جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی در ساختمان هایی که امکان اتصال به فاضلاب شهری را ندارند از اقدامات بسیار مهم است که به شیوه های مختلفی انجام می شود. ساختمان های موجود در شهرک های نوپا یکی از نمونه های مشخص در این زمینه است. حفر چاه جذبی نیز در برخی از مناطق امکان پذیر نیست و سازمان محیط زیست نیز اجازه تخلیه این پساب ها به صورت مستقیم بر آب های سطحی نمی دهد. نصب پکیج تصفیه فاضلاب یکی از راهکارهای مناسب در این شرایط است که با هزینه کم امکان بازچرخانی پساب و کاهش هزینه های مصرف آب را کاهش می دهد.

تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

آب مهم ترین عنصر در زندگی است و در منازل مسکونی در بخش سرویس بهداشتی و حمام، شستشوی ظروف و لباس، پخت غذا و آماده کردن نوشیدنی و غیره استفاده میشود. در حالت کلی هر شخص در منازل مسکونی حدود 120 تا 200 لیتر آب مصرف می کند و آنها را به فاضلاب تبدیل می کند. بیشترین مصرف آب در سرویس بهداشتی و حمام است که متوسط برای هر فرد روزانه 25 تا 50 لیتر است. این میزان تولید فاضلاب تنها در حمام است ومقدار آن در توالت و شستشوی لباس متفاوت است.
در فاضلاب مجتمع های مسکونی مقدار زیادی دترجنت و مواد صابونی از فاضلاب حمام، شستشوی ظروف و لباس ها وجود دارد. علاوه براین، مواد آلی و تکه های باقی مانده مواد غذایی نیز به وفور در این فاضلاب ها مشاهده میشود. با تصفیه این فاضلاب ها می توان شاخص های کیفی آنها را بهبود داد و مجدد در کشاورزی، باغداری و آبیاری فضای سبز و شستشوی سطوح از آنها استفاده کرد.

مشخصات فاضلاب مجتمع مسکونی

BOD  150-300 میلی گرم بر لیتر
COD 400-500 میلی گرم بر لیتر
TS 500-1000 میلی گرم بر لیتر
TDS 200-400 میلی گرم بر لیتر
نیتروژن کل 30-60 میلی گرم بر لیتر
فسفر کل 5-8 میلی گرم بر لیتر
TSS 300-600 میلی گرم بر لیتر

تصفیه پساب مجتمع مسکونی

روش تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

با توجه به اینکه در فاضلاب های مجتمع های مسکونی ذرات جامد، مواد آلی، باکتری ها همگی به وفور وجود دارند، لذا تنها با یک روش نمی توان تصفیه را انجام داد. بر همین اساس در پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی چند گام اصلی وجود دارد که البته هر یک دارای زیرمجموعه ها و جزئیات متعددی هستند که عبارتند از:

تصفیه فیزیکی

تکه های باقی مانده از مواد غذایی و سایر ذرات جامد بزرگ که درون فاضلاب معلق هستند در پیش تصفیه باید جمع آوری شوند. این ذرات اگر در این مرحله جمع آوری نشوند، باعث انسداد لوله و تجهیزات به کار رفته در دستگاه شده و تصفیه در مراحل بعدی را زمان بر می کند. به همین دلیل ابتدا این ذرات به کمک آشغالگیرها به صورت خودکار و بدون دخالت دست انسان جمع آوری میشود. سپس فاضلاب با tss کمتر به مرحله بعدی از تصفیه انتقال پیدا می کند.

تصفیه بیولوژیکی

حجم بالایی از فاضلاب تولید شده در ساختمان های مسکونی را مواد آلی تشکیل می دهند که به آسانی به کمک باکتری ها می توان آنها را تجزیه کرد. در پکیج های تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی روش های گوناگونی برای این منظور پیاده سازی میشود که از رایج ترین آنها می توان به mbr و SBR اشاره کرد. در این روش ها مواد آلی به کمک میکروارگانیسم ها تجزیه شده و به صورت لجن باقی مانده آنها در کف مخزن انباشته می گردد.
روش های بیولوژیکی با هزینه کم و بدون تولید ترکیبات مضر مواد آلی را از بین میبرند و دارای تنوع بالایی هستند. متناسب با کیفیت خروجی مورد نظر و مقدار مواد آلاینده موجود در فاضلاب روش مناسب انتخاب و پیاده سازی میشود. برخی از این روش ها نیاز به سیستم های هوادهی پیشرفته دارند تا روند رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها را افزایش دهند.

تصفیه شیمیایی و گندزدایی فاضلاب

در آخرین مرحله با استفاده از مواد ضدعفونی کننده از قبیل کلر، گندزدایی فاضلاب انجام میشود. با تزریق کلر به داخل فاضلاب بسیاری از باکتری ها، ویروس و عوامل بیماری زا در فاضلاب از بین رفته و امکان ورود مجدد به طبیعت را پیدا می کنند.

بهترین روش تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی چیست؟

با توجه به شرایط موجود در شهرک های نوپا و محیط های مسکونی اجرا و پیاده سازی چند روش و فرآیند تصفیه در حوضچه های بتنی روباز چالش های متعددی را به همراه دارد. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده از چند روش و فرآیند به صورت همزمان، پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی است. در این تجهیزات چندین روش به صورت مرحله ای و خودکار اجرا شده و آلاینده ها از فاضلاب حذف می شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی چیست؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، تمام ساختمان های مسکونی به سیستم فاضلاب شهری متصل نمی باشند. به عنوان مثال، مجتمع های مسکونی خارج از محدوده شهری در مناطق ییلاقی و نظامی، شهرک های مسکونی جدید این امکان را ندارند. پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی نوعی تصفیه خانه کوچک است که قبل از ورود فاضلاب منازل به طبیعت آنها را تصفیه می کند. این پکیج ها نوعی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به شمار می روند که با بدنه فلزی و پلی اتیلن در ظرفیت های مختلف تولید می گردند.
در پکیج های تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی بیشترین تمرکز بر استفاده از روش های بیولوژیکی برای تجزیه مواد آلی است. چون در فاضلاب های خانگی مواد آلی به مقدار زیاد وجود دارد و با این روش ها می توان بدون تولید ترکیبات مضر جانبی آنها را از بین برد. این پکیج ها به صورت روکار و دفنی در فاصله کمی از مجتمع مسکونی نصب شده و به دلیل سرپوشیده بودن مخزن، بدون انتشار بو و صدا تصفیه را انجام می دهد.

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی چیست

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

با توجه به نوع فرآیندهای پیاده سازی شده در این پکیج ها، اجزا و قطعات خاصی استفاده میشود. از جمله اجزای مورد استفاده در این پکیج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشغالگیر مکانیکی
  • سیستم های هوادهی
  • سیستم های تزریق مواد شیمیایی و کلرزنی
  • تابلو برق برای ارسال فرمان به دستگاه

ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

در محاسبه ظرفیت این پکیج ها لازم است مواردی از قبیل تعداد واحدها و نفرات حاضر در آنها و مقدار فاضلاب تولیدی در شلوغ ترین روزها توجه کرد. اندازه گیری مقدار فاضلاب تولید توسط هر نفر بسیار زمان بر و کاری کاملا تخصصی است. علاوه براین می توان از جداول سرانه تولید فاضلاب نیز برای این منظور استفاده کرد و برای افزایش دقت طراحی مقدار ظرفیت را کمی بیشتر از محاسبات انجام شده در نظر گرفت.

پکیج تصفیه فاضلاب محتمع مسکونی فلزی

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی، انتخاب متریال مناسب برای بدنه آنها است. متریالی برای بدنه باید انتخاب شود که استحکام بالایی داشته باشد و مواد خورنده باعث پوسیدگی و خوردگی آنها نشود. کربن استیل ST37 یکی از بهترین متریال های فلزی مورد استفاده در تولید این پکیج ها است که مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارد. آلیاژهای به کار رفته در کربن استیل در برابر تماس با مواد خورنده مقاوم هستند اما از رنگ های اپوکسی برای جداره های داخلی مخزن نیز استفاده میشود تا مقاومت افزایش بیشتری داشته باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی پلی اتیلن

با توجه به اینکه فلزات وزن بالایی دارند، مواد پلی اتیلن برای برخی از این پکیج ها استفاده میشود. مواد پلی اتیلن علاوه بر داشتن وزن سبک، در تماس با مواد خورنده مقاومت بالایی داشته و عایق نم و رطوبت نیز به شمار می رود. پکیج های تولید شده با این مواد در ظرفیت های متوسط ارائه میشوند و در اغلب مواقع به صورت دفنی اجرا می گردند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی

در خرید این پکیج ها با تنوع بسیار بالایی از قیمت ها روبرو خواهید بود که دلیل آن فاکتورهای زیادی است که در قیمت گذاری نقش دارند. ظرفیت مخزن و جنس بدنه از مهم ترین فاکتورها در این زمینه است و اغلب مدل های فلزی با ظرفیت های بالا گران تر از نوع پلی اتیلن هستند. نوع اجزای به کار رفته در داخل پکیج و برند آنها نیز عامل دیگری در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی به شمار می روند.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب مسکونی

تناسب ظرفیت پکیج با دبی فاضلاب ورودی تاثیر زیادی در راندمان دستگاه دارد. به همین دلیل کارشناسان و مهندسین صدرامهاب طراحی این پکیج ها را به صورت اختصاصی و بعد از آنالیز مواد آلاینده و دبی فاضلاب ورودی محاسبه می کنند. در طراحی اختصاصی متریال به کار رفته در بدنه و ضخامت آن نیز بر اساس شرایط محیط انتخاب می شود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب مسکونی

صدرامهاب یکی از تیم های باسابقه در زمینه ساخت پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع مسکونی فلزی و پلی اتیلن با بهترین متریال و بر اساس استانداردهای روز دنیا است. به دلیل رعایت استانداردها و طراحی اختصاصی و استفاده از متریال با کیفیت، تمام محصولات این مجموعه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

4 پاسخ

  1. سلام. برای یک مجتمع با 16 واحد مسکونی این پکیج ها جوابگو هستند؟ ترجیح بر اینه پکیجداخل زمین نصب بشه و جستجو کردیم مدل های پلی اتیلن رو پیشنهاد دادن اما مطمئن نیستیم که این مدل بتونه جوابگوی فاضلاب تولید شده در 16 واحد باشه.

    1. سلام. مدل های پلی اتلین مقاومت بالایی دارند و برای 16 واحد مسکونی مناسب هستند. اما قطعا مدل های فلزی کیفیت بالاتری دارند

  2. سلام این محصول چه تفاوتی با دستگاه های خانگی دارند؟ آیا فقط از نظر ظرفیت متفاوت هستند یا نحوه تصفیه هم فرق داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *