لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

تصفیه فاضلاب کارواش با توجه به مقدار بسیار زیاد روغن، گریس، گل و لای و مواد شوینده و بالا بودن میزان مصرف آب اهمیت بالایی دارد. با اجرای فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی می توان امکان بازچرخانی آب کارواش را فراهم کرد که تاثیر زیادی بر کاهش مصرف آب دارد و از ورود آلاینده ها به محیط زیست نیز جلوگیری می کند. تمام این فرآیندها در پکیج تصفیه فاضلاب کارواش صنعتی قابل پیاده سازی بوده و به صورت خودکار حذف آلاینده ها را انجام می دهد. این دستگاه نوعی پکیج تصفیه فاضلاب است که تصفیه پساب کارواش را بدون صدا و بو انجام داده و تا 80 درصد میزان مصرف آب را کاهش می دهد.

تصفیه فاضلاب کارواش

شستشوی اتومبیل منجر به ورود گل و لای، روغن و گریس، مواد شوینده و دترجنت ها و حتی پاتوژن ها به طبیعت میشود. علاوه براین، شستشوی خودرو با آب شهری خارج از کارواش حدود 400 لیتر آب مصرف می کند و در کارواش به 10 لیتر کاهش می یابد. اگر آب مصرفی در کارواش از آب های بازیافتی و تصفیه شده باشد، نه تنها تاثیر چشمگیری بر کاهش مصرف آب دارد، بلکه مانع بزرگی در برابر ورود آلاینده های خطرناک به طبیعت و آب های سطحی و سفره های آب زیرزمینی خواهد بود.

تصفیه فاضلاب کارواش

با انجام فرآیندهای تصفیه در این نوع کسب و کار، امکان بازچرخانی آب در کارواش فراهم می شود. یعنی از فاضلاب تصفیه شده می توان مجدد برای شستشوی خودروها استفاده کرد.

ماهیت و نوع فاضلاب کارواش (مشخصات پساب کارواش)

در روند شستشوی ماشین ها در کارواش به مرور مقدار زیادی از انواع آلاینده ها وارد فاضلاب می شود. از اصلی ترین آلاینده های موجود در پساب کارواش می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • گل و لای
  • روغن و گریس
  • هیدروفلوئوریک اسید
  • آمونیوم بای فلوراید
  • مواد شوینده و دترجنت ها
  • سرب
  • زینک
  • آرسنیک
  • گازوئیل و بنزین
  • انواع فلزات سنگین خطرناک برای طبیعت

این مواد و ترکیبات در بسیاری از کارواش های سنتی وارد چاه فاضلاب شده و در برخی از مواقع به آب های سطحی مانند رودخانه ها وارد می شوند. به همین دلیل همگی می توانند به شدت به محیط زیست آسیب وارد کنند.

تصفیه پساب کارواش

مزایای تصفیه فاضلاب کارواش

با توجه به اینکه تصفیه آب کارواش هزینه بر است و خرید دستگاه و راه اندازی تصفیه خانه می تواند زمان زیادی را به خودش اختصاص دهد، در نتیجه سوال این است که اینکار چه مزیتی دارد؟ از مهم ترین مزایای تصفیه پساب کارواش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازچرخانی آب در کارواش (کاهش مصرف آب)

در حالت عادی برای شستشوی هر خودرو 50 تا 70 لیتر آب مصرف میشود. این میزان مصرف آب برای کارواش های صنعتی در شبانه روز بسیار زیاد است و به شدت هزینه ها را افزایش می دهد. یکی از مهم ترین مزایای تصفیه فاضلاب کارواش، بازچرخانی آب است. با بازچرخانی آب در کارواش ها می توان مجدد از فاضلاب تصفیه شده برای شستشوی خودروها استفاده کرد.
در حالت کلی، با تصفیه آب کارواش نه تنها می توانید هزینه های کسب و کارتان را کاهش دهید؛ بلکه مصرف آب کاهش پیدا می کند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، تصفیه فاضلاب باعث کاهش 75 تا 90 درصد مصرف آب کارواش ها می شود.

حفظ محیط زیست

همان طور که اشاره شد، در فاضلاب کارواش مقدار زیادی روغن، بنزین، دترجنت و ترکیبات شیمیایی وجود دارد. این ترکیبات به شدت به محیط زیست و آب های سطحی آسیب وارد می کند و در نهایت باعث مرگ و میر آبزیان، بیماری انسان ها و سایر جانداران می شود.

روش تصفیه فاضلاب کارواش

در دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش چندین مرحله و فرآیند پیاده سازی و اجرا می شود که در مدل های مختلف با هم فرق دارند. در حالت کلی روش تصفیه فاضلاب کارواش شامل تصفیه فیزیکی، شیمیایی و انعقاد می شود و به ندرت از روش های بیولوژیکی می توان استفاده کرد.

تصفیه فیزیکی پساب کارواش

یکی از مهم ترین مراحل که به عنوان پیش تصفیه می توان از آن نام برد، تصفیه فیزیکی است. در این مرحله به کمک آشغالگیرها بسیاری از ذرات جامد بزرگ که در فاضلاب معلق هستند را جمع آوری کرد. ابتدایی ترین بخش در تصفیه خانه فاضلاب کارواش به این مرحله اختصاص داده شده است.

تصفیه فاضلاب با انعقاد شیمیایی

برای جمع آوری ذرات روغنی، بنزین و گریس و تمام ذرات کلوئیدی معلق در فاضلاب می توان از انعقاد شیمیایی و لخته سازی استفاده کرد. برای این منظور ابتدا مواد منعقدکننده شیمیایی به فاضلاب تزریق می شود. سپس این مواد باعث اتصال ذرات معلق به یکدیگر شده و لخته ها را تشکیل می دهند. لخته ها به مرور به سطح فاضلاب انتقال پیدا می کنند و توسط تجهیزاتی از قبیل اسکیمرها جمع آوری می شوند.

تصفیه فاضلاب کارواش با انعقاد الکتریکی

با توجه به اینکه استفاده از مواد شیمیایی می تواند منجر به تولید ترکیبات مضر جانبی شود، می توان از انعقاد الکتریکی استفاده کرد. مهم ترین آلاینده های موجود در پساب کارواش، روغن و گریس است. این ذرات دارای بار الکتریکی منفی بوده و به همین دلیل یکدیگر را دفع می کنند. به همین دلیل از تزریق مواد منعقدکننده در این گام می توان استفاده کرد.

بهترین روش تصفیه آب کارواش چیست و چرا؟

به دلیل تنوع زیاد در نوع آلاینده های پساب کارواش، تنها از یک روش نمی توان برای تصفیه استفاه کرد. بهترین روش برای تصفیه آب کارواش ها اجرای چند فرآیند به صورت مرحله ای است. به عبارت دیگر، بهترین روش اجرای تصفیه فیزیکی به عنوان پیش تصفیه در ابتدای مخزن است. سپس در گام های بعد انعقاد الکتریکی یا شیمیایی و لخته سازی انجام می شود. برای پیاده سازی این روش ها به صورت مرحله ای، بهترین انتخاب خرید و نصب پکیج تصفیه فاضلاب کارواش است. این دستگاه چند فرآیند را به صورت مرحله ای اجرا کرده و روند کار آن اتومات است.

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش چیست؟

 پکیج تصفیه فاضلاب کارواش به تجهیزاتی با مخزن فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس گفته میشود که مجموعه ای از چند فرآیند تصفیه در آنها پیاده سازی شده است.این پکیج ها به دلیل اجرای تصفیه فیزیکی، شیمیایی در کنار هم تاثیر زیادی بر کاهش BOD و COD و TSS داشته و بدون انتشار بو و صدا فرآیند تصفیه را انجام می دهند. دستگاه تصفیه خانه فاضلاب کارواش را می توان زیرمجموعه ای از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در نظر گرفت و تمرکز بر انعقاد و حذف ذرات کلوئیدی است.

در حالت کلی برای تمام کارواش های بزرگ و کوچک و صنعتی قبل از انتخاب روش های تصفیه ابتدا فاضلاب باید آنالیز شود. سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنالیز روش و نحوه تصفیه و ظرفیت دستگاه انتخاب و پیاده سازی می شود. پکیج تصفیه فاضلاب کارواش صنعتی نسبت به مدل های کوچک ظرفیت بالاتری دارد. علاوه براین، این پکیج ها با سرعت بالاتری حذف آلاینده ها را انجام می دهند. در کارواش های کوچک دستگاه با ظرفیت پایین تری تولید شده و قیمت کمتری نیز دارند.

انواع پکیج تصفیه پساب کارواش

بر اساس جنس بدنه انواع دستگاه تصفیه آب کارواش در سه گروه فلزی، پلی اتیلنی و فایبرگلاس تقسیم بندی میشوند. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از استیل استنلس با ضخامت بالا و کاملا مقاوم در برابر ضربه، فشار و تماس با مواد خورنده تولید شده و در ظرفیت های مختلف ساخته میشوند. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در و نوع دفنی و غیردفنی ارائه شده و وزن سبک و قیمت مناسب مهم ترین ویژگی های آنها محسوب میشود. فایبرگلاس نیز از دیگر متریال های کاربردی در ساخت بدنه این پکیج ها می باشد که قیمت مناسب و مقاومت و استحکام بالا را با هم تلفیق کرده است.
علاوه براین، ظرفیت پکیج تصفیه خانه فاضلاب کارواش نیز بر اساس دبی فاضلاب و فرایندهای تصفیه تعیین می گردد. این تجهیزات کاملا سفارشی و در ظرفیت های استاندارد تولید و نصب میشوند.

نحوه کار دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش

با توجه به نوع آلاینده های موجود در فاضلاب کارواش و مقدار بسیار زیاد ذرات روغنی و دترجنت ها و همچنین ذرات معلق جامد در آنها روند پیاده سازی شده برای تصفیه به صورت زیر می باشد:

  • ذرات معلق در اندازه های بزرگ در ورودی پکیج توسط آشغالگیرها جداسازی و حذف میشوند.
  • فیلترهای چند لایه که از جنس پلی اتیلن هستند در مرحله بعد قرار گرفته و از عبور گل و لای و سایر ذرات معلق جلوگیری می کنند.
  • فاضلاب حاوی روغن و گریس و مواد شوینده وارد فاز تصفیه شیمیایی و انعقاد میشوند. مواد منعقدکننده به فاضلاب تزریق شده و باعث اتصال این مواد به یکدیگر و تشکیل لایه های ضخیم روی سطح فاضلاب میشوند.
  • برای ته نشینی و تجمع روی سطح لایه های به هم چسبیده فاضلاب وارد مخزن بعدی میشوند. در این مخزن فاضلاب بدون تحرک در زمان مشخص قرار میگیرد. سپس با تجهیزات مخصوص این لایه ها از رو و کف مخزن جمع آوری و تخلیه میشوند.
  • در گام بعد، هوادهی فاضلاب انجام میشود تا با تصفیه بیولوژیکی مواد آلی موجود در پساب ها تجزیه و حذف شوند.
  • لجن های تشکیل شده در گام قبل در کف مخزن رسوب و ته نشین شده و بخشی از آن تخلیه و مابقی برای تصفیه مورد استفاده قرار میگیرند.
  • برای کاهش رنگ و بو فاضلاب در گام بعد از فیلتر کربنی استفاده میشود. این فیلترها با کربن اکتیو بسیاری از یون های موجود در فاضلاب را جمع آوری و حذف می کنند.
  • برای جمع آوری شن و ماسه و ذرات بسیار کوچک موجود در فاضلاب در این مرحله از فیلتر شنی عبور داده میشوند. دانه های سیلیس در این فیلترها مسئولیت جمع آوری ذرات معلق بسیار کوچک را بر عهده دارند.
  • در آخرین مرحله با توجه به کیفیت فاضلاب خروجی از مواد ضدعفونی کننده استفاده میشود.

نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

اجزای پکیج تصفیه خانه فاضلاب کارواش

به منظور افزایش کیفیت فاضلاب کارواش و کاهش TSS، BOD و COD و پیاده سازی مراحل تصفیه که در بالا به آن اشاره شد، اجزای زیر در دستگله تصفیه آب کارواش تعبیه میشوند:

  • آشغالگیرهای مکانیکی
  • مدیاهای پلی اتیلنی چند لایه
  • سیستم های هوادهی
  • تجهیزات تزریق مواد منعقدکننده
  • پکیج کلرزنی و تزریق مواد ضدعفونی کننده
  • فیلتر کربنی و فیلتر شنی

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

استفاده از این تجهیزات برای تصفیه خانه فاضلاب کارواش مزایای متعددی به همراه دارند. از جمله ویژگی های این پکیج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و تولید و ساخت سفارشی بر اساس شرایط محیط نصب
  • قیمت مناسب و ارزان
  • دوام و ماندگاری بالا به دلیل استحکام زیاد
  • مقاومت بالا در تماس با نم و ر طوبت و مواد شیمیایی و خورنده
  • مصرف انرژی بسیار پایین
  • نصب و نگهداری آسان
  • تصفیه اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور انسانی متخصص
  • استاندارد بودن از نظر ایمنی
  • تصفیه فاضلاب کارواش بدون بو و صدا
  • قابل جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • امکان نصب به صورت دفنی و غیردفنی

طراحی دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش صنعتی

در طراحی این پکیج ها دبی فاضلاب، نوع و مقدار آلاینده ها، کیفیت فاضلاب خروجی و همچنین شرایط محیط نصب باید مد نظر قرار گرفته شوند. به همین دلیل این مرحله از تولید پکیج دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و تو سط مهندسین باتجربه این حوزه باید انجام شود. علاوه براین، تخمین ظرفیت پکیج نیز در این مرحله باید با در نظر گرفتن سرانه تولید فاضلاب کارواش و غیره انجام شود که دارای اهمیت بالایی است.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

در محاسبه قیمت تصفیه پساب کارواش جنس بدنه و ضخامت آن، نوع فرآیندهای پیاده سازی شده، اجزا و برند تولید کننده آنها و همچنین ظرفیت از جمله موارد مهم و تاثیرگذار می باشند. علاوه براین، در تعیین قیمت تصفیه آب کارواش تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی نقش مهمی دارد. به همین دلیل بهترین انتخاب، خرید دستگاه از سازنده اصلی از قبیل گروه صدرامهاب است.

با توجه به تعداد زیاد پارامترها و وابستگی آنها به دبی فاضلاب و شرایط محیط نصب، مهندسین و کارشناسان صدرامهاب در زمان طراحی قیمت را محاسبه و اعلام می کنند. لازم به ذکر است، خرید پکیج تصفیه فاضلاب کارواش نوعی سرمایه گذاری محسوب میشود، چون در بلند مدت با کاهش مصرف آب شاهد تاثیر بسیار زیاد کاهش هزینه ها خواهید بود.

تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

صدرامهاب یکی از تیم های فعال در زمینه طراحی، تولید و ساخت پکیج تصفیه پساب کارواش فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس در ظرفیت های مختلف و کاملا سفارشی می باشد. تمام مراحل طراحی و تولید این محصولات بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده و سفارشی و با کیفیت تضمین شده انجام میشوند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

18 پاسخ

  1. پکیج برای تصفیه فاضلاب کارواش با مخزن فلزی تولید می کنین یا در جنس های دیگه با قیمت مناسب تر امکان ساخت این دستگاه وجود داره؟

  2. این دستگاه قابل حمل است و میشه با تغییر مکان کارواش براحتی مجدد نصب کرد؟

  3. سلام مجموعه ما در داخل محدوده شهری فعالیت دارد و به تازگی اخظار دریافت کردیم که باید فاضلاب رو تصفیه کنیم. به دنبال دستگاه مناسبی در این زمینه هستیم. آیا محصولات شما خروجی متناسب با استانداردهای شهرداری و محیط زیست دارند؟

  4. سلام بنظر شما برای کارواش بهتره تصفیه خانه بتنی ساخته بشه یا فلزی؟

    1. سلام تصفیه خانه های بتنی قابلیت حمل ندارند و با تغییر مکان فعالیت کارواش امکان جا به جایی نیست اما پکیج های فلزی براحتی قابل نصب و جا به جایی هستند

  5. سلام زمان مناسب برای شستشوی ممبران ها چطور تعیین میشه و آیا دستگاه این زمان رو شناسایی میکنه؟

  6. سلام این دستگاه روکار نصب میشه یا میتونیم داخل زمین نصب کنیم که فضای کم تری اشغال کنه؟ چون محوطه کارواش متراژ کمی داره و ماشین زیاد تردد داره

  7. سلام . میزان مصرف انرژی این دستگاه به چه صورت و هزینه اش چطور هست؟

    1. سلام یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، مصرف انرژی پایین و قابل چشم پوشی است. قیمت نیز بر اساس ظرفیت و نوع قطعات داخلی تعیین می گردد

  8. سلام مهندس. امکان ثبت سفارش این دستگاه برای شهرستان وجود دارد و کارشناسان شما برای نصب و راه اندازی دستگاه خارج از تهران فعالیت دارند؟

    1. سلام جناب مجد. بله در سراسر ایران این دستگاه ارسال شده و نصب آن توسط کارشناسان ما انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *