لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه

پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه

تصفیه فاضلاب کشتارگاه با توجه به نوع آلاینده های موجود در این پساب ها کاملا ضروری بوده و راهکار مناسبی برای جلوگیری از شیوع بیماری ها است. علاوه براین، در صورت اجرای استاندارد فرآیندها در تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور از خروجی آن می توان در آبیاری مزارع کشاورزی و باغبانی استفاده کرد و مصرف آب را کاهش داد. پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که به صورت خودکار چندین فرآیند تصفیه را بدون دخالت اپراتور انسانی اجرا و آلاینده ها را حذف می کند.

تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور

تصفیه فاضلاب کشتارگاه

کشتارگاه ها از جمله صنایعی هستند که فاضلاب بسیار آلوده و حاوی انواع باکتری و پاتوژن تولید می کنند. ورود این آلاینده ها به محیط زیست به شدت آسیب زننده بوده و می تواند منبع شیوع بیماری های واگیردار مختلف باشد. علاو براین، از فاضلاب تصفیه شده این صنعت می توان در کشاورزی و سایر صنایع استفاده کرد تا مصرف آب را کاهش داد. به همین دلیل لازم است با روش های مختلف تصفیه فاضلاب کشتارگاه طیور و دام بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنالیز پساب انجام شود.

مشخصات فاضلاب کشتارگاه ها

در بخش های مختلف کشتارگاه ها از قبیل ذبح، شستشوی سالنها و دستگاه ها، بار گیری و تخلیه دام مقدار زیادی مواد ذائد وارد فاضلاب می شود. این فاضلاب ها برخی مواد جامد داخل معده دام است و بخش زیادی از آن شامل خون, پشم، پوست و مواد آلاینده و باکتری های متعدد هستند. به همین دلیل در فاضلاب کشتارگاه ها مواد آلاینده مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم، چربی، خون، ازت می شود.

در حالت کلی انواع فاضلاب کشتارگاه دام و طیور را می توان به 4 گروه دسته بندی کرد که عبارتند از:

  • نوع اول: فاضلاب حاوی فضولات حیوانی
  • نوع دوم: فاضلاب حاصل از شستشوی گوشت حاوی مقدار زیاد چربی و خون
  • نوع سوم: فاضلاب حاوی محتویات داخل معده دام
  • نوع چهارم: آب های سطحی حاصل از بارندگی و شستشوی سالن و سیستم های خنک کننده

فاضلاب کشتارگاه ها دارای مشخصات زیر هستند:

PH 6-7.7
مواد معلق و شناور 500-700 میلی گرم بر لیتر
BOD 1500-2700 میلی گرم بر لیتر
COD 2000-4000 میلی گرم بر لیتر

روش تصفیه فاضلاب کشتارگاه ها

همان طور که اشاره شد، روش تصفیه فاضلاب کشتارگاه در پکیج های مختلف تفاوت دارد. چون روش تصفیه بر اساس نوع و مقدار آلاینده ها، شاخص کیفی خروجی مورد نظر و شرایط محیط انتخاب میشود. در حالت کلی مراحل تصفیه فاضلاب کشتارگاه در این پکیج ها شامل چند گام است که عبارتند از:

تصفیه فیزیکی پسماند کشتارگاه

در فاضلاب کشتارگاه ها مقدار زیادی پشم و مو و تکه های پوست وجود دارد که باعث گرفتگی لوله های درون پکیج میشود. به همین دلیل در اولین مرحله با استفاده از آشغالگیرها تکه های جامد معلق در فاضلاب جمع آوری میشود. این مرحله به عنوان پیش تصفیه در نظر گرفته میشود.

چربی گیری فاضلاب

یکی از اصلی ترین آلاینده های موجود در پساب کشتارگاه دام و طیور، چربی های معلق هستند. برای جداسازی این آلاینده ها از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • چربی گیری با DAF: در این روش مخزن هوادهی شده و حباب های بسیار ریز در داخل فاضلاب ایجاد می شود. سپس ذرات معلق در فاضلاب به این حباب ها متصل شده و به دلیل وزن سبکی که دارند به سمت بالا حرکت می کنند. بعد از تجمع ذرات چربی روی فاضلاب لایه های لخته مانند ایجاد شده و در نهایت با اسکیمرها جمع آوری می شوند.
  • چربی گیری با CPI: در این روش صفحات مورب داخل مخزن قرار گرفته و فاضلاب به آنها برخورد می کند. ذرات سبک به سمت بالا حرکت کرده و لایه های لخته ایجاد می شود. ذرات سنگین تر در این مرحله در کف مخزن ته نشین می شوند.

متعادل سازی پساب

برای جلوگیری از شوک در گام های بعدی فاضلاب، در این مرحله پارامترهای کیفی و کمی فاضلاب در تمام بخش ها متعادل شوند. به همین دلیل فاضلاب در مخزن متعادل سازی وارد شده و با همزن های مخصوص فاضلاب در گردش است. این مرحله هیچ تاثیری بر پارامترها ندارد و تنها برای متعادل سازی استفاده می شود.

تصفیه بیولوژیکی

در مرحله ذبح و تخلیه روده و معده دام مقدار زیادی از مواد آلی وارد فاضلاب میشود. این مواد منجر به افزایش شاخص های کیفی BOD میشود. به همین دلیل لازم است با فرآیندهای بیولوژیکی مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها تجزیه شوند. روش های بیولوژیکی مورد استفاده در این پکیج ها تنوع بسیار بالایی دارند و برحسب شرایط روش مناسب انتخاب و پیاده سازی میشود. در حالت کلی روش های مورد استفاده در این پکیج ها را می توان به انواع فرآیندهای هوازی و بی هوازی دسته بندی کرد که عبارتند از:

  • روش های بی هوازی: UAFB، UASB
  • روش های هوازی: هوادهی گسترده EAAS، اختلاط کامل

در تمام این روش ها مواد آلی به عنوان منبع تغذیه میکروارگانیسم ها عمل می کنند و از این طریق تجزیه میشوند. تکه های باقی مانده از مواد آلی تجزیه شده در استخر ته نشینی به مرور در کف مخزن انباشته میشوند. مواد انباشته شده لایه های لجنی را تشکیل داده و این لجن خود به عنوان یک منبع تغذیه در تصفیه استفاده میشود.

نکته بسیار مهم در این گام، معایب متعدد روش های هوازی و بی هوازی است. به همین دلیل مجموعه ای از روش های هوازی و بی هوازی در کنار هم استفاده می شوند. به عنوان مثال، روش های هوازی قادر به حذف نیتروژن و فسفر فاضلاب نیستند و به همین دلیل از روش بی هوازی باید استفاده کرد. بعد از آنالیز دقیق محتویات داخل فاضلاب و پارامترهای آن در نهایت ترکیب چند روش انتخاب و در دستگاه تصفیه پساب کشتارگاه پیاده سازی می شود.

تصفیه شیمیایی پسماند کشتارگاه دام و طیور

در آخرین مرحله باکتری ها و عوامل بیماری زا به کمک مواد شیمیایی هدف قرار میگیرند. در این مرحله کلرزنی انجام میشود و از این طریق فاضلاب گندزدایی میشود.

بهترین روش تصفیه پساب کشتارگاه چیست؟

در کشتارگاه دام و طیور مقدار زیادی خون، پشم و مو، چربی، تکه های پوست و فضولات و غیره وارد فاضلاب میشود که به سلامت محیط زیست آسیب وارد می کند. آب مصرفی در شستشوی سالن ها و جایگاه بارگیری، تخلیه روده و معده، ذبح، سلاخی، شستشوی گوشت و غیره به انواع ذرات کلوئیدی، میکروارگانیسم ها و هوامل بیماری زا و خون و غیره آلوده میشود. به همین دلیل ورود مستقیم پسماند کشتارگاه مرغ و دام به طبیعت منجر به شیوع بیماری های متعدد می شود. در این فاضلاب ها BOD، COD، TSS و SEC در حد بالایی قرار دارند و تنها با یک فرآیند تصفیه نمی توان آنها را بهبود داد. بلکه نیاز به اجرای چند فرآیند برای تصفیه وجود دارد.

از بهترین روش های تصفیه پساب کشتارگاه دام و طیور می توان به استفاده از پکیج های تصفیه اشاره کرد. در این دستگاه ها چند فرآیند به صورت مرحله ای اجرا شده و به همین دلیل راندمان بالایی داشته و خروجی آن کیفیت استاندارد را دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه چیست؟

با توجه به اینکه کشتارگاه دام و طیور امکان اتصال به سیستم فاضلاب شهری را ندارد، تصفیه باید در محل و توسط تجهیزات خاصی انجام شود. پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور مخازن سرپوشیده و کاملا بسته هستند که مجموعه ای از چند فرآیند تصفیه در آن اجرا میشود. این مخازن با بدنه های فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس تولید میشوند و تنوع بالای از نظر ظرفیت دارند. مهم ترین ویژگی این پکیج ها، خودکار بودن تمام مراحل تصفیه است و به همین دلیل استفاده از آنها نیاز به تخصص و دانش بالا ندارد. این پکیج ها زیرمجموعه پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به شمار می رود.پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه چیست

پکیج تصفیه پسماند کشتارگاه دام و طیور چیست؟

برخلاف فاضلاب سایر محیط های صنعتی، در کشتارگاه پساب ها وزن سنگینی دارند. وزن بالای این نوع فاضلاب به دلیل وجود مقدار زیاد پشم، پوست، محتویات داخل معده دام و غیره است. پکیج تصفیه پسماند کشتارگاه توجه ویژه ای به جداسازی ذرات جامد معلق در فاضلاب به کمک آشغالگیرها دارد. در صورت عدم توجه به این اقدام مهم، لوله و تجهیزات گام های بعد دچار گرفتگی و انسداد می شود. در راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه ابتدا فاضلاب سنگین باید جداسازی شود و در گام های بعد نسبت به حذف مواد آلی و غیرآلی اقدام گردد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه ها

بدون توجه به تفاوت هایی که در این پکیج ها از نظر نوع فرآیندهای تصفیه وجود دارد، متریال به کار رفته در آنها نیز متفاوت است. بر همین اساس می توان کاربردی ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

پکیج تصفیه پسماند فلزی کشتارگاه

در فاضلاب کشتارگاه ها مقدار زیادی دترجنت و مواد شیمیایی وجود دارد که می تواند باعث خوردگی سطوح شود. به همین دلیل در ساخت پکیج ها از فلزات بسیار مقاوم از قبیل کربن استیل استفاده میشود. کربن استیل به کار رفته در بدنه پکیج تصفیه فاضلاب فلزی مقاومت آن را در برابر فشار داخلی و خارجی، ضربه، نوسانات دمایی و تماس با مواد خورنده تا حد زیادی افزایش می دهد. این پکیج ها در ظرفیت های بالا برای کشتارگاه های صنعتی بزرگ قابل تولید هستند.

پکیج تصفیه پساب پلی اتیلن کشتارگاه

از دیگر انواع سیستم تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور می توان به نوع پلی اتیلنی اشاره کرد. مواد پلی اتیلنی در برابر مواد خورنده مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل دچار خوردگی و پوسیدگی نمیشوند. علاوه براین، پلی اتیلن وزن سبکی دارد و حمل و جا به جایی این پکیج ها به آسانی انجام شده و در اغلب مواقع نیز به صورت دفنی اجرا میشوند. با توجه به میزان مقاومت و استحکام مواد پلی اتیلنی، این پکیج ها بیشتر در ظرفیت های متوسط تولید می گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

از قدیمی ترین انواع این پکیج ها می توان به مدل های بتنی اشاره کرد که برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه کاربرد دارد. پکیج های بتنی به صورت پیش ساخته در کارگاه و درجا ریز و تولید در محل ساخته میشوند. مدل های پیش ساخته وزن بسیار سنگینی دارند و حمل آنها برای انتقال به محل پروژه سخت و هزینه بر است. به همین دلیل به صورت درجا ریز در محل بتن ریزی انجام میشود. علاوه براین، این مدل پکیج امکان جا به جایی ندارد.

مشخصات سیستم تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام

  • دارای بدنه فلزی کربن استیل و پلی اتیلن
  • قابلیت جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • نگهداری آسان
  • نصب سریع و آسان دفنی و روکار
  • قابل تولید در ظرفیت های مختلف
  • امکان طراحی سفارشی و تغییر در فرآیندهای تصفیه
  • استفاده آسان و عدم نیاز به دانش و تخصص بالا اپراتور
  • تصفیه فاضلاب بدون صدا و انتشار بو
  • استحکام بالا در برابر فشار داخلی و خارجی و ضربه
  • عدم تغییر ساختار پکیج در نوسانات دمایی
  • مقاومت بالا در تماس با مواد خورنده
  • تصفیه فاضلاب کشتارگاه با مصرف انرژی پایین

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه در طیف گسترده ای تغییر می کند و عوامل متعددی در آن نقش دارند. از مهم ترین پارامترهای موثر در این زمینه می توان به ظرفیت، جنس و ضخامت بدنه، اجزای داخلی، روش تصفیه پسماند کشتارگاه، برند قطعات داخلی و هزینه ساخت و طراحی اشاره کرد. صدرامهاب تولیدکننده این پکیج ها می باشد و به همین دلیل بدون واسطه با قیمت مناسب محصولات خود را ارائه می دهد.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه

در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه صنعتی دام و طیور استانداردهای متعددی در انتخاب متریال، ضخامت بدنه و روش های تصفیه و تعیین ظرفیت آن نقش دارد. تمام مراحل طراحی این پکیج ها در مجموعه صدرامهاب به صورت اختصاصی و بر اساس شرایط محیط و دبی فاضلاب ورودی انجام میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توان با کارشناسان فروش صدرامهاب تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی
تصفیه فاضلاب خانگی برای ساختمان های واقع در شهرک های نوپا و مناطقی که امکان اتصال به فاضلاب شهری و حفر چاه جذبی ندارند ضروری...
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آشپزخانه و رستوران
تصفیه فاضلاب آشپزخانه و رستوران از اقدامات ضروری برای کاهش آلاینده های موجود در پساب ها قبل از ورود آنها به چاه جذبی، سپتیک تانک...
پکیج تصفیه فاضلاب کمپ کارگری
تصفیه فاضلاب کمپ کارگری از اقدامات بسیار مهم و ضروری مورد استفاده در محل اجرای پروژه های بزرگ و عمرانی است. این اقدامات از ورود...
پکیج تصفیه فاضلاب خوابگاه
تصفیه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کارمندی و غیره که در محدوده خارج از شهر قرار دارند اهمیت پیدا می کند. چون خوابگاه های داخل...
پکیج تصفیه فاضلاب زندان
پکیج تصفیه فاضلاب زندان فلزی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس از محصولات ارائه شده در مجموعه صدرامهاب است که در ظرفیت های مختلف تولید میشود....
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی
پکیج تصفیه فاضلاب اردوگاه های نظامی با روش های مختلف تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف و از خروجی...
پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری
تصفیه فاضلاب مجتمع های اداری و تجاری که خارج از محدوده شهری قرار دارند یا به فاضلاب شهری متصل نمی شوند با سیستم و دستگاه...
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن
پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که با بهترین مواد پلی اتیلن و بر اساس استانداردها در ظرفیت های...
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس
پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که در ساخت آن از پانل های پلیمری تقویت شده با الیاف...

12 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب. برای کشتارگاه طیور پکیجی لازم داریم که بتونه فاضلاب رو در حدی تصفیه کنه که برای آبیاری مزارع کشاورزی اطراف قابل استفاده باشه. فاضلاب خروجی برخی از این پکیج ها متاسفانه کیفیت مطلوب رو نداره و به مزارع آسیب وارد میکنه. اطلاعات کامل و تضمین شده از کیفیت خروجی محصولات شما رو چطور میتونم بدست بیارم؟ مشاوره یا کاتالوگ ارائه میدین؟ با تشکر

  2. سلام. مدل های فلزی این پکیج ها که در فضای باز نصب میشن دچار خوردگی و زنگ زدگی نمیشوند؟ چون منطقه بارندگی زیاده و به همین دلیل شک داریم که مدل فلزی خریداری کنیم یا پلی اتیلن! خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنین.

    1. سلام متریال به کار رفته برای مدل های فلزی کربن استیل است که ضد زنگ هستند و مواد خورنده باعث آسیب به جداره ها نمیشن

  3. سلام پکیج پلی اتیلن این محصول در چه ظرفیتی تولید میشه؟ مدل های فلزی چون گران هستند از نظر اقتصادی برای ما صرفه نداره و مدل پلی اتیلن مناسب تره.

    1. سلام مدل های پلی اتیلن برای کشتارگاه های متوسط کاربرد داره و اگر کشتارگاه بزرگ صنعتی هستید مدل فلزی گزینه بهتری خواهد بود. لطفا با شماره تلفن 02188876714 تماس بگیرید و با ارائه اطلاعات بیشتر همکاران ما محصول مناسب رو معرفی کنند

  4. سلام و ارادت. ما این دستگاه رو برای شهرستان لازم داریم. آیا کارشناسان شما برای بازدید و آنالیزهای اولیه به شهرستان تشریف میارن یا اطلاعات لازم رو خودمون میتونیم در اختیارتون قرار بدیم؟

  5. سلام اطلاعات کاملی درباره روند دقیق تصفیه فاضلاب در این دستگاه لطفا ارائه دهید یا در صورت وجود کاتالوگ بفرمایید لطفا روی سایت قرار دهید تا بتونیم با شناخت بیشتری نسبت به سفارش دستگاه اقدام کنیم. با تشکر از شما

  6. سلام و عرض ارادت. ما برای تصفیه پساب کشتارگاه مرغ و طیور روشی رو طراحی کردیم. در حال حاضر هدف پیاده سازی این روش است که در این زمینه تخصص و تجهیزات رو در اختیار نداریم. آیا این مجموعه امکان همکاری را دارد و روش مورد نظر ما در قالب پکیج تصفیه قابل اجرا است یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *