لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها یکی از مهم ترین تجهیزات در این صنایع است که شاخص های کیفی آب را بهبود می دهد. با تصفیه آب صنعتی و انجام چندین مرحله فیلتراسیون، اسمزمعکوس و گندزدایی بسیاری از املاح محلول و نامحلول، باکتری ها، ذرات معلق در آب حذف شده و آب خروجی آن به استانداردهای مطلوب دست پیدا می کند. صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی، نوشابه سازی و سایر انواع نوشیدنی ها به صورت کاملا اختصاصی با ظرفیت های متنوع است. محصولات این مجموعه با گارانتی و خدمات پس از فروش با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال میشود.

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی چیست؟

آب مهم ترین عامل برای زندگی و حیات است و آلوده بودن آن برابر با شیوع بیماری ها و افزایش مرگ و میر خواهد بود. به همین دلیل در صنعت تولید آب آشامیدنی چندین مرحله تصفیه آب به کمک سیستم های فیلتراسیون و روش های گندزدایی اجرا می شود. دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و آب بسته بندی به تجهیزاتی گفته میشود که به کمک روش های اسمزمعکوس و انواع فیلتر تلاش می کند تا املاح، ذرات معلق، نمک، فلزات و یون ها و سایر آلاینده ها حذف شوند.
این دستگاه ها در سایر صنایع از قبیل کارخانه نوشابه سازی و نوشیدنی نیز کاربرد دارد. چون آب مورد استفاده در نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها نیز باید استانداردهای کیفی لازم را دارا باشند.
در این دستگاه ها بدون دخالت اپراتور انسانی، آب چندین مرحله را طی نموده و با عبور از فیلترشنی، فیلتر کربنی، سختی گیر رزینی، اسمز معکوس، میکروفیلتراسیون و گندزدایی با ازن و uv در نهایت به استانداردهای مطلوب دست پیدا می کند.

استانداردهای آب آشامیدنی و معدنی

با توجه به تاثیر مستقیم آب بر سلامتی بدن، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملی ایران برای شاخص های کیفی آن مقادیری را اعلام کرده اند. برخی از این استانداردها به صورت زیر است:

استانداردهای فیزیکی آب

یکی از مهم ترین نگرانی ها در روند تصفیه آب، وجود مواد شیمیایی مضر و سمی در آب است. حداکثر مقدار مجاز این مواد در آب آشامیدنی به صورت زیر است:

استاندارد مواد سمی آب
تمام مواد شیمیایی موجود در آب سمی نیست و مقدار کم برخی از آنها می تواند برای سلامتی مفید باشد. حداکثر مقدار مجاز مواد شیمیایی غیرسمی موجود در آب به صورت زیر است:

استاندارد مواد شیمیایی غیرسمی آب

روش تصفیه آب کارخانه آب معدنی و بسته بندی

در دستگاه های تصفیه آب کارخانه آب بسته بندی و نوشابه سازی روند تصفیه در یک مرحله خلاصه نشده و چندین سیستم فیلتراسیون در آنها اجرا میشود. در حالت کلی روند تصفیه در این دستگاه ها به صورت زیر است:

جداسازی ذرات معلق

آب ورودی به خط تولید آب معدنی و نوشابه سازی در ابتدا ممکن است حاوی مقدار زیاد شاخ و برگ، ذرات معلق و گل و لای باشد. به همین دلیل در ابتدا از فیلترهای مخصوص پلی استر استفاده شود. این فیلترها باید به صورت مرتب شستشو داده شوند تا گل و لای و آلاینده ها مانع از عبور آب نشوند.

تصفیه آب با فیلتر شنی

در گام بعد ذرات معلق ریز موجود در آب به کمک فیلتر شنی جداسازی میشود. این مرحله کاملا شبیه به رفتار طبیعت است و دانه های سیلیس و شن موجود در دستگاه مانع از عبور ذرات معلق در آب میشوند. به مرور مقدار زیادی گل و لای روی دانه های سیلیس انباشته میشوند. به همین دلیل فیلتر شنی کارایی خود را از دست خواهد داد. برای حل این مشکل شستشوی معکوس و CIP به صورت مرحله ای در فیلتر انجام میشود.

تصفیه آب با فیلتر کربنی

یکی از مهم ترین ویژگی ها در آب سالم، نداشتن کدورت، طعم و بو است. برای بهبود این ویژگی ها از فیلتر کربنی استفاده میشود که یون و آلاینده های آب به سمت کربن اکتیو موجود در فیلتر جذب میشوند. اگر در آب کلر وجود داشته باشد، با عبور از روی فیلتر کربنی حذف آن انجام خواهد شد. فیلترکربنی نیز به صورت دوره ای شستشو داده شده و در برخی از مواقع نیاز به تعویض کربن فعال موجود در آن است.

کاهش سختی آب با رزین

گام بسیار مهم بعدی در تصفیه آب کارخانه آب بسته بندی و معدنی، کاهش درجه سختی آب است. برای حذف کلسیم و منیزیم موجود در آب، از دانه های رزین آنیونی و کاتیونی در این گام استفاده میشود. آب وارد مخزن سختی گیر رزینی شده و با عبور از روی رزین ها، کلسیم و منیزیم آن با سدیم روی رزین تبادل یون انجام می دهد. با حذف کلسیم و منیزیم و املاح هایی که باعث افزایش درجه سختی آب میشوند، سختی آب بهبود پیدا می کند.
سختی گیر رزینی نیز بعد از چند مرتبه استفاده با بک واش و شستشو در محل ابتدا تمیز شده و سپس با محلول آب و نمک دانه های رزین احیا میشوند. با انجام این کارها کارایی دستگاه افزایش پیدا می کند.

تصفیه آب با اسمزمعکوس

بعد از طی مراحل بالا، اصلی ترین گام در روند تصفیه یعنی اسمز معکوس ro اجرا میشود. در این مرحله آب شور حاوی املاح با فشار زیاد به سمت ممبران های موجود در پرشروسل هدایت میشود. منافذ روی ممبران ها بسیار ریز بوده و املاح آب امکان عبور از آن را پیدا نمی کنند. در واقع با اجرای این گام، شیرین سازی آب انجام میشود و املاح و نمک های آب روی ممبران ها تجمع پیدا می کنند.
آب شیرین از سمت دیگر اسمز معکوس عبور داده شده و فاضلاب آن که حاوی مقدار زیاد نمک است از سمت دیگر تخلیه میشود. در برخی از این دستگاه ها دو مرتبه اسمز معکوس اجرا میشود تا کیفیت خروجی آن به بالاترین حد ممکن برسد.

ضدعفونی با اشعه uv

در گام بعد با استفاده از اشعه UV گندزدایی برای از بین بردن باکتری های موجود در آب استفاده میشود. باکتری ها با تابش اشعه ماورابنفش از بین رفته و تکه های باقی مانده آنها در آب شناور خواهد بود. در این مرحله برای جداسازی این ذرات و بقایای باکتری ها از میکروفیلتراسیون نیز استفاده میشود.

ازن زنی آب

در آخرین مرحله، ازن زنی برای گندزدایی کامل آب استفاده میشود. ازن یکی از عناصر بسیار کاربردی در گندزدایی است که وجود آن در آب منجر به تولید ترکیبات مضر نمیشود.

مشخصات دستگاه آب شیرین کن کارخانه آب بسته بندی

صدرامهاب در طی سالها فعالیت در زمینه طراحی و تولید این دستگاه ها، محصولاتی با ویژگی های منحصر به فرد را ارائه داده است. برخی از ویژگی های این دستگاه ها عبارتند از:

  • تصفیه آب و حذف املاح محلول و نامحلول، یون ها، نمک، فلزات سنگین
  • گندزدایی و ضدعفونی کامل آب
  • قابل تولید به صورت کاملا سفارشی بعد از آنالیز آب
  • تصفیه آب با کمترین مصرف انرژی
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • استفاده از ممبران ها و اجزای داخلی باکیفیت ایرانی و خارجی
  • تصفیه کاملا اتوماتیک آب بدون نیاز به نیروی انسانی متخصص
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • قابلیت جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • قابلیت ارتقاء دستگاه بعد از ساخت

قیمت دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی

قیمت این دستگاه ها در بازه گسترده ای تغییر می کند که دلیل آن، پارامترهای متعدد موثر در نرخ گذاری آن است. تعداد مراحل تصفیه، نوع تجهیزات داخلی، نوع و تعداد ممبران ها، ظرفیت دستگاه، جنس بدنه قطعات داخلی و مخازن از جمله مواردی هستند که می توانند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهند. با توجه به اینکه این دستگاه ها به صورت سفارشی طراحی و تولید میشوند، قیمت ها ثابت و مشخص نیست. کارشناسان صدرامهاب بعد از آنالیز آب نرخ تقریبی دستگاه را محاسبه می کنند.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی

با توجه به اینکه آب خروجی از این دستگاه ها در خط تولید آب معدنی کاربرد دارد یا نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها، تعداد مراحل تصفیه متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، کارشناسان صدرامهاب ابتدا آب را آنالیز کرده و بر اساس استانداردهای کیفی مورد نظر، تعداد مراحل تصفیه و نوع فیلترها و تجهیزات داخلی را تعیین می کنند. بعد از طراحی، ساخت دستگاه با رعایت استانداردهای بین المللی با بهترین متریال انجام میشود.
به دلیل رعایت تمام استانداردها در روند طراحی، تولید و نصب دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و بسته بندی این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر به دلیل تاثیرات منفی متعدد آب های تصفیه نشده بر دیگ و احتمال خوردگی از ضرورت بالایی برخوردار...
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی نوعی آب شیرین کن صنعتی است که املاح، آلاینده ها، فلزات سنگین و ذرات معلق در آب را حذف می...
دستگاه تصفیه آب بیمارستان
دستگاه تصفیه آب بیمارستان یا آب شیرین کن بیمارستانی از اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای درمانی است. این تجهیزات که دستگاه تصفیه...
دستگاه تصفیه آب نساجی
دستگاه تصفیه آب نساجی از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آسیب به دیگ های بخار، بهبود روند شستشو، آهار زنی، رنگرزی و خشک کردن پارچه...
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های داروسازی است که برای تولید آب خالص و...
دستگاه تصفیه آب رنگرزی
دستگاه تصفیه آب رنگرزی با حذف املاح و آلاینده های موجود در آب منجر به بهبود کیفیت رنگ شده و کاربرد گسترده ای دارد. با...
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی به دلیل تاثیر مستقیم نوع آب بر رشد و تکثیر آبزیان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها...
دستگاه تصفیه آب دامداری
دستگاه تصفیه آب دامداری یا آب شیرین کن دامداری یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز پرورش گاو، گوسفند و سایر دام ها...
دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری یکی از تجهیزات ضروری برای جلوگیری از آسیب به بدن طیور و پرندگان در اثر مصرف آب آلوده و حاوی املاح...

6 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب لطفا اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی این دستگاه ارائه دهید

  2. سلام نیاز است که قبل از سفارش این محصول جلسه حضوری با شما داشته باشیم چون دستگاه در ظرفیت بالا نیاز داریم و اطلاعاتی باید ارائه شوند. لطفا اگر چنین امکانی هست اعلام کنید. با تشکر

    1. سام دوست عزیز. لطفا با شماره 02188876714 تماس بگیرید تا برای جلسه حضوری هماهنگی های لازم انجام شود

  3. ظرفیت دستگاه در شبانه روز چقدر است و آیا برای کارخانه جوابگو هست یا نیاز به خرید چند دستگاه داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *