرفیتی تولید میشود و آیا امکان نصب به صورت دفنی دارند یا فقط روکار اجرا میشوند؟

    1. سلام ابعاد دستگاه با توجه به مقدار فاضلاب ورودی در شبانه روز در زمان ساخت تعیین می گردد. این پکیج ها به صورت دفنی و روکار نصب و راه اندازی میشوند

  2. سلام آیا این دستگاه برای تصفیه کارخانه سوسیس و کالباس مناسب است یا فقط برای مراکز بسته بندی گوشت کاربرد دارد؟

    1. سلام برای تمام صنایع مرتبط با فرآوری گوشت از قبیل سوسیس، کالباس و بسته بندی و موارد مشابه کاربرد دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *