لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه

دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها

دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های داروسازی است که برای تولید آب خالص و آب فوق خالص استفاده میشود. این نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی تمام آلاینده ها، فلزات سنگین، املاح محلول و نامحلول و غیره را از آب حذف نموده و سختی آب و ph را نیز بهبود می دهد. صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه آب صنایع داروسازی و آزمایشگاه ها و آب شیرین کن صنعتی داروسازی بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده و محصولات خود را به صورت سفارشی طراحی و تولید می کند. این دستگاه ها دارای خروجی با بالاترین کیفیت بوده و تمام قطعات داخلی آن از برندهای شناخته شده دنیا انتخاب میشوند.

دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی چیست؟

یکی از حساس ترین صنایع، صنعت ساخت دارو و تولید مواد آزمایشگاهی است که استانداردهای متعددی در آن باید رعایت شود. آب از اصلی ترین عناصر در تولید دارو است و باید به سطح مطلوبی از کیفیت برسد. کلسیم، منیزیم، آهن، فلزات سنگین، مواد جامد معلق در آب و غیره همگی در روند تولید دارو اختلال ایجاد می کنند. این در حالیست که در تولید مواد دارویی به آب خالص (PW)، آب فوق خالص (HPW) و WFI برای تزریق نیاز است.
دستگاه تصفیه آب صنایع داروسازی و آزمایشگاه ها مجموعه ای از روش های تصفیه آب را اجرا نموده و خروجی آن به سطح استاندارد از نظر شاخص های کیفی دست پیدا می کند. این دستگاه ها نه تنها از سیستم های فیلتراسیون استفاده می کنند، بلکه روش های اسمز معکوس، سختی گیری با رزین و گندزدایی و ضدعفونی نیز در آنها اجرا می شود.

ویژگی های آب صنایع دارویی و آزمایشگاهی

آب های مورد استفاده در صنایع داروسازی و آزمایشگاه دارای تنوع بالایی هستند. با توجه به نوع کاربرد آب، ویژگی ها و روش های تصفیه آنها با هم فرق دارد. انواع آب مورد استفاده در این صنایع شامل موارد زیر است:

آب خالص دارویی PW

این آب برای شستشوی دستگاه ها و استریل وسایل و تست های شیمیایی کاربرد دارد. استانداردهای ارائه شده برای این آب ها بر اساس فارماکوپه ایالت متحده (USP) و فارماکوپه اروپا (EP) به صورت زیر است:

آب خالص PW

آب برای تزریق (WFI)

برای شستشوی دستگاه ها ساخت فرآورده های تزریقی و تزریق مواد دارویی به بدن بیمار کاربرد دارد. ویژگی های این نوع آب به صورت زیر است:

آب برای تزریق

آب فوق خالص (HPW)

این آب دارای بالاترین سطح کیفیت بوده و استانداردهای مورد نیاز برای آن به صورت زیر است:

آب فوق خالص

آب برای همودیالیز (water for hemodialysis)

برای رقیق سازی محلول های همودیالیز کاربرد دارد. استانداردهای این آب به صورت زیر است:

آب برای همودیالیز

سیستم داخلی دستگاه تصفیه آب صنایع داروسازی

با توجه به نوع آب مورد نیاز در صنایع داروسازی و آزمایشگاه ها روش های تصفیه و نوع تجهیزات به کار رفته در آنها تعیین می گردد. در حالت استاندارد در دستگاه آب شیرین کن صنعتی داروسازی بخش ها و سیستم های متعددی اجرا میشوند که عبارتند از:

سیستم فیلتراسیون آب شیرین کن صنعتی داروسازی

یکی از مهم ترین فاکتورها در آب دارویی و آزمایشگاهی TSS آب است. این شاخص کیفی نشان دهنده کل مواد جامد معلق در آب است که سیستم های فیلتراسیون می توان آن را کنترل کرد. سیستم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب داروسازی از چند بخش تشکیل شده است که عبارتند از:

  • جداسازی ذرات ریز با فیلتر شنی
  • از بین بردن کلر آب به کمک فیلتر کربنی و بهبود طعم، بوی آب
  • جداسازی ذرات بسیار ریز در آب با فیلتر کارتریج

عبور آب از این سه فیلتر قوی می تواند تاثیر زیادی بر کاهش ذرات معلق در آب و آلاینده های موجود در آن داشته باشد.

سیستم سختی گیر آب

آب مورد استفاده در صنایع دارویی نباید حاوی کلسیم و منیزیم باشد و اصطلاحا نیاز به آب نرم است. برای کاهش درجه سختی آب بعد از سیستم فیلتراسیون از دانه های رزین آنیونی و کاتیونی استفاده میشود.

سیستم اسمز معکوس RO

مهم ترین بخش در این دستگاه ها، تصفیه آب با روش اسمز معکوس RO است. برای جداسازی املاح، فلزات سنگین و یون های موجود در آب از غشای نیمه تراوا و ممبران برای این منظور استفاده میشود. آب با فشار زیاد از ممبران ها عبور داده شده و املاح خود را از دست می دهند. در دستگاه های تصفیه آب داروسازی و آزمایشگاهی دو مرحله اسمز معکوس انجام میشود تا درجه خلوص آب افزایش پیدا کند.

سیستم دیونایزر (Deionizer)

آب خروجی از اسمز معکوس ممکن است هنوز حاوی مقدار کمی یون باشد. در محیط هایی که نیاز به آب بدون یون است، بعد از RO دیونایزر قرار میگیرد. در این سیستم از ستون های آنیونی و کاتیونی استفاده شده و یون های موجود در آب به طور کامل جداسازی میشوند.

سیستم اولترافیلتراسیون (UF) و UV

برای از بین بردن میکروب و ویروس های موجود در آب و ذراتی که اندازه آنها کمتر از 0.02 میکرون است از UF استفاده میشود. از اشعه UV نیز در برخی از این دستگاه ها برای گندزدایی با بالاترین درجه کیفی استفاده میشود.

اجزای داخلی دستگاه تصفیه آب آزمایشگاه

از مهم ترین اجزای داخلی آب شیرین کن صنعتی داروسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلترشنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج
  • بوستر پمپ
  • دیونایزر
  • سختی گیر رزینی
  • ممبران و پرشروسل
  • اولترافیلتراسیون
  • تابلوی برق و مدار فرمان
  • سیستم CIP و بک واش

مشخصات دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی صدرامهاب

  • توانایی تولید آب خالص و فوق خالص
  • تصفیه خودکار آب بدون نیاز به دخالت اپراتور انسانی
  • قابلیت ارتقاء دستگاه بعد از تولید
  • ارائه با گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قابلیت نصب و جا به جایی آسان
  • بهبود tss، TDS آب و PH یا خاصیت اسیدی آب
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • فعالسازی شستشوی معکوس و احیای دستگاه به صورت خودکار

قیمت دستگاه تصفیه آب صنایع داروسازی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی با توجه به اجزای داخلی و سیستم های تصفیه به کار رفته در آنها، برند اجزای داخلی، ظرفیت و نوع و تعداد ممبران ها محاسبه میشود. در مرحله طراحی دستگاه به صورت تقریبی قیمت محاسبه و به اطلاع کارفرما می رسد. قیمت نهایی بعد از اتمام روند ساخت محاسبه می شود.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی

با توجه به اینکه در صنایع دارویی به آب با درجه کیفی مختلفی نیاز است، لذا نحوه تصفیه و اجزای داخلی این دستگاه ها با هم متفاوت هستند. تیم صدرامهاب بر اساس آنالیزهای انجام شده و استانداردهای مورد نیاز آب، روش های تصفیه و اجزای داخلی را انتخاب می کند. سپس با بهترین متریال و بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخت دستگاه تصفیه آب داروسازی و آزمایشگاه را در ظرفیت مورد نظر انجام می دهد.
به دلیل رعایت استانداردها، استفاده از متریال و اجزای داخلی باکیفیت و طراحی سفارشی تمام دستگاه های ارائه شده در صدرامهاب دارای گارانتی و تضمین کیفیت است. علاوه براین، نصب و راه اندازی دستگاه نیز توسط کارشناسان باتجربه این مجموعه انجام شده و خدمات پس از فروش ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشخصات فنی دستگاه و مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان صدرامهاب تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی
دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها یکی از مهم ترین تجهیزات در این صنایع است که شاخص های...
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر به دلیل تاثیرات منفی متعدد آب های تصفیه نشده بر دیگ و احتمال خوردگی از ضرورت بالایی برخوردار...
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی نوعی آب شیرین کن صنعتی است که املاح، آلاینده ها، فلزات سنگین و ذرات معلق در آب را حذف می...
دستگاه تصفیه آب بیمارستان
دستگاه تصفیه آب بیمارستان یا آب شیرین کن بیمارستانی از اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای درمانی است. این تجهیزات که دستگاه تصفیه...
دستگاه تصفیه آب نساجی
دستگاه تصفیه آب نساجی از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آسیب به دیگ های بخار، بهبود روند شستشو، آهار زنی، رنگرزی و خشک کردن پارچه...
دستگاه تصفیه آب رنگرزی
دستگاه تصفیه آب رنگرزی با حذف املاح و آلاینده های موجود در آب منجر به بهبود کیفیت رنگ شده و کاربرد گسترده ای دارد. با...
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی به دلیل تاثیر مستقیم نوع آب بر رشد و تکثیر آبزیان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها...
دستگاه تصفیه آب دامداری
دستگاه تصفیه آب دامداری یا آب شیرین کن دامداری یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز پرورش گاو، گوسفند و سایر دام ها...
دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری یکی از تجهیزات ضروری برای جلوگیری از آسیب به بدن طیور و پرندگان در اثر مصرف آب آلوده و حاوی املاح...

2 پاسخ

    1. سلام جناب صادقیان، ظرفیت و قیمت ها متغییر هستند و برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188879479 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *