لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی

دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی

دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی نوعی آب شیرین کن صنعتی است که املاح، آلاینده ها، فلزات سنگین و ذرات معلق در آب را حذف می کند. این تجهیزات در بخش های مختلف کارخانه های مواد غذایی کاربرد داشته و در روند تولید محصولات باکیفیت و استاندارد نقش مهمی ایفا می کنند. صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی در ظرفیتهای متنوع با طراحی سفارشی و اختصاصی است و محصولات خود را بدون واسطه با قیمت مناسب با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.

اهمیت تصفیه آب در صنایع غذایی

در تولید صنایع غذایی از قبیل فرآورده های گوشتی، رب، کنسرو، لبنیات و غیره آب نقش بسیار مهمی دارد. هرگونه آلودگی در آب به مواد غذایی نفوذ کرده و باعث فاسد شدن آنها میشود. علاوه براین، املاح موجود در آب و فلزات باعث تغییر رنگ، کیفیت و ماندگاری مواد غذایی می گردد. آب تصفیه شده در چند بخش از کارخانه های مواد غذایی بیشترین کاربرد را دارد از قبیل:

  • واحد شستشوی ظروف قبل از بسته بندی مواد غذایی که باید با آب بدون هیچگونه آلودگی انجام شود. در غیر این صورت میکروب و آلودگی های داخل ظروف باعث فاسد شدن مواد غذایی بعد از بسته بندی خواهند شد.
  • آب مورد استفاده برای شستشوی میوه، سبزیجات و گوشت هیچگونه آلودگی نباید داشته باشد.
  • در مرحله پخت و آماده سازی کنسرو و سایر محصولات غذایی فلزات و املاح آب می تواند باعث تغییر رنگ، طعم و کیفیت شود.
  • آب ورودی به دیگ های بخار اگر حاوی مقدار زیاد املاح باشد، به مرور لایه های رسوب را تشکیل می دهد. این لایه های رسوبی می تواند باعث سوراخ شدن دیگ بخار شود که خسارت مادی و جانی را به همراه خواهد داشت. علاوه براین، لایه های رسوب باعث عایق شدن بدنه دیگ در برابر حرارت شده و برای گرم شدن آب داخل دیگ انرژی بیشتری باید مصرف شود.
  • در سایر بخش ها از قبیل شستشوی سالن ها و واحد خنک سازی آب تصفیه شده کاربرد ندارد.

تصفیه آب در صنایع غذایی

دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی مجموعه ای از روش های تصفیه از قبیل فیلتراسیون، سختی گیری، اسمزمعکوس و گندزدایی و ضدعفونی را به صورت مرحله انجام می دهد. در این دستگاه ها از تجهیزاتی مانند فیلتر شنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج، سختی گیر رزینی، ممبران اسمز معکوس، میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون و بوستر پمپ استفاده میشود.
آب شیرین کن کارخانه مواد غذایی بسیاری از املاح و فلزات سنگین موجود در آب را حذف می کند. علاوه براین، طی چند مرحله فیلتراسیون ذرات معلق ریز موجود در آب کاهش یافته و شاخص هایی از قبیل TDS و TSS بهبود پیدا می کنند.

روش تصفیه آب کارخانجات صنایع غذایی

به دلیل اهمیت بسیار زیاد سالم بودن آب مورد استفاده در کارخانه های مواد غذایی، روند تصفیه آب در این دستگاه ها پیچیده بوده و از چند مرحله تشکیل شده است. روش کار دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی به صورت زیر است:

  • در ابتدایی ترین مرحله، آب وارد فیلتر شنی میشود. ذرات معلق آب به از عبور از بستر سیلیس و شن موجود در فیلتر از آب جدا میشوند. این ذرات بین دانه های ریز سیلیس مسدود شده و آب عبور می کند.
  • برای حذف کلر آب و سایر یون ها و موادی که منجر به تغییر رنگ، طعم و بوی آب می گردند، از فیلتر کربنی استفاده می شود. کربن فعال قدرت جذب بسیار بالایی داشته و کلر و بسیاری از املاح و یون ها جذب آن میشوند.
  • برای حذف ذرات بسیار ریز در گام بعد فیلتر کارتریج استفاده میشود.
  • در گام بعد ترکیباتی از قبیل کلسیم و منیزیم که باعث بالا رفتن درجه سختی آب میشود از طریق سختی گیر رزینی حذف میشوند. سدیم آزاد روی دانه های رزین با کلسیم و منیزیم تبادل یون انجام داده و از این طریق سختی آب کاهش زیادی پیدا می کند. این مرحله آب را برای ورود به دیگ های بخار آماده می کند.
  • اصلی ترین مرحله تصفیه در آب شیرین کن صنایع غذایی، پیاده سازی فرآیند اسمزمعکوس است. در این مرحله ممبران ها وظیفه جداسازی املاح و یون های موجود در آب را برعهده دارند. آب با فشار بوستر پمپ به سمت ممبران ها هدایت شده و بعد از حذف املاح از آن خارج میشوند.
  • برای گندزدایی و ضدعفونی کامل در گام بعد از میکروفیلتراسیون و اواترافیلتراسیون استفاده میشود. با توجه به اینکه منافذ روی این نوع فیلتر، باکتری های موجود در آب نیز حذف میشوند.
  • در برخی از دستگاه ها از اشعه فرابنفش نیز برای تصفیه بهتر و ضدعفونی کامل استفاده میشود.

مشخصات آب شیرین کن صنایع غذایی

  • تصفیه کاملا خودکار بدون دخالت اپراتور انسانی
  • فعالسازی بک واش و CIP به صورت اتوماتیک
  • تصفیه آب با کمترین مصرف انرژی
  • تصفیه آب بدون صدا
  • قابلیت حذف کامل املاح، فلزات سنگین، یون ها و مواد معلق در آب
  • نصب و راه اندازی آسان
  • قابلیت جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • طراحی 100 درصد سفارشی و اختصاصی با بهترین متریال
  • قابلیت ارتقاء دستگاه بعد از طراحی و ساخت
  • ارائه بدون واسطه دستگاه به سراسر ایران با قیمت مناسب

قیمت دستگاه تصفیه آب کارخانه مواد غذایی

در محاسبه قیمت دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی ظرفیت و مقدار آب تصفیه شده در شبانه روز توسط این تجهیزات نقش مهمی دارد. با افزایش ظرفیت دستگاه متریال داخلی آنها بیشتر شده و به همین دلیل قیمت نیز گران تر خواهد شد. نوع تجهیزات داخلی و برند آنها، تعداد ممبران ها و تعداد مراحل تصفیه همگی از دیگر مواردی هستند که می توانند قیمت را تحت تاثیر قرار دهند. با توجه به اینکه آب شیرین کن کارخانه مواد غذایی در صدرامهاب به صورت سفارشی طراحی و تولید میشود، لذا قیمت های متفاوتی دارند.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی

با توجه به نوع مواد غذایی تولید شده در کارخانه ها و ویژگی های آب فعلی، روش تصفیه و اجزای داخلی و ظرفیت دستگاه تعیین می گردد. به همین دلیل هیچ یک از محصولات صدرامهاب به صورت آماده وجود ندارد و همگی سفارشی و اختصاصی طراحی و تولید می شوند. از آنجا که طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی صدرامهاب سفارشی و مطابق با آب مورد نیاز است، کیفیت آن تضمین شده بوده و دارای گارانتی است.
علاوه بر گارانتی، این دستگاه ها توسط کارشناسان صدرامهاب نصب و راه اندازی شده و نحوه استفاده از آنها به پرسنل آموزش داده میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید و سفارش دستگاه می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی
دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها یکی از مهم ترین تجهیزات در این صنایع است که شاخص های...
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر به دلیل تاثیرات منفی متعدد آب های تصفیه نشده بر دیگ و احتمال خوردگی از ضرورت بالایی برخوردار...
دستگاه تصفیه آب بیمارستان
دستگاه تصفیه آب بیمارستان یا آب شیرین کن بیمارستانی از اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای درمانی است. این تجهیزات که دستگاه تصفیه...
دستگاه تصفیه آب نساجی
دستگاه تصفیه آب نساجی از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آسیب به دیگ های بخار، بهبود روند شستشو، آهار زنی، رنگرزی و خشک کردن پارچه...
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های داروسازی است که برای تولید آب خالص و...
دستگاه تصفیه آب رنگرزی
دستگاه تصفیه آب رنگرزی با حذف املاح و آلاینده های موجود در آب منجر به بهبود کیفیت رنگ شده و کاربرد گسترده ای دارد. با...
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی به دلیل تاثیر مستقیم نوع آب بر رشد و تکثیر آبزیان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها...
دستگاه تصفیه آب دامداری
دستگاه تصفیه آب دامداری یا آب شیرین کن دامداری یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز پرورش گاو، گوسفند و سایر دام ها...
دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری یکی از تجهیزات ضروری برای جلوگیری از آسیب به بدن طیور و پرندگان در اثر مصرف آب آلوده و حاوی املاح...

6 پاسخ

  1. سلام کاتالوگ این دستگاه رو چطور میتونیم تهیه کنیم؟ اطلاعاتی درباره نوع ممبران، ظرفیت و برند اجزای داخلی رو لازم داریم قبل از خرید بررسی کنیم.

  2. سلام در این دستگاه فقط اسمزمعکوس استفاده میشود یا مراحل پیش تصفیه و فیلتراسیون بعد از اسمز معکوس نیز در آن پیاده سازی میشود؟

    1. سلام با توجه به ویژگی های آب مراحل پیش تصفیه و فیلتراسیون نهایی اجرا میشوند. در اغلب این دستگاه ها پیش تصفیه با فیلترشنی و کربنی انجام میشود

  3. سلام کیفیت آب مصرفی در بخش های مختلف کارخانه مواد غذایی با هم کمی تفاوت دارد. آیا این دستگاه خروجی ثابتی دارد و امکان سفارشی سازی آن بر اساس کیفیت مورد نظر نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *