لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر

دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر

دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر به دلیل تاثیرات منفی متعدد آب های تصفیه نشده بر دیگ و احتمال خوردگی از ضرورت بالایی برخوردار است. استاندارد نبودن PH، سختی و TDS آب به شدت بر عملکرد بویلر و میزان مصرف انرژی آنها تاثیر منفی داشته و استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی کاملا ضروری است . صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه آب بویلر و دیگ بخار در ظرفیت های مختلف و 100 درصد سفارشی در ایران است که محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه می دهد. این دستگاه ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و استانداردهای کیفی را دریافت کرده اند.

دلیل اهمیت تصفیه آب دیگ بخار و بویلر

آب ورودی به بویلر با حرارت سیال موجود در لوله های داخل دیگ تبخیر شده و بخار تولید میشود. املاح موجود در آب در اثر حرارت به مرور در کف دیگ بخار انباشته شده و لایه های رسوب شکل میگیرند. فلزات سنگین موجود در آب رسوب داخل بویلر را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به بالا رفتن ضخامت جداره های دیگ بخار می شوند.
با افزایش ضخامت جداره های بویلر، حرارت به سختی به آب انتقال پیدا می کند. در نتیجه برای تبخیر آب داخل دیگ انرژی بیشتری باید صرف شود و از نظر اقتصادی برای صنایع مقرون به صرفه نیست. علاوه براین، لایه های رسوب و بالا بودن خاصیت اسیدی آب باعث خوردگی سطح فلزی جداره های داخلی بویلر میشوند. به همین دلیل احتمال سوراخ شدن بدنه دیگ بخار به مرور با این نوع آب وجود دارد.
در حالت کلی آب ورودی به دیگ بخار باید از نظر PH، TDS و سختی آب در سطح استاندارد قرار داشته باشد تا به بویلر آسیب وارد نشود. بخار تولید شده در بویلر با آب های غیراستاندارد کیفیت لازم را ندارند.

استاندارد آب دیگ بخار

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، دستگاه تصفیه آب دیگ بخار یا بویلر باید طی چند مرحله انجام شود. بعد از تصفیه آب، شاخص های کیفی آن باید در سطح استاندارد قرار گیرد. استانداردهای آب دیگ بخار در بویلرهای استوانه ای لوله ای و چرخشی ارائه شده توسط موسسه استاندارد ایران به صورت زیر است:

جدول استاندارد آب دیگ بخار

استاندارد آب دیگ بخار

دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر چیست؟

با توجه به اهمیت بسیار زیاد استاندارد بودن آب ورودی به بویلر، لازم است طی چند مرحله تصفیه انجام شود. دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر مجموعه ای از چند روش تصفیه را برای جداسازی ذرات معلق، فلزات سنگین، یون و املاح محلول و نامحول در آب را به صورت خودکار طی چند مرحله اجرا می کند. این دستگاه ها قبل از دیگ بخار نصب شده و از ورود آب غیراستاندارد به آن جلوگیری می کند.
آب دیگ بخار در حالت کلی نه تنها باید قبل از ورود به دیگ، بلکه بخشی از روند تصفیه در داخل دیگ انجام میشود. در دستگاه های تصفیه آب دیگ بخار صدرامهاب تنها تصفیه قبل از ورود آب به داخل بویلر انجام میشود.
در این دستگاه ذرات معلق آب توسط سیستم فیلتراسیون حذف شده و سختی آب با سختی گیر رزینی کاهش پیدا می کند. املاح محلول و نامحلول در آب به روش اسمزمعکوس RO حذف شده و در نهایت آب استانداردهای لازم برای ورود به دیگ بخار را پیدا می کند.

نحوه کار دستگاه تصفیه آب بویلر

آب ورودی به این دستگاه ها طی چند مرحله تصفیه میشود که عبارتند از:

  • آب ابتدا از فیلتر شنی عبور داده میشود تا ذرات ریز آن به کمک دانه های سیلیس جدا شوند.
  • کلر و یون های موجود در آب با عبور از فیلتر کربنی به کمک کربن اکتیو جداسازی میشود.
  • آب با درجه سختی بالا وارد سختی گیر رزینی شده و با دانه های رزین، کلسیم و منیزیم آن حذف میشود. کلسیم و منیزیم با سدیم آزاد روی رزین تبادل یون انجام داده و درجه سختی آب کاهش پیدا می کند.
  • برای کاهش قلیاییت آب که منجر به ایجاد کف زیاد در داخل دیگ میشود، در این مرحله از رزین تبادل یونی آنیونی استفاده میشود. در این فاز سولفات، نیترات و یون های بی کربنات حذف شده و منجر به کاهش PH می شود.
  • آب وارد مرحله اسمزمعکوس شده و املاح محول و نامحلول آن به کمک غشای نیمه تراوا حذف میشود. ممبران های داخل دستگاه از عبور املاح آب جلوگیری می کنند و بسیاری از شاخص های کیفی آب بهبود پیدا خواهند کرد.
  • سیستم های فیلتراسیون پیشرفته از قبیل میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون بعد از اسمزمعکوس قرار گرفته و تمام ذرات و آلاینده های آب را حذف می کنند.
  • سیستم حذف گاز (Degasification) اکسیژن و دی اکسید کربن محلول در آب را حذف می کند. حذف این دو گاز محلول در آب از خوردگی سطح داخلی دیگ های بخار جلوگیری می کند.
  • در برخی از دستگاه ها در آخرین مرحله سیستم پرداخت (Polishing) که شامل الکترودیونیز و سیستم های رزینی ترکیبی هستند اجرا میشود. این مرحله برحسب شرایط ممکن است در دستگاه تعبیه شود یا خیر و ضروری نیست.

مشخصات دستگاه تصفیه آب بویلر صدرامهاب

  • طراحی 100 درصد سفارشی بر اساس شرایط آب و نوع دیگ بخار
  • تصفیه آب با راندمان بالا
  • قابلیت ارتقاء و تغییر در دستگاه بر حسب شرایط بعد از تولید
  • طراحی و ساخت بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قابل تولید در ظرفیت های متنوع
  • استفاده از ممبران های باکیفیت
  • تصفیه صد در صد خودکار آب
  • فعال سازی بک واش و شستشو در محل CIP به صورت خودکار

قیمت دستگاه تصفیه آب دیگ بخار

با توجه به اینکه این دستگاه ها از نظر نوع اجزای داخلی، ظرفیت و سیستم های تصفیه، نوع و تعداد ممبران ها با هم تفاوت دارند، لذا با قیمت های متنوعی ارائه می شوند. در مرحله طراحی قیمت دستگاه به صورت حدودی محاسبه شده و نرخ نهایی بعد از تولید اعلام می گردد. با توجه به اینکه صدرامهاب تولیدکننده این دستگاه ها است، لذا بدون واسطه و با قیمت مناسب تر از سایر مراکز محصولات خود را طراحی و تولید می کند.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه دیگ بخار و بویلر

تعداد ممبران ها و نحوه تصفیه آب دیگ بخار تا حد زیادی به نوع آب، املاح و شاخص های کیفی موجود در آن بستگی دارد. به همین دلیل تیم صدرامهاب طراحی دستگاه تصفیه آب بویلر را به صورت اختصاصی و بعد از آنالیز آب و نوع دیگ بخار انجام می دهد. سپس بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخت دستگاه را با بهترین متریال و اجزای داخلی متعلق به برندهای شناخته شده دنیا انجام می دهد. این محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کنید. کارشناسان صدرامهاب آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی
دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها یکی از مهم ترین تجهیزات در این صنایع است که شاخص های...
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی نوعی آب شیرین کن صنعتی است که املاح، آلاینده ها، فلزات سنگین و ذرات معلق در آب را حذف می...
دستگاه تصفیه آب بیمارستان
دستگاه تصفیه آب بیمارستان یا آب شیرین کن بیمارستانی از اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای درمانی است. این تجهیزات که دستگاه تصفیه...
دستگاه تصفیه آب نساجی
دستگاه تصفیه آب نساجی از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آسیب به دیگ های بخار، بهبود روند شستشو، آهار زنی، رنگرزی و خشک کردن پارچه...
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های داروسازی است که برای تولید آب خالص و...
دستگاه تصفیه آب رنگرزی
دستگاه تصفیه آب رنگرزی با حذف املاح و آلاینده های موجود در آب منجر به بهبود کیفیت رنگ شده و کاربرد گسترده ای دارد. با...
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی به دلیل تاثیر مستقیم نوع آب بر رشد و تکثیر آبزیان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها...
دستگاه تصفیه آب دامداری
دستگاه تصفیه آب دامداری یا آب شیرین کن دامداری یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز پرورش گاو، گوسفند و سایر دام ها...
دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری یکی از تجهیزات ضروری برای جلوگیری از آسیب به بدن طیور و پرندگان در اثر مصرف آب آلوده و حاوی املاح...

6 پاسخ

    1. سلام محدودیتی در ابعاد و ظرفیت دستگاه وجود ندارد و با توجه به شرایط محیط نصب و دبی آب ورودی ظرفیت تعیین می گردد

  1. سلام ما یک مدل دستگاه برای تصفیه آب دیگ بخار داریم که قدیمی هست و در حال حاضر کارایی کافی رو نداره. آیا در طراحی قبلی میشه تغییراتی ایجاد کرد و راندمان رو بالا برد؟

    1. سلام کارشناس ابتدا باید دستگاه و طراحی داخلی را بررسی کند و سپس در این زمینه می توان تصمیم گیری کرد.

  2. سلام در این دستگاه چه تعداد ممبران و فیلترشنی استفاده شده و آیا می تونیم تعداد ممبران ها رو تغییر بدیم؟

    1. سلام با توجه به ظرفیت دستگاه تعداد و نوع ممبران ها تغییر می کند. این دستگاه در ظرفیت های مختلف با انواع ممبران ها قابل تولید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *