لوگو صدرا مهاب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستگاه تصفیه آب نساجی

دستگاه تصفیه آب نساجی

دستگاه تصفیه آب نساجی از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آسیب به دیگ های بخار، بهبود روند شستشو، آهار زنی، رنگرزی و خشک کردن پارچه است. این دستگاه ها در بخش های مختلفی از صنایع پارچه بافی کاربرد داشته و یکی از زیرمجموعه های دستگاه تصفیه آب صنعتی به شمار می روند. صدرامهاب تولیدکننده دستگاه تصفیه آب صنایع نساجی به صورت سفارشی با گارانتی 100 درصد، خدمات پس از فروش، ارائه مستقیم و بدون واسطه با قیمت مناسب است.

دستگاه تصفیه آب نساجی چیست؟

آب یکی از پرکاربردترین عناصر در صنعت پارچه بافی و نساجی است که از ابتدایی ترین مراحل تا خشک کردن کامل پارچه استفاده میشود. با توجه به اینکه کارخانه های نساجی خارج از محدوده شهری قرار دارند، لذا امکان استفاده از آب تصفیه شده در این واحدها وجود ندارد. به همین دلیل آب موجود در این کارخانه ها ممکن است حاوی مقدار زیادی آهن، فلزات سنگین، املاح و گل و لای باشد. استفاده از این آب در مراحل شستشوی پشم و پنبه، ریسندگی، پارچه بافی، آهار زنی، خشک کردن و غیره منجر به افت شدید کیفیت پارچه خواهد شد.
دستگاه تصفیه آب نساجی با اجرای فرآیند اسمز معکوس بسیاری از آلاینده های موجود در آب را کاهش داده و کیفیت را افزایش می دهد. خروجی این دستگاه ها انتخاب بسیار مناسب برای دیگ های بخار نساجی به شمار می رود. دیگ بخار در بخش های مختلف نساجی کاربرد دارد و احتمال رسوب گرفتن آن زیاد است. ورود آب با املاح بالا و گرم شدن آن منجر به تشکیل لایه های رسوبی در جداره ها و کف دیگ میشود. در نهایت این لایه های رسوب باعث خوردگی دیگ، عایق شدن بدنه و افزایش انرژی خواهد شد. به همین دلیل تصفیه آب قبل از ورود به این تجهیزات ضروری است.
استفاده از آب دارای املاح بالا منجر به ایجاد لکه های شدید روی پارچه شده و فرآیند سفید کردن الیاف را نیز با مشکل مواجه می کند. در دستگاه های تصفیه آب صنایع نساجی، ممبران ها بسیاری از املاح آب را کاهش داده و شاخص هایی از قبیل TSS، TDS را بهبود می دهد.

دستگاه تصفیه آب صنایع نساجی

روش کار دستگاه تصفیه آب صنایع نساجی

اساس عملکرد دستگاه تصفیه آب صنایع نساجی، استفاده از روش اسمز معکوس RO است. علاوه براین، در مراحل پیش تصفیه نیز بسیاری از آلاینده های دیگر آب نیز در دستگاه حذف شده و باعث افزایش راندمان ممبران ها می شود. روند کار در این دستگاه ها به صورت زیر است:

  • ذرات جامد معلق در آب در ابتدایی ترین مرحله با عبور از فیلتر شنی حذف می شوند. دانه های سیلیس از عبور این ذرات جلوگیری نموده و می توانند TSS را بهبود دهند.
  • کلر موجود در آب می تواند بر روند شستشوی الیاف، رنگرزی، مرسریزه کردن پنبه اختلال ایجاد کند. به همین دلیل آب ابتدا از روی فیلتر کربنی عبور داده میشود تا بو، طعم و کدورت آن بهبود یافته و کلر از آن حذف شود.
  • در برخی از این دستگاه ها برای افزایش بیشتر کیفیت آب خروجی در این مرحله از فیلتر کارتریج استفاده میشود. منافذ فیلتر کارتریج بسیار کوچک بوده و قادر به جداسازی ذرات ریز داخل آب هستند.
  • اسمز معکوس اصلی ترین سیستم در روند تصفیه آب نساجی است. در این مرحله آب با فشار زیاد تولید شده توسط بوستر پمپ به سمت ممبران ها هدایت می شوند. املاح موجود در آب روی ممبران تجمع یافته و نمی توانند از آن عبور کنند. خروجی ممبران آب تصفیه شده بدون املاح و شیرین است. نمک های موجود در آب در این مرحله به طور کامل از بین می روند. با توجه به کیفیت آب مورد نظر، در این مرحله انواع ممبران ها استفاده شده و داخل محفظه پلاستیکی به نام پرشروسل قرار میگیرند.
  • آب شور حاوی املاح زیاد که امکان عبور از ممبران ها را پیدا نمی کند، از دستگاه تخلیه میشود.
  • آب شیرین و زلال بدون املاح از سمت دیگر دستگاه تخلیه شده و در روند پارچه بافی و نساجی مورد استفاده قرار میگیرد.

شستشوی معکوس و CIP در تصفیه آب نساجی

یکی از اقدامات بسیار مهم که در زمان مناسب باید در دستگاه تصفیه آب انجام شود، بک واش یا شستشوی معکوس و CIP است. عبور آب از روی ممبران ها و سایر فیلترهای موجود در دستگاه منجر به انباشته شدن مقدار زیاد املاح و آلاینده ها روی منافذ آنها میشود. به همین دلیل روند تصفیه آب به مرور بسیار کند شده و خروجی دستگاه نیز کیفیت مطلوب را نخواهد داشت. برای حل این مشکل به صورت خودکار دستگاه در حالت بک واش و CIP قرار میگیرد.
در شستشوی معکوس آب با فشار زیاد در جهت عکس وارد دستگاه شده و املاح روی ممبران ها را پاکسازی می کند. این روند برای فیلتر شنی و فیلتر کربنی نیز انجام میشود. علاوه بر بک واش، شستشو در محل یا CIP نیز به صورت دوره ای بعد از چند مرتبه استفاده از دستگاه فعالسازی می گردد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب نساجی صدرامهاب

  • استفاده از قطعات داخلی متعلق به بهترین برندهای دنیا
  • طراحی تصفیه آب نساجی سفارشی و 100 درصد اختصاصی
  • ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی
  • تصفیه آب با راندمان بالا و مصرف انرژی پایین
  • قابلیت نصب و راه اندازی آسان و سریع
  • امکان تعمیر و نگهداری آسان
  • عدم نیاز به تخصص بالا برای استفاده از دستگاه
  • قابلیت ارتقاء دستگاه بعد از ساخت
  • امکان جا به جایی و نصب مجدد در مکان جدید

قیمت دستگاه تصفیه آب صنایع نساجی

قیمت دستگاه تصفیه آب نساجی بر اساس پارامترهای زیر محاسبه میشود:

  • ظرفیت دستگاه: هر اندازه ظرفیت بیشتر باشد، متریال بیشتری در آن به کار رفته و باعث افزایش قیمت میشود.
  • نوع ممبران: ممبران ها دارای تنوع بالایی از نظر برند و سایز منافذ هستند و با قیمت های متفاوتی ارائه میشوند.
  • تعداد ممبران: با توجه به ظرفیت دستگاه و کیفیت خروجی مورد نظر تعداد ممبران ها تغییر می کند. هر اندازه ممبران بیشتری در دستگاه وجود داشته باشد، قیمت نهایی محصول نیز گران تر خواهد بود.
  • نوع و کیفیت اجزای داخلی: برند و کیفیت فیلتر شنی، فیلتر کربنی و سایر اجزای داخلی تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه دارد.

با توجه به اینکه این دستگاه ها در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند، لذا نرخ های آنها ثابت نیست. صدرامهاب سازنده دستگاه تصفیه آب نساجی با ظرفیت های مختلف و کاملا سفارشی است. به همین دلیل با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمت های مناسب تر ارائه می دهد.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب نساجی

با توجه به نوع و مقدار املاح موجود در آب، کیفیت خروجی مورد نظر و مقدار آب مصرفی در کارخانه طراحی این دستگاه ها تغییر می کند. صدرامهاب هیچ یک از این دستگاه ها را به صورت پیش ساخته و آماده ارائه نمی دهد، بلکه همگی سفارشی طراحی و تولید میشوند تا بالاترین کارایی را داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریثافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی
دستگاه تصفیه آب کارخانه آب معدنی و نوشابه سازی و سایر نوشیدنی ها یکی از مهم ترین تجهیزات در این صنایع است که شاخص های...
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر
دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و بویلر به دلیل تاثیرات منفی متعدد آب های تصفیه نشده بر دیگ و احتمال خوردگی از ضرورت بالایی برخوردار...
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی
دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی نوعی آب شیرین کن صنعتی است که املاح، آلاینده ها، فلزات سنگین و ذرات معلق در آب را حذف می...
دستگاه تصفیه آب بیمارستان
دستگاه تصفیه آب بیمارستان یا آب شیرین کن بیمارستانی از اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای درمانی است. این تجهیزات که دستگاه تصفیه...
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه
دستگاه تصفیه آب صنایع دارویی و آزمایشگاه ها از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های داروسازی است که برای تولید آب خالص و...
دستگاه تصفیه آب رنگرزی
دستگاه تصفیه آب رنگرزی با حذف املاح و آلاینده های موجود در آب منجر به بهبود کیفیت رنگ شده و کاربرد گسترده ای دارد. با...
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی
دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی به دلیل تاثیر مستقیم نوع آب بر رشد و تکثیر آبزیان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها...
دستگاه تصفیه آب دامداری
دستگاه تصفیه آب دامداری یا آب شیرین کن دامداری یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز پرورش گاو، گوسفند و سایر دام ها...
دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری یکی از تجهیزات ضروری برای جلوگیری از آسیب به بدن طیور و پرندگان در اثر مصرف آب آلوده و حاوی املاح...

4 پاسخ

  1. ظرفیت این دستگاه قابل سفارش است یا فقط محصولات آماده برای فروش دارین؟

    1. تمام ویژگی های دستگاه از قبیل ظرفیت و نحوه تصفیه و غیره بعد از آنالیز فاضلاب به صورت اختصاصی تعیین می گردد به همین دلیل محصول آماده برای فروش نیست. بعد از ثبت سفارش دستگاه طراحی و ساخته میشود

  2. نوع ممبران های این دستگاه چیست و چه تعداد ممبران در آن استفاده میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *