لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب هتل

پکیج تصفیه فاضلاب هتل

تصفیه فاضلاب هتل با توجه به اینکه هتل ها مجوز اتصال به سیستم فاضلاب شهری را ندارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل فاضلاب تولیدی در آنها ابتدا باید توسط پکیج تصفیه فاضلاب تصفیه شود و سپس در کشاورزی و باغبانی، آبیاری فضای سبز و شستشوی سالن ها مورد استفاده قرار گیرد. این پکیج ها در انواع مختلف فلزی و پلی اتیلن در ظرفیت و قیمت های مختلف و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید میشوند.


 

تصفیه فاضلاب هتل

هتل و مراکز اقامتی مانند ساختمان های مسکونی فاضلاب انسانی تولید می کند. این فاضلاب از بخش های مختلفی از قبیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی و لاندری روم جمع آوری میشود که حاوی دترجنت و مواد شوینده، تکه های باقی مانده مواد غذایی، ذرات روغنی هستند.تولید زیاد فاضلاب، مصرف بالای آب در این مراکز و گاها عدم امکان اتصال به سیستم فاضلاب شهری و چاه جذبی همگی از عواملی هستند که اهمیت تصفیه پساب هتل ها را بیشتر می کند. به طوریکه می توان با تصفیه پساب ها از آنها برای شستشوی سالن ها، آبیاری فضای سبز و باغ و مزارع کشاورزی اطراف استفاده کرد که به شدت در کاهش هزینه ها موثر است.

مشخصات فاضلاب هتل (ویژگی های پساب هتل)

BOD 69.69
COD 137.28
TSS 125
Ammonia 2.58
PH 8
oil 45

 

مزایای تصفیه پساب هتل و مراکز اقامتی

پرداخت هزینه برای راه اندازی تصفیه خانه هتل برای بسیاری از صاحبان این کسب و کارها توجیه اقتصادی ندارد و با ابهام زیادی همراه است. اما در حالت کلی می توان گفت، این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. چون با تصفیه پساب هتل چند مزیت مهم بدست می آید که عبارتند از:

  • حذف آلاینده ها از فاضلاب و امکان استفاده مجدد از آنها در مزارع کشاورزی و باغبانی و غیره
  • کاهش مصرف آب هتل و مراکز اقامتی
  • جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست

روش تصفیه فاضلاب هتل

فاضلاب هتل نوع خاصی از فاضلاب انسانی است و برای تصفیه آن بیشتر از روش های بیولوژیکی استفاده میشود. در حالت کلی تصفیه فاضلاب در این پکیج ها شامل گام های زیر است:

تصفیه فیزیکی

تکه های باقی مانده مواد غذایی و ذرات جامد بزرگ که در فاضلاب معلق هستند باعث گرفتگی تجهیزات تصفیه می شوند. به همین دلیل به عنوان پیش تصفیه، این مواد به کمک آشغالگیر جمع آوری شده و TSS کاهش پیدا می کند. سایر شاخص های کیفی فاضلاب در این مرحله تغییر نمی کند و باعث بهبود روند تصفیه در گام ها بعد خواهد شد.

تصفیه بیولوژیکی به روش هوادهی گسترده

در فاضلاب های خانگی مواد آلی به وفور وجود دارند و برای تصفیه آنها نیاز به مواد شیمیایی نیست. بلکه می توان به کمک میکروارگانیسم ها تصفیه را بدون تولید مواد جانبی مضر انجام داد. یکی از روش های تصفیه بیولوژیکی در پکیج تصفیه فاضلاب هتل هوادهی گسترده است. در این روش به کمک تجهیزات هوادهی سطحی و عمقی از قبیل بلوئرها و دیفیوزرها اکسیژن زیادی وارد فاضلاب میشود.
اکسیژن وارد شده به فاضلاب توسط باکتری ها مصرف شده و منجر به افزایش سرعت رشد و تکثیر آنها خواهد شد. مواد آلی به کمک باکتری ها تجزیه شده و به مرور تعداد باکتری ها نیز زیاد میشود. باقی مانده مواد آلی تجزیه شده مانند لجن در کف مخزن ته نشین می گردد. بخشی از این لجن به عنوان منبع تغذیه برای باکتری ها در روند تصفیه استفاده شده و مابقی تخلیه میشود.

تصفیه بیولوژیکی به روش MBR

یکی دیگر از روش های بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب هتل، استفاده از فرآیند MBR است. در این فرآیند هوادهی گسترده به کمک تجهیزات هوادهی انجام میشود. علاوه براین، پکینگ مدیاهای متعددی در بخش های مختلف مخزن تعبیه میشوند و باکتری ها روی آن قرار میگیرد. در این بیوفیلم ها متحرک بوده و در بخش های مختلف مخزن شناور هستند و شرایط را برای تجزیه مواد آلی فراهم می کنند. به دلیل تماس بیشتر فاضلاب با باکتری ها روند تصفیه در این فرآیند سریع تر از هوادهی گسترده است.

گندزدایی فاضلاب

فاضلاب خروجی از مرحله قبل، ابتدا درون حوضچه ته نشینی وارد میشود. در این بازه به دلیل عدم تحرک فاضلاب مواد معلق درون آن در کف مخزن ته نشین میشوند. سپس با کلرزنی ضدعفونی و گندزدایی فاضلاب انجام میشود. متناسب با کیفیت فاضلاب خروجی در این مرحله مقدار کلرزنی تعیین می گردد.

بهترین روش تصفیه پساب هتل چیست؟

در پساب هتل ها ذرات جامد معلق، ذرات روغنی، مواد آلی و دترجنت ها وجود دارد که هر یک به روش خاصی قابل حذف هستند. در نتیجه نمی توان یک روش و فرآیند را به تنهایی برای از بین بردن تمام این آلاینده ها به کار برد. در صنعت تصفیه آب و فاضلاب در این شرایط مجموعه ای از روش های فیزیکی و بیولوژیکی را به کار می برند. این روش ها همگی در یک پکیج تصفیه فاضلاب هتل قابل پیاده سازی است که از نظر زمانی و اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است.

پکیج تصفیه فاضلاب هتل چیست؟

هتل ها و واحدهای اقامتی یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه مصرف آب و تولید فاضلاب بهداشتی و انسانی هستند. آب مصرفی در سرویس بهداشتی و حمام، رستوران و سایر بخش ها به انواع دترجنت ها، چربی و روغن، تکه های باقی مانده مواد غذایی و غیره آلوده شده و فاضلاب تبدیل میشوند. به دلایل مختلف هتل ها امکان اتصال به فاضلاب شهری را ندارند و فاضلاب آنها در حالت طبیعی بازچرخانی نمیشود. یکی از راهکارها برای جلوگیری از ورود این فاضلاب ها به طبیعت و بازچرخانی و کمک به کاهش مصرف آب، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب هتل است.
این تجهیزات زیرمجموعه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی هستند و مجموعه ای از چند فرآیند تصفیه به صورت خودکار در آنها اجرا میشود. در نهایت شاخص های کیفی فاضلاب بهبود پیدا نموده و از فاضلاب خروجی می توان در آبیاری فضای سبز و باغبانی استفاده کرد. تمام مراحل تصفیه در این پکیج ها به صورت اتوماتیک و بدون انتشار بو و صدا انجام میشود.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب هتل

پکیج های تصفیه فاضلاب واحدهای اقامتی و هتل ها از نظر نوع فرآیندهای پیاده سازی شده در آنها، جنس بدنه و ظرفیت مخزن با هم تفاوت دارند. بر اساس متریال به کار رفته در بدنه می توان آنها را در دو گروه تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

پکیج تصفیه فاضلاب هتل فلزی

مقاوم ترین نوع پکیج های تصفیه دارای بدنه تمام فلزی هستند که در تماس با مواد خورنده دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. به دلیل استفاده از ورق های استیل استنلس و فولاد جداره داخلی و بیرونی پکیج در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی داشته و دچار ترک و شکستگی نمی شوند. به همین دلیل طول عمر بالایی داشته و به صورت روکار و دفنی می توان آنها را نصب و اجرا کرد. در هتل های 5 ستاره که تعداد اتاق ها و مسافران بیشتری دارند، از مدل های فلزی استفاده میشود.

پکیج تصفیه پساب هتل پلی اتیلن

نوع دیگری از این تجهیزات، پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن هستند. مواد پلی اتیلن به کار رفته در بدنه منجر به کاهش وزن پکیج شده و حمل و جا به جایی آنها را آسان می کند. علاوه براین، مواد پلی اتیلن مقاومت بسیار بالایی در تماس با مواد خورنده داشته و فاضلاب باعث پوسیدگی و خوردگی آنها نخواهد شد.
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن هتل نصب آسانی داشته و نسبت به مدل های فلزی قیمت ارزان تری دارد. این پکیج ها گزینه مناسبی برای تولید در ظرفیت های متوسط است.

اجزای پکیج تصفیه خانه فاضلاب هتل

در هر یک از انواع این پکیج ها، متناسب با فرآیندهای پیاده سازی شده در آنها از اجزای مختلفی استفاده میشود. از مهم ترین اجزای پکیج تصفیه فاضلاب هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخزن اصلی برای نگهداری تمام اجزای داخلی
  • آشغالگیرها برای تصفیه فیزیکی
  • بلوئر و دیفیوزرها برای هوادهی فاضلاب
  • تجهیزات تزریق کلر و مواد شیمیایی
  • پمپ برای ایستگاه پمپاژ فاضلاب
  • پکینگ مدیا در پکیج های دارای فرآیند تصفیه MBR
  • هاضم لجن

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب هتل

  • حمل و جا به جایی آسان به دلیل وزن سبک
  • نصب سریع و آسان به دلیل پیش ساخته بودن
  • دارای بدنه مقاوم در برابر تماس با مواد خورنده فاضلاب
  • دارای مقاومت و استحکام بالا در برابر فشارهای داخلی و خارجی
  • عدم تاثیر منفی در برابر نوسانات دمایی شدید
  • تصفیه فاضلاب بدون بو و صدا
  • بهبود شاخص های کیفی فاضلاب برای استفاده مجدد از آب در باغبانی و غیره
  • تصفیه خودکار بدون دخالت نیروی انسانی
  • تصفیه فاضلاب با مصرف انرژی پایین
  • قابلیت بهبود BOD و COD
  • اشغال فضای کم و قابلیت نصب روکار و دفنی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب هتل

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب هتل بر اساس ظرفیت، جنس بدنه، نوع فرآیندهای تصفیه، نوع اجزای داخلی تعیین می گردند. با توجه به میزان فاضلاب تولیدی در هتل ها ظرفیت پکیج محاسبه شده و بر اساس استانداردها ضخامت بدنه تعیین می گردد. از آنجا که این پکیج ها در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند، قیمت آنها نیز متغیر است. جهت استعلام قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب هتل می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب هتل

صدرامهاب یکی از تیم های باسابقه در زمینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب هتل در ظرفیت های مختلف است. محصولات این مجموعه شامل انواع پکیج تصفیه فاضلاب فلزی و پلی اتیلن بوده و متناسب با دبی فاضلاب ورودی آنها را در ظرفیت های استاندارد با فرآیندهای کاربردی تصفیه تولید می کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

10 پاسخ

  1. سلام برای اقامتگاه بیرون از شهر که در اغلب روزهای سال حدود 10 مهمان داریم شما مدل فلزی رو پیشنهاد میدین یا پلی اتیلن؟ از فاضلاب تصفیه شده میخوایم برای آبیاری باغ های اطراف استفاده کنیم اگر کیفیت خوبی داشته باشه

    1. سلام. مدل های پلی اتیلن قیمت مناسب تری داشته و جا به جایی آسان تری دارند و برای این ظرفیت ایده آل هستند

  2. سلام حدود 5 سال قبل یک پکیج تصفیه فاضلاب برای هتل گرفتیم. الان هتل بازسازی شده و تعداد طبقات و مسافرا افزایش پیدا کرد و پکیج گنجایش لازم برای تصفیه رو نداره. بنظر شما از یک پکیج با ظرفیت بالاتر استفاده کنیم یا یک پکیج جانبی در کنار دستگاه فعلی قرار بدیم؟ لازم هست که اشاره کنیم، در بلند مدت قصد توسعه هتل رو داریم و بیرون از محدوده شهر هستیم. با تشکر

    1. سلام. قطعا اگر دید بلند مدت برای فعالیتتون دارین، خرید پکیج با ظرفیت بالا گزینه مناسب تری خواهد بود

  3. درود بر شما. قیمت و مشخصات فنی رو لطفا بفرمایید برسی کنیم که آیا برای هتل ما مناسب هست یا خیر؟

    1. سلام لطفا با شماره تلفن 02188879479 تماس بگیرید تا کارشناسان فروش صدرامهاب اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند

  4. سلام آیا روند تصفیه در این دستگاه خودکار است یا نیاز به اپراتور دارد؟

    1. سلام تمام مراحل تصفیه به صورت 100 درصد خودکار انجام میشود و اپراتور تنها برای تعمیر و نگهداری دوره ای نیاز دارید

  5. سلام آیا این نوع دستگاه بعد از ساخت امکان ارتقا دارد و می توان نوع ممبران ها را تغییر داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *